Oh Jezus ik keek met mijn neus denk ik. Vond het al raar haha.
Geen zoethoutthee is mij te sterk hoor! Heerlijk, net dropwater. Alleen niet goed voor je bloeddruk, daarom beperk ik mezelf.
Haha ik vind deze smaken heerlijk, maar ik heb dit dus jaren bij vriendinnen moeten drinken omdat zij er vanaf wilden en niemand van hun bezoek het ooit dronk
Gangbaar zou ik zeggen Earl Grey, rooibos en bosvruchtenthee. Ik twijfel wat over groene thee/rooibos beide vind ik wel basissmaken maar rooibos is zoeter en niet echt thee en groene thee vind ik wat frisser.
Specifieker zoethout/sterrenmunt, dutch blend en winterglow
Ik ben trouwens uitgegaan van makkelijk te krijgen theesmaken en eigenlijk is alles van hierboven van pickwick en zie je dat in elk kantoor wel terug.
English breakfast thee is trouwens de meest bekende zwart thee maar vind ik zelf niet lekker daarom Earl Grey. Dutch blend is ook een zwarte thee maar wat frisser nog weer. Ceylon is een wat mildere zwarte thee, die vind ik zelf ook lekker maar die zie ik niet heel vaak voorbij komen is wel gewoon makkelijk aan te komen
Volgens mij english breakfast, deze
Ja, klopt inderdaad! Ik snap nooit waarom mensen deze kiezen haha, zo bitter vind ik.
Iedereen heel erg bedankt voor de tips. Ik heb hier bijna geen enkele smaak van behalve kamille (ooit gekocht voor ontstoken ogen). Blijkbaar heb ik veel te veel fruitsmaken gekocht in het verleden.
Zijn waarschijnlijk ook mensen die kiezen voor vanille-ijs.
ja maar goede vanille ijs is wel life <3
Ik zoude mensen die het vaakst op bezoek komen eens de vraag stellen.
Of direct naar hén toe of meer ‘ik wil thee voor bezoek en jij drinkt thee, wat kan ik het best halen’.
Ik heb net als jij vruchtenthee gehaald die niemand dronk maar earl grey, chai (clipper), groene thee citrus en rooibos honing waren wel heel populair
Laatst heb ik een bestelling gedaan bij Eversdal toen ik @Chesirecat 's mooie adventskalender van die winkel zag. Ik bestelde diverse theesoorten en heb ze inmiddels allemaal geproefd.
Winterthee - zwarte thee met amandelen en vanille
Gewoon lekker, niet superbijzonder. Fijne doordrinkthee waar ik meerdere koppen per dag van op kan. Tikkie zoet en ik drink deze met een scheutje melk en klein schepje honing.
Oud Hollandsche Kerstthee - zwarte thee met kaneel, rozenbottel, appel
Friszoet en kruidig. Ook een doordrinkthee die ik met melk en honing drink.
Christmas Spirit - seizoensproduct - zwarte thee, rooibos met kaneel, dadels
Deze vond ik iets minder, iets te kruidig naar mijn zin. Vermoedelijk door de rooibos, daar ben ik nooit zo gek op.
Warme Avond Melange - zwarte thee met sinaasappel en kaneel
Deze is héééél erg lekker. Sinaasappel-kaneel vind ik een fijne combi maar het moet wel in balans zijn. De kaneel is in deze thee nadrukkelijk aanwezig en dat vind ik heerlijk. Scheutje melk en nog een klein beetje honing en dan is 'ie perfect.
Appel en Vanille Winter - zwarte thee met appel, vanille en kaneel
Deze vond ik okee, niet superbijzonder. Smaak is me een tikkie te kunstmatig.
Winterblues - zwarte thee met kaneel en kardemom
Ik bedenk me net dat ik deze nog niet heb geprobeerd. Ga ik nog reviewen.
Amarena - La Violetta - zwarte thee met kersensmaak
Lekker fris! Zurig, niet per sé een thee voor de wintermaanden maar voor het hele jaar. Hoeft verder niets in, is lekker van zichzelf. Gedeeld met collega’s die dit ook een lekkere thee vonden.
En tenslotte Sinterklaasthee! - zwarte thee, mandarijn, limoen, amandelen, roze peper, kaneel Ceylon, saffloer, natuurlijk aroma, roze korenbloem, aroma, roos.
Ohhhh deze was ook echt heerlijk. Samen met de Warme Avond-melange mijn favoriet. Kruidig, fruitig, zoet.
Eversdal heeft goede thee vind ik. De laatste jaren heb ik veel verschillende soorten losse thee geprobeerd en sommige winkels sluiten beter aan bij mijn smaak dan andere. Losse T vind ik goed, Tea4You en Tea Bar ook. Van TeaKing vielen alle soorten mij helaas tegen.
Maar Eversdal lijkt het beste aan te sluiten bij wat ik lekker vind in thee (zwart, met mate kruidig en zoet), dus daar ga ik zeker opnieuw bestellen en misschien ook de adventskalender nog bestellen komend jaar. Echter vraag ik me af of er in de adventskalender niet teveel witte, groene en rooibos zit, theesoorten die ik toch een stuk minder drink.
Vooralsnog bestel ik echter even helemaal niks, want ik heb nog meer dan genoeg losse thee op voorraad en wil 2025 in het teken laten staan van low buy / use it up. Dus eerst ga ik (vrijwel alles) opmaken en dan tegen het eind van het jaar kan ik wel een bestelling Sinterklaasthee en Warme Avond Melange doen bij Eversdal.
Meteen de Winterblues gemaakt. Ook heel erg lekker! Ook hier ligt de nadruk op de kaneel. Warm en kruidig, daar hou ik van.
Ik zie door de bomen het bos niet, iemand een aanrader voor matcha zonder suiker en niet gelijk €30+.