Het grote medische vragen-topic

@Fiepie @Okapi koper spiraal heb ik ook al gehad.helaas kan ik daar ook niet tegen.

Dan is de 2e vraag: van wie van de 2?

4 likes

Als het een tweeling is dan weet je tenminste zeker dat je er van beiden één hebt.

5 likes

Ik heb vanochtend aleve feminax gebruikt, maar krijg meestal migraine van ongesteld zijn. Heb daarom ook excedrin genomen. Eigenlijk heb ik niet opgezocht of dit wel samen kan. Weet iemand dit?

1 like

Ik heb zelf voornamelijk last van afwisseling in ontlasting (dus diarree en obstipatie) maar hoofdklacht is bij mij echt de extreme pijn linksonder in mijn buik. Eigenlijk standaard op dezelfde plek. Ik stil macrogol (van die vieze zakjes haha) om de stoelgang te bevorderen maar weet niet of dat echt dusdanig veel uithaalt maar durf ook niet te stoppen want daarvoor lag ik vaak 3x per week kromgetrokken op bed.

Qua klachten, heb je misschien ooit gedacht aan een voedselallergie/intolerantie. Dat je buik daarvan zo opzwelt? Van anticonceptie heb ik geen verstand haha, dat gebruik ik verder niet.
We kunnen anders via pb ook wel even verder praten als je wilt?

2 likes

Sorry ging iets fout

Excedrin is aspirine, cafeïne en paracetamol, dat kan prima samen met naproxen (aleve), maar excedrin heeft geen toegevoegde waarde boven normale paracetamol met cafeïne (en kost 15x zoveel; €5 voor 10 stuks vs €2 voor 50 stuks, en in die tweede zit ook nog eens 2x zoveel paracetamol, dus eigenlijk dubbel zoveel waar voor je geld).

4 likes

Ja je hebt gelijk, het hoort daar officieel bij, maar het heeft vaak een beetje een buitenbeentjesstatus omdat het in lage dosering preventief wordt ingezet. Ik zou het helemaal niet nemen als pijnstiller, is eigenlijk achterhaald.

2 likes

Oke maar voor nu kan het dus niet heel veel kwaad? Heb het al ingenomen en toen bedacht ik me dat pas haha

1 like

Ik denk inderdaad dat condooms je enige optie zijn. Pessariums bestaan volgens mij allang niet meer en waren ook niet zo betrouwbaar!

Pessariums bestaan zeker nog wel, maar worden tegenwoordig vrijwel alleen gebruikt voor verzakkingsklachten (en dan zit er dus een gat in om slijm etc vanuit de baarmoeder door te laten naar beneden). Pessaria voor anticonceptie lijken mij persoonlijk de meest lustverdrijvende dingen ooit, van te voren zo’n plastic schijf insmeren met zaaddodende pasta, dan inbrengen, dan zorgen dat je binnen 2 uur klaar bent, voor de volgende ronde moet je eerst pasta bijsmeren, dan 8 uur laten zitten en dan nog afwassen ook :sweat:

5 likes

Hoe snel zijn hechtingen opgelost? Ik had 1 hechting voor het ‘gemak’ na mijn bevalling maar dat is inmiddels 2,5 wk geleden en hij zit er nog volgens mij

Maar bestaan die laatste pessaria ook nog steeds en worden die nog verkocht?

1 like

Hier kun je er 1 bestellen, maar andere pessaria worden aangemeten door een gynaecoloog, dus dat dit one size fits all is vind ik mogelijk wat dubieus.

2 likes

Kan je verloskundige die niet verwijderen? Die doen dat vaak wel na een tijdje of als ze te straks gaan zitten.

Graag! Ik stuur je even een pbtje!

Ja, wilde daar eind vd week ff naar toe bellen! Maar dacht even hier vragen

1 like

Oh ieuw!! Dan heeft de verloskundige uit t ziekenhuis gelogen :joy:. Ik ga maar mn vriend vragen of hij wil kijken of die hechting helemaal weg is en anders ga ik bellen naar de verloskundige(:see_no_evil:)

1 like

@Krabsalade ik heb geen idee. Door de koper spiraal heb ik een ernstige ontsteking gehad met ziekenhuis tot gevolg. En bij andere anticonceptie (pil/implanon) word ik niet ongesteld of juist door mijn strip/implanon heen of weken achter elkaar.

1 like

Haha dit doet mij denken aan wat mijn huisarts tegen mij zei toen ik mijn spiraal liet verwijderen en geen nieuwe wilde.
Zij: heb je een partner?
Ik: ja, ik ben getrouwd
Zij: willen jullie beginnen aan kinderen?
Ik: nee, voorlopig niet
Zij: denk er aan om dan wel veilig te vrijen met condooms en daarbij een zaaddodende pasta te gebruiken.

Hahaha alsjeblieft zeg. Zaaddodende pasta?? Alleen het woord is al genoeg om mijn hele libido te laten verdwijnen.

22 likes