Het grote medische vragen-topic

Ja bij mij tintelt het altijd een beetje, soort zenuwpijn ofzo? Maar meestal 1 of 2 dagen zo en dan droogt t in en wordt t meer rood en dan na n week is t weg ongeveer

1 like

Ah oke, dat voel ik niet, maar we wachten af haha. Hopelijk word ik morgen wakker en is het weg.

1 like

Dankje voor je reactie! We hebben uiteindelijk nog even telefonisch contact gehad met de HAP, daar zeiden ze hetzelfde.

1 like

Ik heb heel vaak last van een (denk ik) vaginale schimmelinfectie maar alleen als ik net ongesteld ben geweest. Ben sinds een paar maanden weer begonnen met het doorslikken van de pil dus bijna niet meer ongesteld maar als ik dan een stopweek heb heb ik het daarna weer.
Het uit zich in een branderige jeuk.

Doe ik iets verkeerd? Ik hou het gewoon goed schoon natuurlijk, thuis zelfs met een bidet.

Ooooh blaasjeseczeem. Ik heb nu ook een vorm op mijn handen. Tenminste, zo gauw ik jeuk krijg op mijn voet komen er ook bultjes op mijn hand. Staat met elkaar in verbinding, lijkt wel. En dan krijg je de sterkste zalf maar dat helpt allemaal niet.
Oh wacht, twee keer per dag smeren hoor ik net uit betrouwbare bron. Brb.

5 likes

Wat gebruik je tijdens je menstruatie? Misschien verstoort dat je inwendige milieu?

1 like

Tampons maar toevallig heb ik net vorige week een cup gekocht.

1 like

Misschien maakt dat wel verschil! Aangezien het zo duidelijk gerelateerd is aan je menstruatie zou ik dat nog even afwachten

2 likes

Hoe kom je aan dat vermoeden en hoe ernstig is de zaak nu? Salpingitis kan een enorm spoedgeval zijn waarbij je vandaag geopereerd moet worden, maar ook iets waar je niks van merkt en waarvoor je ook wel morgen langs kan komen, dat is voor ons hier natuurlijk lastig in te schatten. Wanneer wil de huisarts je wel zien?

2 likes

Ik had het zelf ook altijd op m’n handrug, vingers en onderarmen, nooit op m’n gezicht, kan dus zeker wel. Bij de kruidvat had je altijd hele fijne zonneblaasjescreme, geen idee of ze die nog hebben, was een blauwe tube.

1 like

Mocht je de cup niks vinden, bij mij hielpen yoni tampons! Daar zit geen bleek of iets anders heftigs in. Nooit meer een schimmeltje gehad.

Die gebruikte ik ook, helaas bij mij niet geholpen maar wel super chill dat jij er nu vanaf bent :slight_smile:

Ah balen zeg, had gehoopt dat het een wondermiddel voor iedereen was!

Ik heb nu al vijf dagen de hele dag door buikkrampen en het lijkt maar niet weg te gaan. Het voelt echt alsof ik meteen naar de wc moet maar dat is dus niet het geval… mijn ontlasting is verder ook normaal dus geen diarree ofzo. Vind het echt vreemd. Heb het in ieder geval nog nooit eerder gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? Denk dat het misschien een virusje is maar dan zou ik toch diarree moeten hebben?

Ik heb een vraag waarvan ik echt niet weet of ik die hier nou op de goede plek stel. Sinds een tijdje merk ik regelmatig dat mijn ogen ‘beslaan’ als ik warme thee of koffie drink. Ik heb geprobeerd hier een beetje op te googlen, maar ik kan niets vinden.

Geen idee eigenlijk of alle mensen dit hebben maar voor mijn gevoel is het gekkig.

Als ik dit allemaal zo lees (ook een groot deel vrouwenkwaaltjes) vraag ik me af of mannen net zoveel probleempjes hebben of dat zij over het algemeen beter af zijn?

1 like

Als ik naar m’n vriend kijk ben ik wel het zwakkere geslacht :joy:
Ik moet wel zeggen dat ik in drukke en gestresste tijden echt veel kwaaltjes krijg, maar misschien is hij een übermensch.

3 likes

Als je ontlasting normaal is lijkt het me niet van je darmen te zijn (maar kan het natuurlijk niet uitsluiten). Buikkrampen kunnen vanalles zijn in je buik (nieren, baarmoeder, blaas, darmen, galblaas enz) en je zegt dat het continue aanwezig is. Maar word de pijn dan heftiger tussendoor of blijft het gelijk? En waar zit de pijn in je buik? Specifieke plaats? Straalt het uit? Vijf dagen is al even dus als het aanhoud toch maar laten onderzoeken door je huisarts!

Vijf dagen diarree is al best lang, ongeacht het weer. Je verliest niet alleen vocht maar ook electrolyten zoals kalium. Zolang je ruim voldoende drinkt zal je niet uitdrogen echter lost water het electrolyten probleem niet op. Dus zou het even in de gaten houden.

2 likes

Heb laatst gebeld voor mijn zoontje. Die had het meer dan een week (met weinig drinken enz), maar was niet erg. Ors nemen en goed drinken etc.

2 likes