Ik ben ook benieuwd! Wij hebben gisteravond de gerechten bedacht maar misschien wisselen we nog. Ik vind het ergens wel fijn dat het kleine diners zijn. Zo kun je echt op een paar leuke gerechten focussen zonder dat je meteen praktisch zit van hoe is dit haalbaar voor 16 personen.
Wij vieren kerstavond bij ons met schoonvader, zwager en schoonzus, 1e kerstdag bij mij ouders + broer en 2e kerstdag bij schoonmoeder met dezelfde zwager en schoonzus. 2e kerstdag zijn we met 1 persoon teveel omdat dat bij m’n schoonmoeder gevierd wordt en niet bij ons. Als we heel strikt zijn zou ik 2e kerstdag dus niet mee mogen of zouden we het bij ons moeten vieren. Omdat m’n schoonmoeder veel groter woont (ik durf het hier op het forum bijna niet te typen) overtreden we voor 1x de regels.
Maar oke terug naar het menu.
Kerstavond: pompoensoep, viscurry met garnalen en roodbaars, mangosorbet (beetje tropisch misschien maar schoonvader is gek op de Aziatische keuken en heeft zelf geen kooktalent dus hier maken we hem blij mee)
1e kerstdag doen wij het hoofdgerecht: hertenbiefstuk wellington en voor de vegetariers biet wellington met als bijgerecht pommes/knolselder duchesse, rodewijnsaus en verschillende geroosterde groenten zoals wortels, pastinaak en spruitjes
2e kerstdag doet m’n man het hoofdgerecht en maakt spareribs, ik maak het toetje en maak een chocoladecakerol met botercremevulling en rode vruchten.