Het influencertopic #24

Echt hoe krijg je je kledingkast zo netjes. :sob:

7 likes

Je moet je truien ook niet hangen, rekken ze van uit

24 likes

Dat is het ding. Je kiest helemaal niet. Gewoon blind pakken en aantrekken, alles combineert toch wel prima bij elkaar en dat scheelt je veel headspace. Steve Jobs deed het ook zo :smile:

20 likes

8 dezelfde grijze truien :rofl::rofl:

6 likes

Jullie hangen je truien niet? Missed the memo :rofl:

11 likes

Argh truien op dunne hangers waardoor die vorm er in komt, ik kan er niet tegen! Als er een god was zou ie dit niet toestaan hoor.

29 likes

Dit ja, echt zo zonde voor je truien om ze op te hangen en dan krijg je van die gekke puntjes op je schouders die omhoog staan

14 likes

Altijd als ik online dit soort dingen zie of mensen met zo een heel beige huis dan huil ik een beetje vanbinnen omdat ik weet dat we weer iemand voor altijd verloren hebben aan kapitalisme en vooral dat er geen weg meer terug is. Ik mis alle mooie kleuren in het leven als ik hier naar kijk

20 likes

Om te janken. Ik word er ook echt sip van dat iedereen met een toffe interieuraccount nu allemaal dezelfde beige interieurs heeft.

8 likes

Waarom ben je een beige mens kwijt aan kapitalisme? En een kleurig mens niet?

7 likes

heb jij dat niet dan?

1 like

Nee 10!

10 likes

Er zijn echt meer dan genoeg leuke interieuraccounts zonder beige interieur, misschien vind je beige gewoon tof?

15 likes

Ja dit specifieke voorbeeld wat ik noem komt van ‘the beige conspiracy’ nou ben ik verder niet zo een conspiracy type en als je geïnteresseerd bent moet je het zelf maar opzoeken en lezen, maar dit is altijd het allereerste waar ik aan denk als ik dus zie dat mensen hun huis met karakter flippen naar zo een leeg huis met alleen beige dat er hetzelfde uitziet als alle andere zielloze huizen.

Dit is overigens niet alleen een internettheorie ik heb vorig jaar een vak gehad op mijn studie waar het ook hierover ging, een van de voorbeelden was bijv architectuur en het gebruik van saaie en rechtlijnige ontwerpen ipv sfeervolle gebouwen met karakter en hoe dat eigenlijk ook een soort trap is van het systeem om je te laten denken dat het allemaal verfijnd en mooi is maar eigenlijk gewoon een blok is waar er nog 1001 van zijn en zo min mogelijk tijd en geld kost. Waardoor de efficiëntie met bouwen dus omhoog gaat en je er meer winst over kan maken zoals de bedoeling is in het kapitalisme. Nou goed, ik dwaal af en ik kan hier nog uren over doorgaan maar dit is denk ik wel de kern.

41 likes

Ja dit vind ik echt zo een naar en gestoord iets kijk smaken verschillen maar ik vind je wel een bloedmongool als je echt mooie karakteristieke dingen uit een huis sloopt (zoals bijvoorbeeld een mooie trap of van die dingen op het plafond, don’t ask me ik ben geen interieurstylist) om er vervolgens allemaal van die witte muren en dan een visgraatvloer met kliklaminaat van te maken wtf is wrong with people

10 likes

Ik ken mensen die een jaren 30 huis kochten om vervolgens al het glas in lood eruit te slopen onder het mom van isoleren :sob::angry:

19 likes

Om te janken! Sowieso al die mensen die perse een jaren 30 huis willen en dan niet alleen glas in lood eruit slopen, maar echt alle elementen van het jaren 30 huis en er vervolgens een visgraatvloer en zwart stalen deuren in knallen. Zo zonde.

18 likes

Ik vind het ook eeuwig zonde en oude bewoners van ons huis hadden ook een hoop glas in lood weggehaald of verborgen, maar ik vind het ook wel lastig in deze tijden. Verduurzamen is gewoon mega duur en bijvoorbeeld glas in lood in dubbel glas zetten helemaal. En heb gewoon liever dat mensen het dan doen voor verduurzaming in plaats van esthetisch. Zeker als mensen binnen wel originele details houden en binnendeuren wel van glas in lood.

6 likes

Je hebt voor glas in lood ook de optie om er voorzetramen voor te zetten. Dat is nog wel te betalen.

11 likes

Dat het geld kost om zoiets te verduurzamen zijn ook dingen waar je rekening mee kunt houden als een huis uit die tijd koopt. Natuurlijk is niet elke glas in lood origineel bij een huis etc, maar originele elementen er uit slopen omdat verduurzamen duur (maar niet onmogelijk) is vind ik persoonlijk wel echt zonde.

13 likes