Het is bijna Kerstmis!

Ik was bij m’n ouders met broer en zijn gezin.
Ik vond het wel prima?
Ze hadden een lange tafel gemaakt waar we lekker aan hebben zitten borrelen.
Eten werd bezorgd door een restaurant dus daar was geen werk aan.
Ja, het was een beetje etteren met uitserveren, maar buiten dat vond ik het nou niet schokkend anders ofzo?

Moet er bij zeggen dat ik sowieso geen mens ben voor dat constante geknuffel en gezoen wat bij samenkomsten lijkt te horen, dus daar mis ik gewoon niets aan.

3 likes

Ik vond het ook wel lekker rustig. Kerstavond kwamen mijn schoonouders kaasfonduen ( 2 setjes aan een grote tafel), gisteren thuis met ons gezin en vandaag kwam alleen mijn vader langs voor koffie en een gebakje. Mijn moeder is vanochtend verkouden wakker geworden dus die kwam niet ( en is zich gaan testen).
Voor de rest misten we dit jaar dus de jaarlijkse kerst viering bij mijn schoonfamilie waar ik wel blij mee ben want dat duurt altijd eeuwig ( laat eten, op de bank hangen, verplichte kado’s etc) en met een peuter is dat gewoon niet te doen. Ik vond het wel lekker.

Mij lijkt oud en nieuw een beetje gek, omdat je toch op de een of andere manier toewerkt naar 12 uur/ nieuw jaar/ vuurwerk/ mooie vooruitzichten etc. Nu is er én geen vuurwerk ( waar ik sowieso tegen bij tenzij georganiseerd door de gemeente) én weten we nog steeds niet wat 2021 ons gaat brengen wat Corona betreft dan ( dit weet je natuurlijk überhaupt nooit haha).
Nu verwachten wij in 2021 wel ons tweede kindje dus dat is wel iets om op te proosten :smiley:

4 likes

Gefeliciteerd :hatching_chick:

3 likes

Kerstkoekjes! En de bomen hebben slingers, @Vaiana heb ik nu je seal of approval? :grin:

36 likes

Yesss!

1 like

Mijn kerstdagen waren heel gezellig, maar het voelde ondanks alle moeite niet echt als kerst. Ik miste de drukte, een kamer vol en lekker slap geouwehoer. Maar ben wel blij dat we zonder gezeur kerst hebben kunnen vieren volgens de maatregelen, dat is ook wat waard.

1 like

Wanneer ruimen jullie alle kerstspullen weer op?

Half januari meestal :sweat_smile:

2 likes

De online kerst pubquiz was uiteindelijk exact zoals al onze familie bijeenkomsten zijn. Iedereen schreeuwt door elkaar. M’n broer is boos dat hij geen vragen kan beantwoorden. Al met al best wel oké.

M’n ouders hadden pakjes aangetrokken. Dat was wel super schattig. Het hoe-werkt-zoom verhaal heeft uiteindelijk maar een uur gekost.

Volgend jaar gaan we wel weer gourmetten. Echt niemand luistert naar elkaar. Dan maar naar elkaar schreeuwen terwijl je pannenkoekjes bakt.

6 likes

Ik wil het eigenlijk nu al doen, maar wacht tot 2 januari. Puur omdat ik dan pas weer een dag vrij heb.
Heerlijk, al die frutsels naar zolder, grote schoonmaak doen en een paar nieuwe kamerplanten kopen.

Buitenverlichting laat ik wel nog even hangen tot half januari.

Wij gaan de kerst spullen straks al opruimen. Onze boom is heel erg gaan hangen en ziet er niet meer uit.

Meestal het weekend voor Driekoningen, nu dus volgend weekend.

straks gelijk

Ik wil het eigenlijk na vandaag doen, ben er wel weer klaar mee. Maar ik weet niet wanneer ze hier de bomen komen ophalen, dus ik denk dat ik nog even wacht. Nog een week een lege boom in de woonkamer is ook weer zo wat

Normaal half januari, maar die van ons valt half uit elkaar dus ik wil hem eigenlijk al weg doen :sob:

Ik vind het zo jammer dat de kerstperiode alweer over is. :pleading_face: Zo’n gezellige tijd en januari is dan echt een dinsdagdip van een maand lang, bah.

18 likes

Echt he! En je kijkt er zo lang naar uit maar die 2 dagen vliegen zo voorbij

1 like

Ik ben het aan het proberen uit te stellen. Vorig jaar was ‘ie al weg voordat het echt kerst was (had het eerder gevierd), en nu wil ik ook mn ruimte in mn kamer terug :joy:

1 like

Altijd 1 jan. Dan heb ik vrij en ben ik er ook echt klaar mee.

Hou vol!