Haha ja, zo noemt mijn vader het ook altijd.
Mooi ik ben benieuwd. Morgen maar even de assistentes bellen
Er hoort je eigenlijk verteld te zijn dat je jaarlijks je idd bloeddruk moet laten controleren als je dat in je zwschp hebt gehad. Jammer dat je dat nooit begrepen hebt van de gynaecoloog! Maar goed dat je er nu achter gekomen bent
Ach dat vind ik niet eens gek met alle fouten die bij mijn bevalling gemaakt zijn.
Overdracht naar de verloskundige was ook niet compleet dus die kwam uiteindelijk nog wat extra hechtingen tegen.
Voor mijn allergieƫn in de zomerperiode is medicatie met pseudo-efedrine het enige dat helpt. Ik kreeg het ooit voorgeschreven in Belgiƫ. Huisarts gaf aan dat ik het zonder problemen kan nemen, maar liever niet langer dan een maand.
Is er een reden waarom je het echt beter niet zou nemen?
Ik heb geen idee eigenlijk, het is al langer verboden dan dat ik het kan spellen, dus ik heb er nooit iets over geleerd.
Als je dokter je dit voorschrijft heeft die er ongetwijfeld goed over nagedacht, dus dan zou ik me zeker geen zorgen maken.
Volgens mij is het hier vooral verboden omdat je er amfetamine mee kan nabootsen of kan maken? Ik weet het niet exact.
Ik heb in Belgiƫ gewoond en iedereen die ik kende gebruikte Sinutab bij verkoudheid. Ik heb ook nog een doosje liggen, maar bij mij werkte het niet. Je kunt dat gewoon zo bij de apotheek halen.
Wat gek dat er zoān verschil in zit tussen 2 buurlanden. @Merel
Hoi hoi, een wat minder gezellige topic maar ik ben zo benieuwd of iemand mijn verhaal herkend en wie weet goede tips heeftā¦
Sinds mijn bevalling, afgelopen november, heb ik ontzettend veel last van misselijkheid. Deze is in de ochtenden het ergste en loopt met momenten ook uit op braken. Door de misselijkheid kan ik bijna niet eten waardoor het alleen maar verergert. Ik voel me op die dagen zo zwak en ziek dat ik dan niet kan werken. Maar wat ik het aller ergste vind is dat ik bijna niet voor mijn kindje kan zorgen. Het belemmerd me zo erg en het maakt me zo verdrietig. Het komt en gaat en ik kan er de vinger niet opleggen. Inmiddels al heel wat HA bezoekjes achter de rug en een maagonderzoek gehad, verschillende keren bloed laten prikken en medicijnen tegen de misselijkheid gekregen. Er zijn geen uitslagen uitgekomen die een duidelijke verklaring kunnen geven. Ook ben ik al naar een homeopaat en een shiatsu geneeskundige geweest maar ik heb het idee dat dat maar voor korte duur werkt. Ondanks ik daar absoluut vertrouwen in heb. Ik heb me ook al afgevraagd of dit te maken kan hebben met minder slaap? Maar dit lijkt me wel een hele heftige reactie.
Nouja al met al is het erg vervelend en wil ik er zoo graag vanaf. Is er iemand die dit herkent en mogelijk een goede tip heeft? Zo welkom!
Je moet het zien als soort van xylometalazine spray waarbij je ook vernauwing van de bloedvaten in het neussslijmvlies krijgt. Dat mag je ook niet heel lang achter elkaar gebruiken vw de bijwerkingen en kans op verslaving. Bovendien slik je tabletten en dat werkt systemisch (in je hele lichaam zeg maar) ipv lokaal met een neusspray.
Bedankt, duidelijk. Het is het enige dat helpt voor mij bij mijn afschuwelijke allergieĆ«n rond deze tijd van het jaar. Neusspray is niet voldoende, omdat ik ook last heb van mān keel, oren, ogen en ik voel het eigenlijk door heel mān lichaam. Gelukkig is het maar een paar weken echt heel erg.
En je hebt al andere dingen geprobeerd? Verschillende soorten van anti-histaminica en gecombineerd met elkaar. Beclometason neusspray ? Al naar allergoloog geweest?
Ja heb denk ik al zoān 10 verschillende middelen uitgeprobeerd. Het werkte vaak niet, als het wel werkte werd ik er nogal sloom van. Allergoloog als kind wel geweest (toen verschillende allergieĆ«n voor bomen en planten vastgesteld), maar is al lang geleden en heb zelf het idee dat ik nu op andere dingen reageer (bv. vroeger erg op berk, is nu veel minder). Dus misschien nog eens teruggaan.
Waarschijnlijk heeft de huisartsenpraktijk middagpauze en zijn ze na 14.00 of 14.30 weer bereikbaar, dus ik zou het dan nog eens proberen!
De huisarts is sowieso maar tot 14 bereikbaar (daarna alleen spoed) maar nu dus al iets eerder niet ivm afwezigheid van de assistente.
Bloeden is ook goed, dan gaat al het eventuele vuil eruit! Kan de verloskundige je eventueel nog verder gerust stellen? Die heeft er wellicht iets over te zeggen of ze het bv nuttig vind dat je het toch even door arts laat beoordelen?
B12 misschien? Of is je bloed daar toen ook meteen op getest?
Ik heb dat vaak gehad in het graspollen seizoen ivm hooikoorts. Met dagelijkse antihistamines wordt het bij mij wel minder.
Mijn vit D was net te laag (net onder de grens geloof ik) een paar jaar terug en daar iets voor slikken hielp mij wel van de extreme vermoeidheid af. Heeft bij mij geen maanden geduurd overigens, ik heb druppels gekregen op recept.
Overigens zijn de meningen over de ondergrens wel verdeeld en zijn er ook bronnen die beweren dat onder de 50 te laag is (alternatieve geneeswijzen veelal).
Zou het door het weer kunnen worden? Ik merk zelf dat hoe warmer het wordt, het meer energie vreet. En die eerste paar dagen waarop het āechtā warm is vind ik altijd heel intensief, zonder dat ik dan extra doe ofzo
Schiet me nog iets te binnen nu je het over eten hebt - een vriendin had coeliakie en haar enige klacht was die vermoeidheid. Is daar rondom het maag onderzoek al naar gekeken?
Ik denk dat ik een bijholteontsteking heb. Ik was al een aantal dagen erg verkouden en sinds gisteren is er een soort kaak-/kiespijn bijgekomen waar ik gewoon misselijk van word. Het zit rechtsboven en trekt door bijna de hele rechterkant van mijn gezicht. Daarbij ook vreselijke hoofdpijn (aan beide kanten maar rechts lijkt iets erger) op mijn slapen vooral. Bij bukken wordt de kies-/kaakpijn erger. Paracetamol (ik slik de maximale dosis) helpt amper, ik heb net twee uur wakker gelegen omdat ik niet kan slapen van de pijn. Iets anders slik ik liever niet omdat ik ook zwanger ben. Ik gebruik ook neusspray, wat wel helpt tegen de verstopte neus maar niet tegen de andere klachten. Herkent iemand dit als bijholteontsteking?
Ik ben op vakantie en ga over 4 dagen naar huis. Ik hoopte vooral dat ik nog even zou kunnen genieten maar nu weet ik niet eens hoe ik een terugvlucht ga overleven? Ik kan wel janken echt.