Voornamelijk grip! Ongetapete hoepels zijn vaak opgeschuurd langs de binnenkant, gewaxt of hebben een enkele rand griptape. Ik heb zelf een aantal hoepels zelf geschuurd of gewaxt, en zonder is er eigenlijk niet mee te hoepelen.
Nee nog niet, Dankje!
Door al jullie enthousiaste berichten wil ik misschien ook een hoepel gaan aanschaffen, maar kunnen hoepels ook āāte grootāā zijn? Mijn navelhoogte is rond de 95cm, kan dan gewoon een hoepel van 100cm kopen?
Ben zelf totaal niet lenig/soepel maar hoop dat ik door te hoepelen mijn houding wat kan verbeteren 
Moet wel kunnen hoor, die paar cm zijn zo erg niet 
Thanks! 
Dat had ik ook gelezen! Maar er stond ook ergens dat je met kledingmaat XS ook een āintermediateā hoepel van 95 cm zou kunnen nemen. Maar aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, is het denk ik inderdaad beter om gewoon een grotere hoepel te nemen die langzamer draait
Op sommige paginaās bij Robin staat dat bestellingen vanaf 18 januari weer in behandeling worden genomen, dus misschien gaan ze toch eerder verzenden?
Het kan allebei, ik zou zelf qua maat een kleinere hoepel kunnen maar ik merk geen nadelen aan de standaard maat die ik heb!
Bedankt voor de tip!
Ik meld me! 
Hoepel is vandaag binnen gekomen en heb net mān eerste 5 min gehoepeld. Mijne is 1,5 kg en 100 cm. Nu snap ik wel pas waarom je het echt moet opbouwen, want man het doet zeer de eerste minuut 
Omg ik had het niet meer gedaan omdat he toch niet lukte, vandaag ging ik het weer proberen en natuurlijk lukte het niet. Wilde bijna opgeven en toen lukte het me opeens.
Gisteren overgeslagen, mān buik en rug zitten onder de kleine blauwe plekken dus deed te zeer
Maar net ging het lekker, merk al dat het beter gaat. Ging ook om mān eigen as draaien en af en toe op ƩƩn been voor de afwisseling.
Ik kan de hoepel echt veel beter/langer hoog houden als ik echt heel snel ga. Terwijl als ik filmpjes kijken van mensen hoeven zij helemaal niet zo snel te draaien. Heb ik misschien een verkeerde hoepel voor mijn lichaam of doe ik het gewoon fout?
Als je een kleinere hoepel hebt moet je sneller draaien, misschien komt het daardoor?
Komt hij ongeveer tot je navel als je hem op de grond voor je zet?
Hij komt ongeveer 1,5-2 cm onder mijn navel. Dus ik denk dat dat wel goed genoeg is?
hmm ja dat lijkt me ook wel goed.
Misschien is het gewoon een kwestie van oefenen? Sorry geen idee 
Gisteren mijn hoepel binnengekregen en nu al veel gebruik van gemaakt. Vind het heel rustgevend op de een of andere manier haha. Wel een flinke blauwe plek al, omdat ik in eerste instantie te veel op mijn heupen hoepelde en de hoepel dus zakte. Nu blijft hij stabiel in de taille.
Moet vandaag veel voor studie doen, maar heb eigenlijk de hele tijd zin om te hoepelen haha
Heeft iemand hier zoān verstelbare hoepel? Werkt dat een beetje fijn?
ieeeeeee straks komt je velletje ertussen