Ook een kerstkaars met dezelfde lid 
Ja goede vraag. Wij vieren het normaal gelukkig al niet groot, eigenlijk alleen met het gezin + aanhang. Mijn familie is veel te groot geworden, 40+ aan beide kanten, om het met zijn allen te kunnen vieren dus dat doen we al jaren niet meer. Ik denk dat je misschien beter dit jaar er over na kan gaan denken om het voor een keer per huishouden/gezin kan vieren in plaats van met de hele familie bij elkaar, hoe jammer ook. Als je dan te maken hebt met alleenstaande opa’s of oma’s kunnen die dan bij 1 gezin aanschuiven, zodat niemand alleen is, maar je ook niet met heel veel mensen bij elkaar zit.
Met alleen het gezin is misschien nog wel te regelen, bijvoorbeeld een brunch waar je afstand kan houden. Maar het hangt denk ik ook heel erg af van hoe het dan met de besmettingen er uit ziet. Als we dan in (gedeeltelijke) lockdown zitten gaan we het sowieso niet vieren denk ik, maar als het zo gaat zoals het afgelopen zomer was kan er wel iets geregeld worden.
Mijn vriend zijn familie woont over de grens dus dat zit er sowieso niet in vrees ik. 
Wij vieren het meestal maar klein, met zijn vieren of vijven. Maar zelf daarvoor betwijfel ik of dat dit jaar een goed idee is/mag. Mijn ouders wonen ook over de grens. Alles verandert zo snel, ik denk dat we het tegen die tijd moeten bekijken.
We wachten het af.
Als het mag zullen we afspreken voor het diner bij mijn ouders (6 volwassenen, 2 kinderen). Maar als dat niet mag, dan vieren we het met zijn drietjes thuis.
Normaal gaan we kerstavond naar de kerk (sinds we ouders zijn naar een gezinsmis), maar sinds Covid ben ik niet meer in de kerk geweest. Dus wordt het AYNIL en lekkere hapjes, knus met zijn drietjes.
Als de maatregelen van kracht blijven zullen de daarop volgende dagen er ook ongeveer zo uitzien.
Totaal niet bij stil gestaan!
Ik wil geen kerstavond zonder Robert hoor.
ik denk dat het een kerstmeeting via ZOOM of TEAMS wordt
Ik zag er vandaag reclame over dat je mensen wat kan geven, dan kom Robert langs met een doos iets!
All you need is love???
Ik zou graag al willen maar hij mag pas in december van mijn vriend. Wel al hard aan t nadenken waar ik m ga plaatsen want plekje van vorig jaar staat nu een kast haha
Ik hoorde vandaag een interview met een kerstbomen teler. Sommige mensen hebben nu al een boom. Ivm het corona worden kerstbomen vroeg in huis gehaald om het gezellig te maken.
Leuk! Ik wil graag half november al mijn boom opzetten maar durf ook niet goed.
Dat gaat een echte niet halen vrees ik! Ik zet mijne meestal 1 december op en dan is hij in de week van nieuwjaar wel flink ingedroogd. De naalden blijven wel zitten, maar ik denk dat een maand langer wel te veel is gevraagd.

Ik heb geen plaats voor een boom (zelfs geen kleintje) en kerstlichtjes hangen er het hele jaar door, dus ik zit even na te denken hoe ik dit jaar wat kerstsfeer in mijn huis kan krijgen. Iemand leuke ideeën?
Een toffe krans maken en ophangen?
Ik wil 1 november de boom maar mijn vriendin vindt het te vroeg, dus we compenseren door een mini boompje alvast neer te zetten 
Over 3 uur (rip) worden m’n verstandskiezen getrokken dus ik ga vanavond en morgen denk ik duizend kerstfilms kijken. Zin in <3
@anon42392789 @Dombo
Ik ga deze maken! Heb net bij het tuincentrum zo’n méga nepkrans gekocht, rib uit m’n lijf maar super mooi, met al lichtjes er in. Kan hem dan ieder jaar in een ander thema opmaken, maar dit jaar dus zo met gedroogde sinaasappels etc. Die liggen al in de oven te drogen. 
Dit jaar extra zin in kerst. Door Corona, maar ook omdat we in een nieuw huis wonen. Met voor het eerst een grote tuin en eigen voordeur dus ik wil heeeelemaal los gaan haha.
Haha ja dat laatste heb ik ook! Ik heb ook al een krans gekocht en daar komen rode besjes en dennenappels op. Onze keuken kijkt uit op de tuin en we hebben voor het keukenraam een hoge plantenbak staan, dus daar komt een klein kerstboompje met lichtjes in. Verder hebben we een veranda waar ik ook nog lichtjes aan wil hangen, dan is de tuin ook gezellig in de winter!
Nou mijn spotify kerstlijst is al helemaal grijsgedraaid. Love it
Nog 65 dagen wachten 
ik heb m’n lijst vanmiddag eindelijk opgezet! voor mijn doen heel laat eigenlijk haha