Het grote medische vragen-topic #2

Super lief van je! :heart: Voor mijn gevoel is mijn gehoor wel beter geworden, niet als vanouds maar zeker stappen vooruit. Durf alleen niet teveel op te hopen bang dat het tegenvalt haha. En het suizen is er nog, maar heb besloten dat het is wat het is. Ik kan er niks anders van maken dus kan het maar beter accepteren. Ben heel erg benieuwd naar mijn gehoortest as dindsdag!

2 likes

Wat doen jullie eigenlijk tegen menstruatie pijn? Ik kan nu al de hele dag niks van de pijn. Soms komt er ook migraine bij. Waarschijnlijk zegt de huisarts dat ik dan weer aan de pil moet, maar dat wil ik gewoon niet. Ik zit ook al tegen het maximum van de pijnstillers aan.

Ik deed altijd in de douche gaan zitten en dan onder de warme/hete straal, afwiselend op mijn onderbuik en op mijn rug, Warme kruik hielp altijd ook wel bij mij en proberen veel te slapen

Gebruik je naproxennatrium? Dat werkt bij mij het beste qua pijnstilling en echt zo vroeg mogelijk beginnen met slikken als je merkt dat je het bent/wordt. Verder een warme kruik of als ik buitenshuis moet werken (’…it’s been 84 years…’) een warmtepleister.

Edit: en beweging helpt ook, kan het soms bijna niet opbrengen maar als ik dan na een half uurtje wandelen thuiskom gaat het echt significant beter. Maar goed snap ook wel dat dat niet altijd lukt hoor!

1 like

Om maar even in het thema te blijven…
Ik heb sinds vrijdag een zeurend gevoel (het is niet echt pijn te noemen maar wel overheersend) in mijn onderbuik. Echt laag, zoals menstruatiepijn. Ik ben echter niet ongesteld. Ik slik de pil en ben aan het einde van mijn strip, vanavond de laatste pil.
Ook geen gekke afscheiding of iets. Geen koorts, geen (andere) klachten die wijzen op een blaasontsteking, niks geks verder. Maar die ‘pijn’ word ik nu langzaamaan wel gek van. Weet niet zo goed wat ik er nu mee moet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik weet niet zo goed of dit het juiste topic is, maar heeft er hier iemand ervaring met ogen laseren? Het klinkt echt ideaal om altijd weer te kunnen zien (ik ben bijziend), maar ik heb ook wel eens nare verhalen gehoord van mensen die na het laseren geen traanvocht meer aanmaakten. Misschien zijn dit uitzonderingen geweest, dus zou graag ervaringen/kennis horen!

Mijn vriend heeft dit laten doen een paar jaar terug, is erg tevreden met het resultaat.
Zal je alleen wel zijn horror verhaal besparen :rofl:

1 like

Haha het lijkt me ook best eng om te laten doen, dus laat dat horror verhaal maar achterwege ja😛 Maar fijn dat hij tevreden is met het resultaat!

1 like

Niet een directe tip tegen de pijn zoals een warme kruik ofzo, maar dit boek heeft mij echt geholpen: staan zoveel interessante dingen in over bijv. waarom je pijn kunt hebben. Nederlandse versie heet De Cyclus Strategie, de Engelse Period Power. Is van Maisie Hill.

En dit instagram account is ook echt de moeite waard om te volgen: lara.brid.den (zonder puntjes dan dus). Zij deelt heel veel wetenschappelijke inzichten en artikelen over menstruatie(pijn), overgang, hormonen, PCOS, etc etc.

Een tip van mij. Ik volg altijd kinderehbo voor mijn werk. Een haar om vingers of tenen kan heel erg gevaarlijk zijn. Jij was er zoals ik het nu zie tijd bij.

Mocht het teentje echt zwart worden en de haar zit er nog om heen. Altijd 112 bellen en de haar niet verwijderen! Want dan vergiftigd een baby zich met enkele minuten. Echt zo eng !

1 like

Ja dit is me altijd bijgebleven omdat je dit echt niet verwacht. Gelukkig is alles goed gekomen. Ik had toen zo veel haar uitval was echt als de dood dat dit mij zou overkomen.

Zijn dit warmte vlekjes? Nooit eerder gezien en Google ziet er toch net wat anders uit. Ik heb niet gedoucht, maar kom net van de fiets en m’n hele buik (foto) zit onder en m’n borsten en decolleté ook, bij m’n nek houdt het op. Het is echt onderhuids en jeukt verder niet ofzo, maar ik schrok een beetje toen ik het zag:/

foto

Bij mij ziet dat er wel zo uit ja. Krijg het soms na inspanning en alleen waar kleding op m’n huid zat. Het trekt bij mij best snel weer weg ook dus zou het even een uurtje of 2 aankijken.

1 like

Iemand hier die de cerazette (minipil) slikt en ook ontzettend veel last heeft van afscheiding? Of iemand die tips heeft.

Het is echt niet normaal gewoon, het loopt er gewoon uit. Slik de pil nu dikke 3 weken ongeveer, denk morgen maar even de huisarts bellen voor de zekerheid want op internet vind ik niet echt iets erover.

Ik heb sinds gisteren het gevoel alsof er iets in mijn oog zit, maar ik kan niets vinden. Na een nachtje slapen is het ook niet weggegaan. Mijn oog is nu geïrriteerd doordat ik steeds probeer te kijken wat er in zit en door het wrijven. Heel irritant. Kan ik nog iets anders doen dan gewoon wachten tot het vanzelf overgaat? Ik moet gewoon werken en dat is vervelend met een zeer oog

Huisarts bellen.
Die kan met goed apparatuur kijken of er wat inzet of een beschadiging zit.
Mocht het erg geïrriteerd zijn kan je een zalfje meekrijgen om het rustiger te laten worden.

Sterkte!

1 like

Ja vind het er wel uitzien als warmtevlekjes. Heb je misschien gezweet van het fietsen? Als m’n huid vochtig (en/of warm dus) is geweest heb ik dat ook wel eens.

1 like

Nav ontlasting onderzoek: het was een parasiet! Dus ik was toch niet gek (huisarts met het norovirus…). Het moet vanzelf helemaal over gaan (is het al zo goed als). Ik hoop alleen niet dat mijn vriend nog ziek wordt, incubatietijd is best lang en mijn ontlasting is nog lang besmettelijk, dus dat kan echt nog weken duren.

12 likes

Oh wat vervelend, wel goed dat je zo hebt doorgevraagd.
Is het duidelijk hoe je daaraan gekomen bent?

1 like

Pfff, eindelijk duidelijkheid dus. Wel balen dat het nu gewoon afwachten is (ook voor je vriend… :grimacing: ) maar goed, ergste heb je erop zitten. Weet je welke parasiet?

2 likes