Het grote medische vragen-topic

Super herkenbaar, ik heb hier ook last gehad en het echt als extreem vervelend ervaren. Ik kon mezelf ook echt niet aansporen om toch dingen te ondernemen. De verleiding om de hele dag in bed te liggen is heel groot als je je moe voelt en geen verplichtingen hebt. Ik voelde me dan ook zo nutteloos en ik schaamde me er zelfs een beetje voor, maar ik had niet het idee dat ik er iets aan kon doen.

‘Zonde’ eigenlijk, ik heb nu genoeg energie om dingen te ondernemen, maar vrijwel geen tijd. En toen ik heel veel tijd had en allerlei hobby’s en leuke dingen had kunnen doen deed ik het niet.

Ik heb helaas geen tips voor je, behalve full-time verplichtingen zoeken en ik kan me voorstellen dat dat misschien niet echt een optie is.

1 like

Kan gewoon prima bij de huisarts dus? Fijn om te horen dan ga ik morgen een afspraak maken!

Sorry voor m’n 2 posts onder elkaar. Ik herken dit wel als paniekaanvallen bij mijzelf. Toen ik zelf begreep dat het paniekaanvallen zijn en niet dat ik echt zou gaan flauwvallen oid hielp eigenlijk al.
Het kan een milde paniekaanval zijn door de drukte met 2 kinderen maar hoe zit het met je eetpatroon? Ik heb zelf snel last als ik snelle koolhydraten of suikers eet en krijg dan een dip als ik 2 uur niks had gegeten.
Bij mij lopen die 2 dingen heel erg in elkaar over.

Ik heb sinds m’n 21e ongeveer last van grijze haren, het worden er steeds meer en het begint voor anderen ook op te vallen nu. Ik dacht dat ik gewoon pech had, maar ik lees op internet dat het ook kan komen door bijvoorbeeld een vitamine B, D, E of biotine tekort. Kan ik de huisarts hiervoor bellen en vragen of ik daarop getest kan worden? En hoe duur zou dat zijn? Mijn ouders kregen pas grijze haren toen ze 45+ waren, dus het is geen erfelijkheid denk ik.

Oei vervelend! Misschien dat een koud nat washandje iets kan verlichten? Ik zou morgen kijken of het beter gaat, en als je je slecht blijft voelen en pijn blijft hebben even naar de dokter. Beterschap!

1 like

Hebben mensen hier ervaring met een schimmel infectie? Ik heb opeens jeuk maar niet andere afscheiding dan normaal (ben laatst getest op soa en heb daarna geen seks gehad wel andere dingen zeg maar), maar ik heb wel vaker opeens even jeuk en dan is t weer over na 3 dagen. Kan je zomaar zo’n test van de krui.dvat doen? Of is dat heel slecht als je eigenlijk niks hebt maar gewoon toevallig weleens jeuk?

Ik heb wel eens 4 dagen na mijn antibiotica kuur een allergische reactie gehad (verlate allergische reactie). Ik kreeg ook van die rode opgezwollen jeukende plekken rondom mijn ogen maar ook op mijn handen en polsen bijvoorbeeld.

Er is dus helemaal niks nieuws in eten/smeersels/medicijnen? Ik zou een antihistamine proberen en als dat met een uur geen verlichting geeft toch de dokter maar bellen? Maar ik ben geen dokter misschien heeft iemand anders hier beter advies.

Edit: huid onder je ogen is wel heel zacht en gevoelig trouwens, heb je niet per ongeluk ruw zitten wrijven? De lucht is ook weer kouder deze week dus sneller kans op irritaties.

Dankjewel nogmaals! Herken het denk ik wel, dus denk niet dat bloed prikken dan zinvol is. PCOS lijkt me ook onwaarschijnlijk inderdaad, ook doordat ik geen andere symptomen daarvan herken.

1 like

Ja nee wacht zo bedoelde ik het niet! Ik herken me gewoon zodanig in de andere dingen die je noemde, dat dat denk ik wel genoeg bevestigt en ik eerst daarmee aan de slag kan. Thanks!

1 like

Ik stelde onlangs een vraag over een rood oog. Dit bleek uiteindelijk een oogontsteking te zijn, waarvoor ik een zalfje gekregen heb. Wellicht een domme vraag maar ik vermoed dat ik hierna beter mijn maandlenzen (die nog goed zijn) kan vervangen door een nieuw setje?

Jaaaa, gelijk wegdoen!
Ik zal je foto’s besparen, maar dat wil je echt niet.

1 like

Ik heb sinds maandag last van mijn buik, pijnlijk is ongeveer een hand boven mijn navel. Zeurende pijn, rondje googelen levert op dat het mijn maag zou kunnen zijn. Met vlagen wordt het erger (vaak na eten), probeer wel goed te eten, wat de maag niet al te veel prikkelt.
Heb van Mn huisarts niet z’n hoge pet op; in de zin van, dat ik geen oplossing verwacht. Toch even langs gaan?

ja sorry kom ik aan met een vlog, maar boncolor heeft op dit moment ook last van rode huid onder haar ogen. herken je wat zij ook heeft in de beelden?
#bengeenbonnie

Ik heb al een tijd last van mijn buik en soms moeite met naar de wc gaan, maar ook van duizeligheid en soms ineens zo misselijk dat het lijkt alsof ik moet overgeven (maar dit gebeurt echter niet). Ik weet niet of dit in verband staat met elkaar? Eerst zwangerschapstest gedaan, maar dat is het ook niet. Ik heb dan gewoon genoeg gegeten, dus het is niet dat ik daar flauw van word of misselijk. Het zijn een beetje vage klachten zo dus ik weet ook niet of ik hiermee naar de huisarts moet. Het is ook niet elke dag maar de laatste weken is het wel flink toegenomen. Wat zou dit kunnen zijn? Vooral dat duizelige en misselijke is echt heel vervelend.

1 like

Ik voel me altijd een beetje een hypochonder als ik m’'n vage klachten beschrijf, maar ik heb er al een tijdje last van maar vind het nog wat weinig concreet.
Ik heb al jaren last van het fenomeen van Raynaud, maar de laatste tijd wordt dat steeds erger en had ik bijvoorbeeld zelfs in de lente en nazomer al last van witte vingers. Daarnaast heb ik al een paar maanden last van m’n polsen. Ze doen bijvoorbeeld pijn als ik fitness (pushups, dips, bicepcurl) maar ook als ik op de fiets zit (?) en 's nachts in bed lig. Deze pijn straalt (vooral rechts) ook uit naar m’n onderarm, elleboog en schouder.

Mijn moeder heeft MCTD, een reumatische aandoening, en hoewel dat niet erfelijk is maakt het me toch een beetje bang. :see_no_evil: Iemand enig idee waar mijn klachten naar kunnen wijzen of hier ervaring mee?

Wat helpt bij gescheurde mondhoeken? Een kant is eindelijk zo goed als genezen, begint nu de andere kant :weary:

MCTD geeft eigenlijk al aan dat het een “mixed” / gemengd ziektebeeld is. Een mix van verschillende klachten die bij het ziektebeeld kunnen passen. Afhankelijk van welk orgaan is aangedaan kun je er klachten van ondervinden. Deze kunnen uiteen lopen van klachten van de slokdarm tot spier- of gewrichtsklachten.

Als je er zorgen over maakt lijkt het mij prima om hiervoor onder controle te staan bij de reumatoloog. Is er wel eens bloedonderzoek bij je verricht?

Als je pijn alleen boven de navel krijgt en bv niet wegzakt naar rechts onderin en geen koorts bij krijgt dan kan het best vd maag zijn. eventueel een maagtablet proberen? Bij niet vertrouwen wel naar de huisarts.

Ik heb rennie’s genomen (maar dat zijn denk ik niet echt maagtabletten?!). Ik heb in elk geval voor morgen een afspraak bij de huisarts staan!

1 like

Heb je je bloedsuiker wel eens gemeten na het eten?

Wellicht dat je maagledeging te snel werkt waardoor je voeding te snel van je maag naar de darmen gaat? Als dat gebeurt kan je lichaam het niet helemaal bijbenen om je bloedsuiker goed te reguleren waardoor je bloedsuiker zakt en je duizelig etc kan worden. Maar het is een wilde gok hoor.

1 like