Het grote medische vragen-topic #3

Gatver, dit hoef ik echt niet zo beeldend te lezen nog voor m’n ontbijt.

Die wolkjes kunnen ook gewoon gal zijn, dat kan vrij donker van kleur zijn.

3 likes

Godverdomme goedemorgen

7 likes

Maar wat is dit voor bijzondere opsomming zo? Gaat het over jezelf of over een patiënt?

4 likes

Goedemorgen sorry voor de details eerder
Gaat over een familielid. Gal dachten we ook maar patiënt toont geen tekenen v lever of galpijn.
Vanochtend is de patiënt nog steeds zeer misselijk en algemeen gevoel slechtheid en enorm slecht ruikende adem. persoon primperan gegeven, het overgeven onder controle de persoon is niet zwanger

Maar waarom deel je dit?

19 likes

Ben je een arts dat je spreekt over patiënt? Zo niet, waarom niet een dokter bellen?

4 likes

En dan nog, spreken over een patiënt als arts, hou die informatie voor je? Maar misschien is dit gewoon een trol.

11 likes

Ben zelf geen arts wel werkzaam in medische sector.wil enkel achterhalen of dit levensbedreigend kan zijn. Gezinslid vertikt het om naar dokter te gaan. Heb wel een grondige kennis v anatomie zelf owv opleiding vroeger. De detailomschrijving: we hebben het gezien. Ik ga altijd uit zolang de bloeddruk en hartslag okee blijven dat het meevalt

Als je bang bent dat iets levensbedreigend is lijkt een random forum me niet echt de juiste plek om info op te halen. Helemaal niet met grafische posts zonder context.

13 likes

Wil geen inschattingsfout maken vandaar de vraag of iemand dit al voorhad

1 like

Naar wachtdienst gebeld. Ze vermoeden dat mn familielid weer bacteriële voedselinfectie heeft opgelopen ondanks de nieuwe wolkjes.Vorig j was het ook van dat al is de structuur toch gans anders dan toen… Zolang er geen uitdroging is leek het ze niet zinvol langs te komen en gezien we hem toch niet meekrijgen in de auto. maar in het vervolg moesten we een jakkes… Staal bewaren voor het labo en foto nemen. Ook een zelftest doen voor covid maar we komen nauwelijks buiten

Dat is toch geen garantie om geen Corona te krijgen. Corona vind je wel hoor! Sowieso komen er altijd wel familie of vrienden over de vloer die dus wel besmet kunnen zijn.

Verder snap ik weinig van je verhalen. Is er specifiek een vraag die we voor je kunnen beantwoorden? Iets wat niet levensbedreigend en wij wat advies kunnen geven.

3 likes

Familieleden hebben we sinds covid enkel nog digitaal gezien of eens om de paar maanden fysiek maar dan hadden zowel zij als wij een masker op.Zelfs winkelen doen we handen ontsmetten binnen gaan, buiten gaan, thuis wassen en altijd als we ons in publiek bevinden nog een mondmasker en afstand. Ons gezin bestaat uit twee erge een lichte risicopatiënt. Liever wij drieën dan dat we met een sterfgeval zitten en zolang er niemand zelf over de vloer komt in ons huis verwachten wij nooit v ander dat ze een masker dragen. Bij twijfel zal in vervolg zelf dokter bellen.

Oke dan, mega vage cryptische posts.

Ik ga voor buikgriep

4 likes

Ja precies. Dit blijft slepen. Echt irritant. Alsof die verkoudheid denkt “joh wat zal ik vandaag eens gaan doen qua symptoom?”

Gaat vaak ook uren goed en dan ineens is die stonme kriebelhoest er weer inclusief traanogen en half stikken :+1:

2 likes

Hier nog een! Superstom! Heb ook een hoest waarbij het lijkt alsof ik steeds een vlindertje door mijn luchtpijp voel vliegen :unamused:

1 like

Hoe weet je of iemand ‘gewoon’ flauwvalt of in elkaar zakt vanwege iets ernstigs en je een ambulance moet bellen?

Snel weer bijkomen denk ik? En dan relatief helder zijn?

1 like

Ah ja, dat is idd een verschil.

1 like

Heeft het kind dan stress? Hoe weet je of die hartruis erger wordt? Is er een reden dat je dit vraagt? Maak je je zorgen om iets?

2 likes