Dat is al best lang. Ik wilde net vragen hoe je het vond, leuk dat het bevalt.
Baal alleen dat ik er nog geen koffie bij kan drinken ik kan het nog niet al die tijd achter elkaar hoor, maar 3-5 min lukt wel.
Geloof alleen dat ik het nog teveel uit mijn heupen doe en minder uit mijn buik dus dat probeer ik mezelf wel aan te leren
Oke lang verhaal maar misschien kunnen jullie me advies geven!
Ik zit momenteel in een depressie. Bewegen doe ik weinig, want dan moet ik voor veel de deur uit en ik krijg snel paniek aanvallen nu. Maar omdat bewegen ook helpt in het herstel wil ik wel iets gaan doen. En ik word dikker van de medicatie dus extra motivatie om laagdrempelig te gaan sporten.
Nu dacht ik aan hoepelen. Lijkt me echt leuk om te doen, makkelijk ook met de kinderen in huis (ipv sport routine moeten volgen) en ik kan gewoon lekker thuis blijven in m’n veilige omgeving.
Alleen loop ik tegen wat dingen aan en heb ik wat vragen:
- ik ben 1.93 en kom op verschillende sites uit op andere maten van hoepel. Kan dat kloppen (zijn handgemaakt dus ook uniek qua maat misschien?) of is er een soort ‘algemene maat’?
- tijdens zoeken kwam ik op verschillende soorten. Hoepels uit 1 geheel maar ook hoepels met een soort klik systeem? Dat laatste lijkt me minder fijn hoepelen maar is wel makkelijker met opbergen
- hoevaak hoepelen jullie? En is het goed uit te houden als je de conditie hebt van een dood paard
En ik ben benieuwd waar jullie je hoepel hebben gekocht en of er evt nog andere ‘must haves’ zijn op dit gebied.
Bedankt alvast
Wat super lief dat je zo uitgebreid antwoord. Ik heb gelijk zin om te hoepelen omdat je zo enthousiast overkomt haha!
Ik ga me eens verdiepen in je link en tips. Saaie volg ik inderdaad sinds kort, door haar is het hele hoepel idee gaan spelen in m’n hoofd.
Dankjewel voor je uitleg♥️
Ik word altijd meteen vrolijk als ik een goede playlist opzet en dan lekker kan hoepelen! Hopelijk heeft het op jou een soortgelijk effect, sterkte
Hoe ziet dit er Chill uit haha? Wat een martelwerktuig
Ik dacht een seksspeeltje
Stuur dit ding alsjeblieft terug, het schijnt echt niet goed te zijn voor je lichaam om met zulke gewichten aan je hoepel rond je middel te zwaaien. We hebben een hoepeltopic waarin suggesties staan voor betere hoepels en anders kun je daar ook goed advies vragen.
Wat schijnt niet goed te zijn dan?
Ik heb zo’n normale fitnesshoepel en dat voelt al niet chill als je het te lang doet maar zo’n gewicht er aan lijkt me echt een marteling! Ben benieuwd hoe het is als je 'm gaat testen haha
Ik wil starten met hoepelen na mijn zwangerschap (3 maanden geleden) ook omdat het goed schijnt te zijn voor bekkenbodem etc. Wil het dus wel meer als workout doen.
Die met bobbels enzo schijnt niet goed te zijn lees ik hier, maar is dit wellicht iets? (jullie weten er wat meer van dan ik) Breaking Limits Fitness Hoelahoep voor Volwassenen – Gemaakt van Roestvrij Staal,... | bol.com
In ieder geval goede reviews. (heb wel het idee dat de meeste hoepels van Bol van Ali komen).
of welke hoepel raden jullie aan voor beginners?
Is dit meer een verschil tussen cardio(lichtere hoepel) en/of buikspieren trainen(zwaardere/met knobbels)? Of ligt het niet zo simpel?
Ik zou ook zeggen dat zwaar niet zoveel toevoegt, het enige voordeel van een zware hoepel is dat 'ie meer momentum heeft en daarom makkelijker omhoog blijft (dus inderdaad makkelijker leren, maar minder zwaar om te doen). Ik geloof ook niet dat het nog een soort positief ‘massage-effect’ heeft ofzo, als iemand in jouw buikspieren gaat lopen duwen schiet je daar ook niet perse iets mee op.
Wat leuk! Wil je echt gaan hoopdancen of blijven heuphoepelen? Voor heuphoepelen heeft een polypro niet echt toegevoegde waarde, voor hoopdance zeker wel natuurlijk. Ik zou wel beginnen met een niet al te kleine hoepel dan, het verschil in gewicht is vaak echt al wel genoeg om je even zoet te houden. Griptape of geschuurd is echt persoonlijke voorkeur, ik heb allebei en vind het allebei prima werken, griptape aan de binnenkant vind ik alleen wel wat minder mooi haha.
Dan zou ik niet voor een polypro gaan denk ik, maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee! Die zijn echt vooral prettig om niet op de vreemdste plaatsen onder de blauwe plekken te zitten en om mee te gooien haha, verder win je er niet perse iets mee.
Klopt maar ik kan pas morgen voor je meten.
Ik kom er na een paar keer proberen achter dat ik per ongeluk een intermediate hoepel heb ipv. beginners .
Het lukt me lastig om hem voor langere tijd hoog te houden ook. Kan ik sowieso beter een beginnershoepel aanschaffen of zou het met veel oefenen uiteindelijk wel goedkomen?
Oh goed om te horen dat het zou kunnen! Dan ga ik gewoon door. Ik merk steeds wel een beetje verbetering maar het ziet er makkelijker uit dan het is vind ik. Het is deze Classic No5 - Intermediate hoepel - Robin Hoop dus er zit al griptape op.