Het grote medische vragen-topic

Ik ben inderdaad 26 weken dus niet meer in de grootste gevarenzone, maar las op website van een verloskundige dat het in het tweede trimester ook nog een verhoogd risico geeft. Maar de kans is inderdaad wel heel klein dat het inderdaad de vijfde ziekte is en dat ik die nog nooit heb gehad. Dankjewel voor je geruststelling!

Zit je broekrand er misschien tegen aan of je knoop? Of is het precies in een vouw zegmaar? Zou het wel in de gaten houden maar ik heb nog steeds af en toe last van oude operatie littekens van meer dan een half jaar terug.

Denk inderdaad dat het littekenweefsel is. Google het even. Merk je ook dat het litteken verkleefd is? Dat het vast zit aan een huidlaag? Soms merk je dat het litteken met sommige bewegingen trekt.

Sinds twee weken heb ik constant last van een doorbraakbloeding, nadat ik 1 week weer aan de pil was begonnen na mijn stopweek. Het bloeden is best heftig, heftiger dan tijdens mijn ongesteldheid. De afgelopen twee dagen was het iets minder, maar nu is het bloeden weer toegenomen. Ik heb nog nooit een doorbraakbloeding gehad en slik ook nooit mijn pil door. De periode dat ik de pil slik is nu twee jaar (na lang gestopt te zijn voor zwangerschap), dus dat lijkt me ook niet heel lang (ik heb gelezen dat het lang slikken van een pil een oorzaak kan zijn).
Ik heb de doktersassistent gebeld en zij zei dat dit een doorbraakbloeding is, normaal is en ik het uit moet zitten tot de volgende pilstrip. Als het bloeden erger zou worden zou ik weer moeten bellen. Nu twijfel ik dus of ik weer moet bellen en of de dokter wat kan doen. Ik moet nog maar 3 pillen en dan begint mijn stopweek al. Kan ik beter afwachten of het is gestopt na mijn ongesteldheid?
Klinkt dit als een normale doorbraakbloeding en hoef ik niet nogmaals de dokter te bellen?
Ik weet het niet meer…

Ja oppervlakkig is je wond dan dicht maar van binnen is het waarschijnlijk ook nog niet helemaal hersteld. Zou het rustig aankijken, eventueel een foto maken zodat je kan vergelijken of het erger wordt en proberen iets aan te trekken wat minder irriteert en anders bij twijfel kan je huisarts er ook altijd even naar kijken.

Gaat het alweer wat beter? Heb je nog pijn?

Ik had van de week ook een hele dikke wang, ook geen pijn aan mijn tanden. Dat bleek een ontstoken verstandskies te zijn… gister is ie getrokken.
Maar doordat het zo ontstoken was kreeg de tandarts het niet (goed) verdoofd.
Dus als het bij jou nog niet over is zou ik toch maar even een afspraak bij de tandarts maken, het wordt anders waarschijnlijk alleen maar erger en pijnlijker.

Nee zit er nog! Het is een een harde, ronde bult op m’n kaak die nog pijn doet. Wang is minder dik. Ik ga morgen even bellen maar tandarts/huisarts voor advies.

Ik moet iedere 3 maanden naar de huisarts voor bloeddrukcontrole omdat die iets verhoogd is(meestal rond de 145/95). Ik slik hier geen medicijnen voor. In januari moet ik weer op controle. Nu heb ik al twee weken erge hoofdpijn. Ik heb ook migraine, maar deze hoofdpijn voelt anders dan dat. Afgelopen donderdag heeft een collega op werk toen mijn bloeddruk gemeten(paar keer die dag) en die was 165/105 en later 160/105. Op de vrijdag was die 160/103. Moet ik hiervoor de huisarts bellen? Of wachten op de afspraak in januari?

Sudocrem

1 like

Weet iemand hoe kiespijn precies voelt? Ik heb sinds woensdag een soort pijn aan de rechterkant van mn gezicht tegen mn oor aan. Het doet meer pijn als ik nies of mn mond ver/raar open doe. Eten doet wel een beetje pijn maar niet vreselijk. Ik dacht eerst, misschien zitten m’n holtes wel vol, maar nu lees ik hier over kiezen en dat zou misschien ook wel kunnen? Of zou dat al erger moeten zijn?

Ik zou bellen, of kijken of de assistent even je bloeddruk kan meten met hun apparaat, zodat je zeker weet dat het echt hoger is dan normaal (verschillende apparaten willen wel eens verschillende metingen geven).
Hoofdpijn kan van hoge bloeddruk komen (maar ook van 100 andere dingen), misschien is het nu dan wel tijd om iets aan die bloeddruk te gaan doen.

1 like

Ik was vanochtend gaan hardlopen en ik kreeg tijdens het hardlopen een verdoofd gevoel aan mijn linker hand. Toen ik thuis kwam merkte ik echt duidelijk krachtverlies in mijn linker hand en vingers, rechter hand was nog normaal. Dit bleef ongeveer een uur aanhouden en toen nam het weer af en nu is mijn kracht volledig terug. Kan dit door inspanning komen of door de kou? Kan er op internet niet zoveel over vinden, behalve de ernstige ziektebeelden zoals een tia oid haha.

Misschien heb je last van een vorm van winter vingers. Als ik last heb van mijn raynaud voelen mijn vingers gevoelloos en zien ze er lijkbleek uit. Als het weer opwarmt tintelen ze en kan Het pijn doen. Dit gebeurt soms maar aan een hand.

Thanks voor je bericht. Ik bel morgen de dokter! Voel me toch wel ongerust.

1 like

Niet helemaal de juiste plek misschien, maar wat kun je doen tegen kaakklemmen? Ik heb het sinds kort bewust door dat ik dit overdag en snachts doe, en dan laat ik ook wel los. Mijn tanden zijn niet beschadigd maar voel vooral druk in mijn gezicht daarna

De tandarts kan een bitje maken/laten maken tegen het klemmen. Ook schijnt botox te werken. Verder zei mjjn tandarts dat ik eerst eens naar de osteopaat moet gaan, omdat het vaak vanuit je nek/schouders etc. komt. Dat heb ik alleen nog niet gedaan haha.

1 like

Sinds gisteravond heb ik een heel raar gevoel op m’n borst. Echt tussen de borsten in op het bot, het lijkt haast wel alsof iemand me met een vuist geslagen heeft, beetje een beurs gevoel? Voel het een stukje daarboven ook.
Voel het ook met ademen, het is echt van het ene op het andere moment gekomen. Spierpijn oid is het ook niet denk ik, heb niks nieuws gedaan.

Moet ik me hier zorgen om maken?

Misschien dat iemand hier dit herkent: ik ben zwanger en ben regelmatig verkouden sindsdien. Als ik nu m’n kaak naar rechts klik als het ware, dus m’n mond van links naar rechts beweeg, dan iedere keer krijg ik aan rechterkant in m’n oor een steek. Ook met kauwen voel ik deze soms. Dit is sinds 1,5e week en is niet weggegaan sindsdien. Het doet niet super veel pijn maar is vooral irritant. iemand een idee?

Oh en als ik m’n kiezen op elkaar klap voel ik het ook soms.

Heb je veel moeten hoesten?

Klinkt als syndroom van tietze.
Maar, ben geen dokter dus wil je het zeker weten en het is over een paar dagen nog niet over. Even bellen toch?