Het grote thee topic

Ik heb zelf het liefst de basic groene thee van de aldi, af en toe ook wel zin aan wat anders maar mijn favoriet nog niet gevonden😅

Wel ooit smaakjes van clipper tea in een restaurant gehad die dus écht veel smaak hebben

Heb bij pickwick bijv vaak dat t gauw zwaar is zonder dat ik daadwerkelijk bosvruchten proef

https://images.app.goo.gl/T4ma6QGMHnGqQgaG7
En dan de middelste

2 likes

Groene thee en kamillethee van de jumbo, earl grey en rooibos van de aldi, kruidenthee (verschillende soorten zijn er van) van de AH (die in vierkante doosjes). De fruitthee smaken van de Lild waren mijn favoriete fruittheeën, maar die zijn echt al wel twee jaar niet meer in de winkel. Sinds corona ofzo, super jammer. De rooibos smaken van de Lidl zijn ook lekker net als de groene thee en citroenthee.

2 likes

Deze, Lipton Sencha groene thee, de groene thee met Citroen van Clipper en mango gember groene thee van Clipper

5 likes

Oeh die Pickwick ken ik niet maar lijkt me lekker. De rest van jouw lijstje vind ik ook allemaal top :heart_eyes: En dit is ook nog een favorietje

4 likes

Ik vind de herfsteditie van Jumbo eigen merk lekker :slight_smile: En de chai tea van Pickwick

1 like

Hartstikke saai maar ik geniet de laatste tijd van simpele citroenthee van Pickwick (zwarte thee). Toen ik nog klein was gebruikte mijn moeder die altijd bij het ontbijt dus het heeft voor mij ook iets nostalgisch. Sinaasappel vind ik ook lekker.

De lemon ginger van Clipper vind ik erg lekker, en van Pickwick Joy of Tea de lemon earl grey en ginger spices

Als je van kaneel houdt dan is de thee van Celestial met die tijger erop een aanrader.
Clipper had voorheen een (ik geloof chai?)thee in een roze verpakking die ik heel lekker vond, maar die heb ik al heel lang niet meer in de winkel gezien eigenlijk.
De spicy chai van Pickwick (van die Joy of Tea lijn) is ook lekker en eens in de zoveel tijd haal ik ook nog weleens de Winter Glow.

1 like

Winterglow van Pickwick is m’n favoriet!

Heb meteen heimwee naar mijn studentenkamer waar ik ook Rooibos Vanille thee had, volgens mij ooit meegenomen bij de Aldi en daarna nooit meer kunnen vinden. Nog wel die van Pickwick geprobeerd waar die in zo’n Rooibos assorti doosje zit met drie andere smaken, maar het was het allemaal niet.

Ik zie dat Yogi wel ook Rooibos Vanille bedtime tea heeft, die heb ik nooit geprobeerd, misschien is dat wat.

2 likes

Ik googlede rooibos vanille en dit was de eerste hit:

Ik heb net een paar weken geleden rooibos aardbei met slagroom gekocht! Net zo lekker als die van de Aldi. Als je het potje open doet komt is het enige wat je denkt zoet zoeter zoetst. Is van een thee winkel in Groningen. De champagne thee die ze daar verkopen is ook heel erg lekker.

De rooibos vanille van de Lidl vind ik ook erg lekker!

1 like

Wat zijn aanraders qua thee merken? Ik had altijd thee van fortnum en mason maar kom voorlopig niet in Londen en ze doen helaas niet meer verzenden naar Nederland.

Heb nu alleen losse thee van Kusmi maar vind de smaakjes te beperkt.

Haha ja ik vind deze thee ook op het randje hoor qua zoetheid. Maar af en toe is het echt lekker. (en heel soms doe ik er dan nog honing door en een scheut melk)

1 like

Te beperkt? Er zijn toch wel 30/40 soorten van Kusmi? Is wel mijn favoriete merk. Misschien van hun eigen website bestellen?

Mariage Frères heeft lekkere thee vind ik. Komt uit Frankrijk maar je kan t ook bij een aantal Nederlandse winkels bestellen volgens mij.

1 like

Heb je in de buurt geen theewinkel? Dat heeft persoonlijk mijn voorkeur, omdat ze vaak een heeel uitgebreid assortiment hebben en ik daardoor ook sneller nieuwe smaken ontdek.

2 likes

Heeft iemand een tip voor goede matcha? (@sushi misschien?) Er is zo veel en de prijzen liggen zo ver uit elkaar dat ik niet zo goed weet waar te beginnen. Ik zoek wel pure matcha en niet van dat gezoete matcha latte spul want ik hou niet van heel zoet. Ik wil wel iets van goede kwaliteit maar het hoeft ook weer niet het beste van het beste á €50 voor een klein beetje te zijn.

Ik doe het meestal met wat ik in de Aziatische supermarkt vind :sweat_smile: waarschijnlijk niet de allerbeste kwaliteit maar voor mij gewoon wel oké, ben helaas dus niet echt een hulp nu haha

1 like