Het grote thee topic

Haha thanks though! Heb daar nog helemaal niet gekeken dus sowieso wel een goede om te kijken wat mijn toko heeft :blush:

Ik heb nog een zakje matcha van amazing oriental liggen, vind het niet te drinken dus als je wil kan ik het wel opsturen naar je?
Vind overigens alle matcha smerig niet specifiek deze haha

1 like

Wat een lofzang op thee! Hebben jullie ook rituelen toevallig?

Nu met dit warme weer drink ik het liefst groene thee. Lekker fris. Zomerse munt of pittige groene thee met gember. Champagne thee is ook heerlijk nu, dat is dan witte thee. Hennep blend thee en voc melange zijn ook fijne zomerse theeën. Wat zijn jullie favoriete theesmaken voor in de zomer?

Heeft iemand deze thee al eens geprobeerd?

Heeft iemand toevallig deze theedoos van de Dille? Kunnen er Clipper, Pukka en Twinings zakjes in?

Ja!

3 likes

Wat goed! Kan dus nog fatsoenlijk dicht enzo? Bedankt iig voor je reactie😀

1 like

Ja dat gaat prima! Mijn vriend is toentertijd speciaal met een clipperzakje naar de stad gegaan en kwam hiermee thuis. We hebben wel de iets grotere variant maar volgens mij maakt dat voor de vakjes niet uit

4 likes

Haha dit was ook mijn gedachte ‘ik spring wel even op de fiets en ga passen en meten in de stad’ :rofl:

1 like

Ik heb laatst Bengal tea gedronken en wat is dat een lekkere thee! Het is beter als ik het nu niet drink, maar een dikke tip voor niet-zwangeren.

Ingredienten: Kaneel, geroosterde cichorei, geroosterde carobbe, natuurlijke kruid- en vanillearoma’s met andere natuurlijke aroma’s, gember, cardamom, zwarte peper, kruidnagel en nootmuskaat

7 likes

Wat zit erin dat je als zwangere niet mag drinken?

Even tekst van google:
Cichorei wordt over het algemeen als een zeer veilig kruid beschouwd, enkel het gebruik van grote hoeveelheden tijdens de zwangerschap wordt afgeraden omdat het baarmoederstimulerend, menstruatiebevorderend kan zijn

2 likes

Jaaa deze is zo lekker! Ik drink meestal losse thee, maar dit is een van mijn favo supermarktthee.

Nav dit topic heb ik een tijdje terug lady grey gekocht. Earl grey vind ik gewoon prima thee, maar dit is toch wel heel anders, echt een lekkere smaak.

2 likes

Je hebt ook Earl blue ben ik ook wel fan van. Of de Russische Earl Grey

3 likes

Bedankt voor de tips! Ik ga binnenkort eens kijken of mijn theewinkel die heeft.

3 likes

Is er ook iemand die zelf bubble tea maakt? Mijn matcha lattes maak ik voortaan ook zelf, omdat deze vaak tegenvallen als ik ze koop. Maar wil ook fruit en milk teas zelf maken. Maar geen idee waar ik de poeders/de basis hiervoor kan kopen die ook echt lekker is.

Bij mall of the Netherlands (Westfield mall) hebben ze een hele grote toko waar ik die tapioca parels voor bubble tea heb gezien.

Dit is de toko:
https://wahnamhong.nl/

Maar ik gok dat amazing oriental het ook verkoopt

2 likes

Kaneel schijnt ook niet zo goed te zijn.

Ik vind de van Gogh melange altijd heerlijk! Dat is een groene thee maar met oa korenbloem wat het bloemig maakt.

2 likes

Deze is nu in de aanbieding bij de ah! Helaas was die hier op dus later deze week even weer kijken. Ben heel benieuwd hoe die smaakt

Van dit merk is ook een mandarijn thee, die is erg lekker!

1 like

Vanmiddag had ik een high tea waarbij ik 3 hele fijne theesoorten heb geproefd; Straatje van Vermeer, Champagne Cassis (kende ik al, blijft een favoriet) en Sinaasappel Chai.
Over die laatste had ik mijn twijfels omdat ik chai vaak te kruidig vind, maar die was werkelijk perfect! Echt een najaarsthee, niet te kruidig maar gewoon fijn, warm, en smakelijk. Door de sinaasappel is het heel fris. Normaal ben ik ook niet zo’n rooibos-fan, dus het was echt een verrassing dat deze thee zo lekker was.
Van de Sinaasappel Chai heb ik een zakje gekocht voor thuis, daar ga ik lekker van genieten als het weer wat minder warm is. Nu al zin in.
Straatje van Vermeer is ook lekker trouwens. Meer een doordrinkthee, wat milder omdat 'ie groen is, en fris. De banaan merk je goed, maar niet op een kunstmatige schuimbanaantjesmanier. Echt lekker.

13 likes