Het grote medische vragen-topic #3

De discussie wordt voortgezet vanaf Het grote medische vragen-topic #2 (Deel 1) - #5585 door Ovenschaal.

Eerdere discussies:

6 likes

@Ovenschaal Hmm ja, vermoed ook dat dat ene dagje koorts er los van staat. Ik ga komende dagen wel even extra in de gaten houden of ze vlekjes krijgt.

Mag ze trouwens wel de BMR prik als ze verhoging heeft?

2 likes

Hm dat wist ik niet! Ik werk op een kdv en zie wel vaak kindjes met verhoging, dunne ontlasting en dat ze dan tanden krijgen.

En volgens mij mogen ze inderdaad geen vaccinaties krijgen als ze koorts hebben (of binnen een week daarvoor hebben gehad zelfs?).

2 likes

Ik heb zelf drie jaar geleden krentenbaard gehad wat begon met een dag bijna 40 graden koorts. Misschien is het wel een reactie van het lichaam op de bacterie?

5 likes

Sinds 2 maanden ben ik gewisseld van anticonceptie van een hormoonspiraal naar de pil. Ondertussen heb ik 2 stopweken gehad, maar ik ben beide keren niet ongesteld geworden. Daarom had ik al een aantal zwangerschapstesten gedaan, maar die waren negatief. Ik vraag me nu af of dit vaker voorkomt dat je nog niet ongesteld wordt of moet ik aan de uitslag van de zwangerschapstesten twijfelen? Of zou dit een andere reden kunnen hebben?

1 like

Ik heb vaak dat als mijn spieren in mijn nek/schouders/rug heel erg vastzitten en ik daarna iets eet, ik dit eten niet kan binnenhouden. Daarna voel ik mij meestal een stuk beter. Ik ben heel benieuwd hoe dit fenomeen werkt. Weet iemand dit toevallig?

Ik heb de huisarts al gebeld maar daar kan ik pas volgende week ergens terecht. Dus voor het geval iemand hier het weet…

Ik heb begin februari m’n amandelen laten verwijderen. Half februari hersteld en lockdown ook over dus weer allerlei mensen gezien. Sindsdien heb ik nu al voor de 4e keer op rij lichte griep. Elke keer weer koortsig, hoofdpijn, keelpijn en hoesten. Telkens testen en het is nooit Corona en het is ook elke keer met een dag of 3 weer weg. Maar nu na 4 keer ben ik het wel zat :tired_face:

Kan dit met m’n amandelen te maken hebben? Of ziek ik gewoon niet goed uit/kettingziek? Pik ik elk virusje mee of kan dit nog iets anders zijn?

1 like

Ik heb er geen verstand van verder, maar ik merk wel om mij heen dat er van alles rondgaat en dat veel mensen last hebben van verkoudheden etc. Het kan dus denk ik wel toevallig zijn of misschien is je weerstand wat minder door de operatie. Goed iig dat je het even gaat checken bij de huisarts

1 like

Ik heb een wortelpuntontsteking en ik verga echt van de pijn :sob::sob:. Heb zakjes ibu en paracetamol maar het helpt amper. Is er iemand die weet of ik om andere medicijnen kan vragen( en welke dan) die wellicht beter zouden kunnen helpen? Ik heb ook antibiotica dus ik hoop snel beterschap.

2 likes

Een paar dagen geleden heb ik een curretage gehad; bloed verlies was eigenlijk na een dag over of echt minimaal. Nu vloei ik meer, vergelijkbaar met menstruatie. Mijn buik is ook gevoelig, maar dat was het nog als ik een broek aan deed of zwaar tilde. Weet iemand of dat normaal is?

Ik vloeide ook ook nog lang na mn curettage! En dan stopte het weer en kwam het weer terug. Maar mocht je je zorgen maken zou ik gewoon even bellen naar de gyn, miss dat zij je gerust kunnen stellen :heart:

2 likes

Thanks! Ik houd het even in de gaten en anders ga ik idd bellen

2 likes

hallo ik vraag me iets af

waarom krijgen mensen juist lichaamsfuncties zoals open ogen en dag en nachtritme terug als ze in coma vigil raken, terwijl dat (hoe ik het begrijp) juist zou betekenen dat de hersenschade verergerd is van wanneer ze in coma lagen en niets konden/deden?

Ik denk dat ik Mortons neuroom heb? Ik probeer al zoveel mogelijk m’n goede schoenen aan te doen en thuis heb ik die überhaupt niet aan. Heb het nu 1,5 maand denk ik? Het wordt niet beter maar ook niet slechter.
Op thuisarts staat dat je voor de pijn pijnstillers kunt nemen maar zo erg is het ook niet. Misschien heeft iemand nog tips hier?

2 likes

Oh wat vervelend. Misschien overbodig, maar weet je zeker dat het dat is en niet metatarsalgia? Daar heb ik veel last van gehad de afgelopen weken maar het lijkt nu voorbij (denk ik - zelfdiagnose). ‘s Ochtends veel pijn aan m’n voet, vooral bij het afrollen en op blote voeten lopen. Ik kreeg het na een week op m’n nieuwe laarsjes met hak lopen.
Ik ben ook goede schoenen gaan dragen, thuis ook pantoffels die m’n wreef ondersteunen want op blote voeten lopen deed echt veel pijn. Er waren twee fysio’s op YouTube waar ik veel aan gehad heb, deze voor de diagnose en onderscheid met Morton’s neuroom:

En deze voor de behandeling

Overigens heb ik dus zonder veel kwaad te doen zelf gedokterd (of gefysio’d) maar ik stond op het punt professionele hulp te zoeken.

1 like

Donderdag werd ik ziek met koorts en misselijkheid. De dagen daarna waterdunne diarree en verhoging (schommelt tussen 37.7 en 38.2) en heel veel krampen in mijn buik. Het is nu dag 4 en nog steeds verhoging en diarree, maar wel eetlust. Ik herken dit niet als typische buikgriep waarbij je alles er uit gooit, en na 2 dagen weer beter voelt. De diarree is ook alleen maar als ik moet, en niet dat ik steeds naar de wc moet rennen en niks binnen houdt.

Hoe lang mogen zulke klachten aanhouden? Vooral de enorm waterige ontlasting baart me wat zorgen, maar wellicht is dat “normaal” om dagen aan te houden bij dit virus?

2 likes

Iig ORS drinken! Of van dat sportdrank

2 likes

Thuisarts zegt dat het meestal tussen 4 en 7 dagen over gaat, dus dit klinkt nog gewoon normaal.
Staan ook nuttige adviezen bij waar je misschien nog wat aan hebt.

3 likes

Heb je toevallig chocola gegeten van het merk Ferrero? Die overigens ook kinder-chocolade productent is?

4 likes

ORS heb ik al ja, vandaag niet meer genomen want kan gelukkig weer wat eten.

@Krelis Nope, niet gehad!

@Huismus Oh, dat is inderdaad een ander termijn dan bij buikgriep wordt gezegd (na 2-3 dagen).

Ik kan dus gelukkig wel weer eten vandaag, maar alles valt nog als een blok op mijn maag en ben mega opgeblazen. Sorry als dit enorm hypochonder overkomt allemaal, ik ben heel slecht in ziek zijn en helemaal buikvirussen.