Het grote medische vragen-topic

Ik heb dezelfde klachten gehad en ben toen via de huisarts doorgestuurd naar de kaakfysio in het ziekenhuis. Klachten waren bij mij ook ineens opgekomen maar werden daarna gelukkig snel minder.

2 likes

Wat kun je het best doen aan rosacea? Ik heb vooral last van talg/vocht bultjes op mijn wangen. Dat stoort mij meer dan het rode deel. Heb weleens een crème gehad maar dat hielp niet voldoende. Gebruik nu allerlei voedingssupplementen waarvan sommigen beweren dat het helpt (o.a. L lysine) maar het doet niet veel.

1 like

Oke dankjewel! Stelt me iets gerust ipv een ontsteking of een kies die eruit gesneden moet :sweat_smile:

1 like

Ik heb nu al een aantal weken last van mijn middelvinger (ik heb altijd wel wat debiels). Nu heb ik vooral last met het buigen van mijn vinger en als er druk op komt te staan vanaf de kant van mijn ringvinger. Vanaf de wijsvinger geen last. Iemand enige idee?
Of word het toch maar even mijn HA bellen?

1 like

@Krabsalade you are a queen, dankjewel <3

2 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 0.0 idee heb hoe het is gebeurt. Kan werk gerelateerd zijn (steunkousen aan en uit doen) of privé (haken). Trekt wel door naar meer beneden. Zat eerst vooral in mijn bovenste gewricht en nu ook in het gewricht van het tweede kootje.
Naaah, niet veel last gelukkig. Meer met sommige bewegingen.
Ik wacht het even af! Als het erger wordt bel ik even de HA!

1 like

Klinkt een beetje als een neuspoliep? Op zich zijn die niet gevaarlijk of schadelijk, kunnen wel vervelend zijn. Je kunt van de huisarts corticosteroïdenneusspray krijgen, daarmee slinken ze vaak en worden de eventuele klachten minder, als je er definitief vanaf wil is een operatie nodig.

2 likes

Ja die crème heb ik. Dan maar eens naar de huisarts voor antibiotica. Thanks!

1 like

Op vakantie heb ik dat redelijk vaak, gewoon je darmen etc moeten wennen aan het andere eten. Denk dat je er niet veel aan kan doen? Behalve opletten met wat je naar binnen schuift.
Verder goed drinken en handen wassen om erger te voorkomen.

1 like

Ja das echt superkut :frowning_face: volgens mij is er echt niks aan te doen behalve het te ondergaan. Dagje aan het zwembad/strand als dat mogelijk is? Lekker in de schaduw dutten.

2 likes

Ja snap ik, soms is een middag zonder elkaar ook wel lekker toch :grin: fijne vakantie!

2 likes

Kan inderdaad van het “andere” eten en het water zijn. Dus vooral veel water drinken (uit flessen), geen ijsblokjes wanneer je ergens iets te drinken besteld en uitkijken met salades ed. Mocht hij zich zwak blijven voelen of achteruit gaan dan moet je uitkijken voor dehydratie/gastro enteritis.

2 likes

Heb het even aangepast voor je.

11 likes

Kan iemand mij helpen met wat dit is. Het lijkt alsof mijn vingers aan het vervellen zijn? Doet geen zeer en voel er niks aan, dus is niet ernstig (neem ik aan) maar ik ben nieuwsgierig. Mijn vriend heeft het ook en zijn broertje ook. Is dit iets door de warmte ofzo?

1 like

Ohh eerst had ik inderdaad van die hele kleine bultjes! Ik vind het zo ruw aan voelen, normaal heb ik lekkere zachte handen hahah :joy:

1 like

Hahahaha, als hij zich gedraagd als een klein kind, behandel jij hem ook zo :sweat_smile::joy::joy::joy: Heerlijk

2 likes

Mijn moeder heeft als baby hersenvliesontsteki g gehad en is er volledig van hersteld! Hoe gaat het met hem/haar?

1 like

Ik krijg iets vergelijkbaars als ik veel mijn handen was of veel handalcohol gebruik, weet niet hoe vaak je je handen wast of in het water bent met je handen (afwassen oid?)

Ik denk niet dat dat het nu is eigenlijk. Afwassen doe ik nauwelijks ( vaatwasser ) en handen wassen gewoon normaal denk ik haha? Ik heb ook niet gezwommen of iets afgelopen tijd.

Ik heb dit ook af en toe gehad de afgelopen weken! Geen idee hoe dit komt, inderdaad de warmte misschien?

1 like