Het grote thee topic

Die van Clipper is een betere optie als je niet de citroen bijsmaak wil. Ik vind clipper vaak ook sterker smaken dan andere merken.

4 likes

In die van twinings zag ik ook iets van citrus dus ik gok dat het een beetje hetzelfde smaakt. Goede tip van kusmi, die ga ik eens proberen!
@Mette12 oooh wat goed, wist niet eens dat ze deze hadden maar heb mijn normale earl grey ook altijd van clipper dus deze ga ik ook uitproberen

2 likes

Hoe vind je die van Clipper? Ik moet zeggen dat ik die decaf earl grey nu vaker heb gedronken en hem toch wel een aanrader vind als je zin hebt in een lekkere zachte thee met een frisse smaak. Ik denk dat die ook wel lekker is als ijsthee!

Over ijsthee gesproken, heeft iemand een suggestie om witte thee te vervangen? Witte thee drink ik nooit maar heb ik nodig voor een ijsthee met verse perziken en nog wat ingrediënten. Is echt een hele lekkere ijsthee maar ik blijf altijd met die witte thee zitten. Nu dacht ik nog aan groene thee maar dat is wat bitter/grassig misschien maar gewone zwarte thee maakt het te zwaar en niet fris genoeg. Dus ik dacht misschien is oolong thee dan wel wat of hebben julie nog andere opties?

2 likes

Misschien denk ik te simpel maar gewoon met die witte thee veel vaker ijsthee maken? Klinkt wel heel lekker.

2 likes

Ik zou de groene thee koud laten trekken, dan wordt ie niet bitter en is de smaak veel zachter. Oolong vind ik ook lekker in combinatie met perzik maar ik denk dat koud getrokken groene thee meer in de buurt komt van witte thee.

1 like

Drink je normaal wel eens rooibos? Dan is dat ook nog een optie misschien?

1 like

Die clipper decaf is echt prima te drinken ja! Drink hem nu vaak in de avond als ik toch nog even lekker een kop thee wil. Was een goede tip

Heeft iemand een tip om echt een goede sterke gemberthee te zetten? Ik drink soms in een restaurant echt zo’n heerlijke sterke thee, maar krijg het thuis nooit voor elkaar. Meestal zijn de laatste slokjes pas echt sterk. Iemand tips? Langer laten trekken vooraf of zo? Of verse gember icm bepaalde theezakjes?

1 like

De gember heel fijn persen. Ik gebruik meestal een knoflookpers maar misschien zijn er nog wel betere manieren? Met losse grote stukken ga je het iig niet echt sterk krijgen

En dan in een thee ei of zo laten trekken?

Ja, dat is wel hoe ik het doe! Ik doe het alleen als ik last heb van mijn keel haha dus dat is niet zo vaak. Kan wel zijn dat er dan wat uit het ei komt omdat het zo fijn is maar het werkt prima!

Ga dit morgen ff proberen! Thanks!

1 like

Ff over een rasp halen? Ik merk dat mijn gember dan sterker smaakt.
En dan evt in een thee ei

1 like

Raspen en dan in een theezakje of thee ei. Dan is het echt goed scherp. Ik vind dat ook veel lekkerder dan dat slappe gedoe met plakjes

1 like

Dit of met een mandoline heeeeel dunne plakjes!

1 like

Ik laat het vaak meekoken in een steelpannetje. Zo krijg ik echt een sterke gember smaak

3 likes

Voor de luiere mensen onder ons is er ook dit;

2 likes

Ik ga morgen ff wat experimenteren.

@Keroppi ik heb hier te veel augurk associatie bij om er thee mee te zetten ben ik bang

4 likes

Raspen, en dan in een pan water koken, door een zeefje in een glas schenken, plakje gember erin

1 like

Ok ik heb net m’n gember geprobeerd te persen in een knoflookpers en het is niet te doen joh haha. Normaal ben ik echt tevreden over deze knoflookpers, maar de gember wordt geplet en verder niks. Die geplette stukjes in een thee ei samen met dat sap geeft al wel een sterkere smaak.

Terug naar de tekentafel en morgen raspen. Maar dit kan toch niet in een restaurant de manier zijn? Kost veel te veel moeite.