Het influencertopic #24

Was dat niet Hella?

10 likes

Ja

5 likes

Ja, je hebt gelijk. Dat gaat over hella. Ik kan die mensen gewoon niet goed uit elkaar houden. Ik verwijder m’n post even want die is dus fout.

6 likes

Ik heb nog nooit van een kraamvrouw gehoord die allemaal activiteiten/uitjes deed in die eerste kraamweek :’) Of verwachtte dat te kunnen doen en dan teleurgesteld is dat het nog niet kan.
@Bonnie. Als je haar post leest, lijkt het net of ze al wéken geleden is bevallen terwijl die baby er net een week is. En of ze al boodschappen had willen doen en rondjes park had willen lopen.
Ik dacht dat dat ook het advies was vanuit de verloskundigen: dat je die eerste weken na de bevalling thuis blijft en grotendeels zelfs probeert in bed of zelfde verdieping te blijven. (Disclaimer disclaimer disclaimer; dat is moeilijk als het je 2e kind is en/of andere noodzakelijke dingen waarvoor je je huis/bed uit moet)

29 likes

Ik ging op de laatste dag van de kraamzorg, dus dag 8, 5 minuutjes buiten wandelen haha en dat was al meer dan genoeg. Wel vervelend voor haar dat ze daar blijkbaar ook mentaal last van heeft, maar denk inderdaad dat ze niet de juiste verwachtingen had (uitzonderingen daargelaten).

11 likes

Haar tochtje naar het dakterras lijkt me al een uitje :’)

4 likes

Zullen we vrouwen in hun kraamtijd gewoon ff met rust laten qua commentaar? Het is haar eerste kind en we weten allemaal hoe je leven op z’n kop staat in die eerste dagen/weken en dat je er fysiek en mentaal echt af kan liggen.

107 likes

Nou dit inderdaad, of je nou wel of niet aan een uitje buiten de deur toe bent doet er toch niet toe. Is per vrouw/bevalling verschillend en het is allemaal ok.

5 likes

Ze zegt toch ook dat ze na een kwartier praten al duizelig is, nou snap heel goed dat je dat niet verwacht van te voren.

12 likes

Dat wordt toch helemaal niet gezegd.

Bonnie zegt zelf dat ze een week na de bevalling staat te popelen om allerlei dingen/uitjes te doen. En dat het haar zwaarder valt dan verwacht.

8 likes

Dat wordt letterlijk gezegd?

Nou daarom juist.
Ik was verbaasd door het woordgebruik van activiteiten en uitjes. (Duizeligheid na een gesprekje zou ik ook niet verwachten)
Zonder eigen beval/zwangerschap/kraam ervaring lijkt me dat al lastig inbeelden, iets ondernemen die eerste week. En ook met haar klachten die laatste weken, lijkt mij dat je verwachtingen erg laag liggen voor die eerste maand.

@simsalabim Ja dat zei ik letterlijk,
Omdat ik dat letterlijk nog nooit gehoord heb.
Iedereen die ik ken blijft die eerste weken in/rond bed en ging misschien even op een andere verdieping of in de tuin zitten. Ik ben dan benieuwd waar Bonnie de verhalen hoort + daarmee verwachtingen heeft waarin kraamvrouwen activiteiten en uitjes ondernemen.
Het lijkt mij juist de uitzondering als je binnen een week of paar weken al echt wat kan doen.

5 likes

Maar dit stukje is toch niet direct veroordelend? Ze beaamt toch meer dat het inderdaad best wel normaal is dat Bonnie zich zo voelt en dat ze nog niet veel kan ondernemen?

Natuurlijk is iedere kraamweek anders en maakt het niet uit of je nu wel of niet je bed bent uitgekomen in je kraamweek of wanneer dan wel (please geen persoonlijke kraamtijd ervaringen).

2 likes

Hahahah ja ik moest ook echt lachen.
Uitjes in de kraamweek, plzzzz.

9 likes

Nouja ik had dat best gewild eigenlijk? Ben toen ik uit het ziekenhuis kwam eerst langs mijn ouders gegaan om daar te lunchen met z’n allen. En toen kwam ik thuis en begon de dag erna jail time vanuit de kraamverzorgster. Vreselijk.

23 likes

Ik vind ‘ik heb nog nooit van een kraamvrouw gehoord die xxx’ wel veroordelend overkomen. Alsof het iets heel raars is. Maar ik las er misschien teveel in.

3 likes

Ik heb het helemaal niet zo gelezen eigenlijk. Ik vond het ook verbazingwekkend hoe je letterlijk niks kan. Naar de wc lopen voelde alsof ik 6 marathons had gerend. Terwijl alles in mij mn baby wou showen en lekker het huis uit wou omdat na 3 dagen in bed liggen alle muren vreselijk op me af kwamen icm kraamtranen somberheid. Ik lees niet alsof bonnie andere verwachtingen had maar het gewoon even zwaar vind. Niet dat ze alle boodschappen al had willen doen en uit eten gaan. Maar gewoon iets meer mens voelen dan je vantevoren kunt bedenken.

27 likes

Dit omschrijft ook hoe het is. Je zit vol adrenaline en 100 andere soorten hormonen, dus erg rationeel ben je sowieso niet. En alles voelt 100x sterker dus ja als je persoon bent die niet “geniet” van een week op bed liggen, zoals ik bonnie inschat, vind ik dit logisch.
Ik vind wel dat er meer mentale voorbereiding voor de kraamweek mag zijn. (Stukje verwachtingsmanagement vooraf) Naar de bevalling is dit er uitgebreid, terwijl ik vaker hoor dat de kraamweek zo tegenvalt met wat je kunt of hoe je je voelt.

30 likes

Ja ik snap Bonnie ook wel. Mijn tweede kind is 2 weken voor die van Bonnie geboren en ondanks dat ik de kraamtijd dus voor de tweede keer meemaak voel ik wel weer dat gevangenis gevoel. Ik snakte er ook echt naar om dingen buiten de deur te ondernemen maar kon dat fysiek ook gewoon niet (en nog niet echt want keizersnede maar dat is een ander verhaal). Hoop voor haar dat ze het mentaal en fysiek wel een beetje volhoudt uiteindelijk.

8 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Bevalling/kraamtijd