Heeft iemand de tip tegen vervelende hoest? Ik hoest me echt de pleuris (geen corona overigens) en heb echt al vanalles geprobeerd, hoestdrank, isla moos, noscapect, honing… maar niks werkt. Om de paar minuten begint het weer te kriebelen en begint de ellende weer. Heb er inmiddels gewoon hoofdpijn en een schrale keel van
Is het na een verkoudheid of niet? En komt er ook slijm op? Ben je allergisch (huisstofmijt, huisdieren etc)?
Ohja vergeten erbij te zetten, maar verkoudheid inderdaad. Lijkt wel of het elke dag iets anders krijg. Eerste dag alleen keelpijn, tweede dag af en toe kriebelhoest, derde dag loopneus en nu vandaag dus hoestbuien.
Ben nergens allergisch voor, tenminste voor zover ik weet niet. Alleen hooikoorts maargoed dat is nuniet echt meer aan de orde
Er komt ook niet echt slijm op. Heel soms een beetje (ja sorry tmi) maar niet echt een noemenswaardige hoeveelheid eigenlijk
Ik vind dat heel lekker en dat gore trekkende gevoel dan ook
Oh haha vertel mij alles over slijm ophoesten hoor, liever dat dan alles onder het middenrif
Reden dat ik naar allergieën vraag is dat huisstofmijt allergie seizoen begonnen is. Maar daar heb je dus geen last van.
Isla moos is een product met als actief bestandsdeel mosextract, dus daar zou ik sowieso geen effect van verwachten. Je zou codeine kunnen bespreken met je huisarts. Advies is eigenlijk om gewoon de verkoudheid af te wachten helaas… en eventueel pijnstilling als je borstkas ook pijn gaat doen door het hoesten.
Haha ja slijm smeert de boel tenminste nog een beetje. Dit is echt alsof het vanuit mijn tenen zo ongeveer komt.
Nee die isla dingen werken echt totaal niet. Het is dat ze hier lagen, maar dat is volgens mij echt uitgevonden op een blauwe maandag ofzo. Je kunt net zo goed op een gewoon snoepje zuigen.
Maargoed, niet veel aan te doen dus .
Mag ik vragen wat het huisstofmijt ‘seizoen’ is? Is dat erger in de koudere maanden? Ik vermoed namelijk al een tijd dat ik dat heb en de afgelopen 2 weken heb ik extra veel last van loopneuzen in de ochtend (sowieso altijd al, maar nu echt erger).
(Ik probeerde het te googlen maar vond niet iets specifieks over een seizoen)
Ja koudere, vochtige maanden. Verhaal van loopneuzen ‘s ochtends is wel heel typisch dus ik zou het gewoon behandelen zoals je hooikoorts ook zou behandelen
Keelpijn in de ochtend en hoesten als je gaat liggen (slapen), wellicht post nasal drip? Holtes (twee keer per dag) spoelen met water met zoutoplossing zal dan al veel helpen.
Bizar braaksel. Niet voor gevoelige magen: opschrijving. Brokjes aardappel 7u na avondmaaltijd, gele kleur braaksel half transparant half dik en enkele donkerbruine wolkjes in geel braaksel die leken te zweven. Stengeltjes v onverteerde groente zichtbaar. Reeds zeer lang ziek v infectie dat snot veroorzaakt maar ondanks arts behandeling niet betert maar telkens erger wordt. Geen druggebruik of verkeerd gebruik medicijnen, niet roker. Koud iets voor braken en diarree eerder. Geen foto - op dat moment zo mottig nimmer aan gedacht gaat ook niet volgen tenzij ingezoomd dat enkel zon wolkje zichtbaar is Koud hebben ondanks dik deken.Diarree vroeger deze dag. Waren die bruine wolkjes bloed? Vroeger had fam lid wel last v onverklaarbaar bloedverlies stoelgang en urine maar nooit oorzaak gevonden.
@moderators mag dit bericht naar het TMI… zeker als er een vervolg komt met wél beeldmateriaal
Gatver, dit hoef ik echt niet zo beeldend te lezen nog voor m’n ontbijt.
Die wolkjes kunnen ook gewoon gal zijn, dat kan vrij donker van kleur zijn.
Godverdomme goedemorgen
Maar wat is dit voor bijzondere opsomming zo? Gaat het over jezelf of over een patiënt?
Goedemorgen sorry voor de details eerder
Gaat over een familielid. Gal dachten we ook maar patiënt toont geen tekenen v lever of galpijn.
Vanochtend is de patiënt nog steeds zeer misselijk en algemeen gevoel slechtheid en enorm slecht ruikende adem. persoon primperan gegeven, het overgeven onder controle de persoon is niet zwanger
Maar waarom deel je dit?
Ben je een arts dat je spreekt over patiënt? Zo niet, waarom niet een dokter bellen?
En dan nog, spreken over een patiënt als arts, hou die informatie voor je? Maar misschien is dit gewoon een trol.
Ben zelf geen arts wel werkzaam in medische sector.wil enkel achterhalen of dit levensbedreigend kan zijn. Gezinslid vertikt het om naar dokter te gaan. Heb wel een grondige kennis v anatomie zelf owv opleiding vroeger. De detailomschrijving: we hebben het gezien. Ik ga altijd uit zolang de bloeddruk en hartslag okee blijven dat het meevalt
Als je bang bent dat iets levensbedreigend is lijkt een random forum me niet echt de juiste plek om info op te halen. Helemaal niet met grafische posts zonder context.