Het grote medische vragen-topic #3

Mijn huisarts wilde me toen ook eerst niet doorverwijzen maar ik heb uiteindelijk toch gezegd dat ik het wel wilde. Ik was toen 23 ofzo! Zou het dan toch door een kno arts willen laten bekijken en inschatten wat goed is. Elke paar weken ziek is ook niks.

3 likes

Ik moest aan je bericht denken toen de huisarts belde vanmorgen. Ik mag morgen een strip zopiclon ophalen
ik moet echt de cirkel van niet slapen en veel pijn uit.

Mijn dochter heeft in de winter vaak uitslag en jeuk in de binnenkant van haar armen als het koud wordt. In de zomer ook weer vaak bij hitte en zonnebrand.

Nu is ze ziek sinds maandag (koorts, hoofdpijn, buikpijn) en zijn die bultjes ineens gele puistjes geworden.

Is dit dan zo’n ziekte met bultjes? De 6e ziekte lijkt het niet te zijn volgens thuisarts.nl en laat haar gewoon uitzieken maar ben gewoon even nieuwsgierig.

Foto

Samenvatting

Zijn het geen waterwratjes misschien?

1 like

en flurbiprofen? Ik heb last van chronische keelontstekingen en dat werkt wel altijd goed bij mij als pijnstillend middel

2 likes

Nee helaas :pensive: werkt niet. Maximale dosis paracetamol en ibuprofen jammer genoeg ook niet. Echt even doorheen dus. Maar bedankt!

2 likes

Oh het lijkt er wel heel erg op! Het zit normaal op andere plekken zo te lezen maar verder komt het heel erg overeen.

1 like

Ik denk inderdaad ook dat het waterwratjes zijn! Qua plek wisselt het erg waar het zit. Pas op want het is wel besmettelijk, dus als je nog andere kinderen hebt niet met dezelfde handdoek afdrogen enzo!

1 like

Nee heb ik niet maar ik deel wel soms een handdoek met haar :sweat_smile: maar alleen qua handen afdrogen. Maar nu toch maar niet meer doen.

1 like

Oh dit heb ik me nooit gerealiseerd, wat dom eigenlijk want weet hoe besmettelijk het is. Onze oudste heeft er 1 op haar been en ze delen wel eens een handdoek. Hij is wel dicht en niet open, maar ze zit er regelmatig aan dus gaan hier even beter op letten!

2 likes

Ze kunnen gaan ontsteken en dan komt er pus uit. M’n dochter heeft dat heel erg gehad. Idd heel erg besmettelijk.

2 likes

Toen ik nog vaak keelonstekingen had ging ik bij de eerste symptomen altijd een paar dagen gorgelen met zout water + thee met honing drinken. Uit de gedachte dat zowel zeezout als honing onstekingsremmend werkt. Vaak smoorde ik het dan wel in de kiem

27 december krijg ik de mri scan. Waarschijnlijk met infuus met contrastvloeistof. Heeft iemand hier dit ook weleens gehad en hoe heb je dat ervaren? Het onderzoek zelf duurt ongeveer 30 minuten. Ik vind het best spannend allemaal! Ik zou nog rustgevende medicatie mogen vragen bij de huisarts. Misschien dat ik dat voor de zekerheid maar ga doen, maar ben een beetje bang controle te verliezen ofzo :grimacing:

4 likes

Het maakt vooral veel kabaal (getik en alsof een elektrische tandenborstel tegen een kast wordt gehouden ofzo) en je moet stil liggen dus dat is saai. Mijn laatste was in korte sessies die worden aangekondigd, dat vond ik wel fijn (kan je even diep zuchten tussendoor ofzo) maar ik weet niet meer of dat altijd zo is eigenlijk. Maar er gebeurt verder niets, je ligt daar dan gewoon even. Maar ik ben niet bang in kleine ruimtes ofzo.

1 like

Dat stelt me wel gerust, dankjewel! Ik heb wel een beetje angst voor dingen die ik niet ken wat in mijn lichaam komt en dat ik dan ineens een allergische reactie krijg. Of de gedachte daaraan een paniekaanval opwekt. Hoop zo erg dat dat niet gebeurt!

2 likes

Komt vast goed, en anders ben je al op de goede plek :upside_down_face: Je wordt goed in de gaten gehouden en je krijgt ook een noodknop voor als er wat is!

2 likes

Ik herken het helemaal maar wees gerust je bent in goede handen, geef het vooral aan aan de artsen soms maken ze dan nog grapjes om je gerust te stellen.

1 like

Ik heb dit ook gehad, ook met contrastvloeistof. Vond het meevallen, het duurt wel lang en maakt wel veel lawaai maar het was te doen. Heb ook gehoord dat je kunt vragen of ze muziek opzetten maar dat was bij mij niet.
Ik had alleen wel een synthetische legging aan en die werd errrg warm, dus ik zou daar wel even mee uitkijken :sweat_smile:

2 likes

Oja, van dat muziek staat wel in de brief. Dat je mag kiezen uit een radiozender. Nou, zolang het maar geen skyradio is, of 10 minuten reclame :sweat_smile:. En dat ik alleen mijn onderbroek aan mag houden en een pakje van daar aan moet.

2 likes

Ja het ging echt niet meer qua pijn en slikken dus ben naar de huisarts geweest en zij schrok ervan :rofl: heb nu antibiotica want blijkbaar een bacterie ipv virus. Maar zal het onthouden! Drink nu ook wel veel thee met gember en honing om dezelfde reden die jij noemt :blush:

1 like