Het hoepeltopic

Als het goed is zit hij aansluitend om je lijf heen en krijg je er dus geen ‘klappen’ van. Ik zie ze nu heel veel op tiktok langskomen en daar ziet het er gemakkelijk en leuk uit.

Ik wil het hoepelen ook weer oppakken. Hoeveel minuten hoepelen jullie per keer en dan dagelijks of ?

1 like

Sinds ik mijn hoepel heb (nog niet zo lang), probeer ik dagelijks te hoepelen. De ene keer is het vijf minuten, de andere keer hoepel ik een half uur tot uur haha. Buiten hoepelen vind ik ook fijn!

1 like

Een uur pff !

Haha ja, maar heb mijn hoepel nog niet zo lang dus het zal beginnersenthousiasme zijn.

Hoe vaak hoepel jij nu? En hoe vaak zou je willen hoepelen, omdat je zei dat je het weer op wil pakken?

Ik heb hem net weer van zolder gehaald. Dus ik moet het echt opbouwen :rofl::sweat_smile:

1 like

Ja ik snap het! Zou gewoon lekker rustig beginnen en niet heel erg op de tijd letten. Dus niet dat je per dag per se een kwartier moet hoepelen. Tenminste, dat zou voor mij averechts werken.

1 like

Ik hoepel soms een paar minuten tussen het werk door en als ik wat meer tijd heb doe ik een langere workout van Hoop Plus Fit > https://www.youtube.com/channel/UCYdGGcg57yKGVp_bFoIcPMg. Fijne muziek en vind haar stem heel kalmerend hahaha

3 likes

Ik danste vanochtend in mijn ondergoed door de slaapkamer en toen besloot ik dat ik wilde hoepelen. Morgen maar eens bij de action kijken maar geloof dat ik de hoepels niet meer heb gezien.

1 like

Meestal hebben ze bij dat soort winkels enkel kinderhoepels. Daar kom je als volwassene niet zo ver mee (te klein en te licht om te blijven draaien). Je kunt beter een danshoepel kopen.

1 like

Ik heb net in een opwelling besteld bij Robin hoop haha. En nu maar hopen dat hij niet na 1x in de kast belandt

3 likes

Ik vind het echt leuk! Dacht dat ik het niet kon maar ik was blijkbaar met mijn slechte kant begonnen haha. Een kant kan ik het prima een tijdje mee en die andere begint ook al wel te komen! Doe nu steeds gewoon een paar liedjes opzetten en dan een klein half uurtje hoepelen

3 likes

Dat is al best lang. Ik wilde net vragen hoe je het vond, leuk dat het bevalt. :hugs:

Baal alleen dat ik er nog geen koffie bij kan drinken :joy: ik kan het nog niet al die tijd achter elkaar hoor, maar 3-5 min lukt wel.
Geloof alleen dat ik het nog teveel uit mijn heupen doe en minder uit mijn buik dus dat probeer ik mezelf wel aan te leren

1 like

Oke lang verhaal maar misschien kunnen jullie me advies geven!

Ik zit momenteel in een depressie. Bewegen doe ik weinig, want dan moet ik voor veel de deur uit en ik krijg snel paniek aanvallen nu. Maar omdat bewegen ook helpt in het herstel wil ik wel iets gaan doen. En ik word dikker van de medicatie dus extra motivatie om laagdrempelig te gaan sporten.
Nu dacht ik aan hoepelen. Lijkt me echt leuk om te doen, makkelijk ook met de kinderen in huis (ipv sport routine moeten volgen) en ik kan gewoon lekker thuis blijven in m’n veilige omgeving.
Alleen loop ik tegen wat dingen aan en heb ik wat vragen:

• ik ben 1.93 en kom op verschillende sites uit op andere maten van hoepel. Kan dat kloppen (zijn handgemaakt dus ook uniek qua maat misschien?) of is er een soort ‘algemene maat’?
  • tijdens zoeken kwam ik op verschillende soorten. Hoepels uit 1 geheel maar ook hoepels met een soort klik systeem? Dat laatste lijkt me minder fijn hoepelen maar is wel makkelijker met opbergen
  • hoevaak hoepelen jullie? En is het goed uit te houden als je de conditie hebt van een dood paard :grimacing:

En ik ben benieuwd waar jullie je hoepel hebben gekocht en of er evt nog andere ‘must haves’ zijn op dit gebied.

Bedankt alvast :heart:

2 likes

Wat super lief dat je zo uitgebreid antwoord. Ik heb gelijk zin om te hoepelen omdat je zo enthousiast overkomt haha!
Ik ga me eens verdiepen in je link en tips. Saaie volg ik inderdaad sinds kort, door haar is het hele hoepel idee gaan spelen in m’n hoofd.

Dankjewel voor je uitleg♥️

Ik word altijd meteen vrolijk als ik een goede playlist opzet en dan lekker kan hoepelen! Hopelijk heeft het op jou een soortgelijk effect, sterkte :heart:

Heeft iemand van jullie wel eens zo’n hoepel geprobeerd?
Ik heb m net besteld #tiktokmademedoit

1 like

Ik dacht een seksspeeltje

1 like

Stuur dit ding alsjeblieft terug, het schijnt echt niet goed te zijn voor je lichaam om met zulke gewichten aan je hoepel rond je middel te zwaaien. We hebben een hoepeltopic waarin suggesties staan voor betere hoepels en anders kun je daar ook goed advies vragen. :hugs: