Het hoepeltopic

maakt mooie goede hoepels! Ik kan je echt aanraden om voor zo’n ‘echte’ hoepel te gaan ipv zo’n zware hoepel, op deze manier is het een stuk leuker!

2 likes

Als ik 't me goed herinner verbrand je zelfs meer calorieën met een lichte hoepel! Hoe kleiner en lichter de hoepel, hoe sneller ie draait en hoe harder je dus moet werken. In dit filmpje wordt het getest.

2 likes

Ah top dankjewel, binnenkort maar eens wat uitproberen

Hoepels maken is helaas heel arbeidsintensief en het tape is gewoon duur.
Ik heb er ook wel eens wat gemaakt met onderdelen van de hoepel winkel en toen dacht ik… Ok ik snap waarom je hier niet minder dan 25 euro voor zou vragen. :sweat_smile:

1 like

Ik heb mijn eigen hoepels (ik heb er drie trouwens) getapet maar nog vet veel tape over. Voorlopig kan ik er wel weer mee door zonder opnieuw te tapen, dus inderdaad in verhouding is het een prijzig klusje. De tape was £8.95 per rol geloof ik en ik had er drie gekozen zodat ik kon variëren.

Edit: Ik zie net dat de tape via de website veel goedkoper is, ahh well. :slightly_frowning_face:

Ja zonde is dat! Misschien dat je het nog kan verkopen op bijv hoepel groepen op facebook bijvoorbeeld? :slight_smile:

1 like

Kom ik weer met mijn tip voor alles wat mensen willen kopen, maar kijk ook eens op marktplaats als je een hoepel zoekt.
Je moet een beetje geluk hebben maar soms doen mensen wel eens dingen weg, ik heb zo zelf een half jaar geleden een zo goed als nieuwe Robin Hoop hoepel overgekocht van iemand voor maar 9 euro.
Nu staat er bv deze andere op voor 10 euro
https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/dansen-en-ballet/m1646918505-hulahoop-hoelahoep-voor-hoop-dance-en-hoopflow.html?previousPage=home of of deze van iemand die ze zelf gemaakt heeft:
https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/fitness/m1628761490-hoepels-te-koop.html?previousPage=home

edit: en nu staat deze bij mijn aanbevelingen https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/fitness/m1628102868-hula-hoop-hoelahoep-hoepel.html?previousPage=home

2 likes

Voornamelijk grip! Ongetapete hoepels zijn vaak opgeschuurd langs de binnenkant, gewaxt of hebben een enkele rand griptape. Ik heb zelf een aantal hoepels zelf geschuurd of gewaxt, en zonder is er eigenlijk niet mee te hoepelen.

@Koekelaar had je deze inmiddels al gevonden

1 like

Nee nog niet, Dankje!

1 like

Door al jullie enthousiaste berichten wil ik misschien ook een hoepel gaan aanschaffen, maar kunnen hoepels ook ‘‘te groot’’ zijn? Mijn navelhoogte is rond de 95cm, kan dan gewoon een hoepel van 100cm kopen?
Ben zelf totaal niet lenig/soepel maar hoop dat ik door te hoepelen mijn houding wat kan verbeteren :see_no_evil:

Moet wel kunnen hoor, die paar cm zijn zo erg niet :hugs:

Thanks! :blush:

Dat had ik ook gelezen! Maar er stond ook ergens dat je met kledingmaat XS ook een ‘intermediate’ hoepel van 95 cm zou kunnen nemen. Maar aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, is het denk ik inderdaad beter om gewoon een grotere hoepel te nemen die langzamer draait

Op sommige pagina’s bij Robin staat dat bestellingen vanaf 18 januari weer in behandeling worden genomen, dus misschien gaan ze toch eerder verzenden?

1 like

Het kan allebei, ik zou zelf qua maat een kleinere hoepel kunnen maar ik merk geen nadelen aan de standaard maat die ik heb!

Bedankt voor de tip!

Ik meld me! :ok_woman:t2:

Hoepel is vandaag binnen gekomen en heb net m’n eerste 5 min gehoepeld. Mijne is 1,5 kg en 100 cm. Nu snap ik wel pas waarom je het echt moet opbouwen, want man het doet zeer de eerste minuut :crazy_face:

2 likes

Omg ik had het niet meer gedaan omdat he toch niet lukte, vandaag ging ik het weer proberen en natuurlijk lukte het niet. Wilde bijna opgeven en toen lukte het me opeens.

1 like

Gisteren overgeslagen, m’n buik en rug zitten onder de kleine blauwe plekken dus deed te zeer :sweat_smile: Maar net ging het lekker, merk al dat het beter gaat. Ging ook om m’n eigen as draaien en af en toe op één been voor de afwisseling.

1 like