Het is bijna Kerstmis!

Wat een lieve kaartjes :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik hoorde toevallig van de week een stukje op de radio van een hovenier dat in water zetten geen zin heeft bij een boom zonder kluit. Want hij kan dat water niet door de stam naar zijn naalden verspreiden.
Het helpt wel om de lichtjes even uit het stopcontact te halen en de boom dan te benevelen, dan kunnen de naalden wel vocht vasthouden en blijven ze langer zitten. Verder is het belangrijk dat je de boom niet te dicht bij de verwarming zet en werkt het ook om hem te laten acclimatiseren. Dus bijvoorbeeld eerst vanuit buiten 3 dagen in de schuur/garage leggen waar het al iets warmer is en dan pas naar binnen.

Verder vind ik zelf dat het behoorlijk scheelt per boom, ik heb wel eens bomen gehad die ruim anderhalve maand mooi bleven. Maar vorig jaar was mijn boom met vier weken al vrij kaal. Je moet denk ik ook een beetje geluk hebben, ik kocht meestal dezelfde soort en de ene keer ging het beter dan de andere keer, maar als je nu een echte boom haalt zit je sowieso wel goed tot en met nieuwjaar.

4 likes

Heb van de week bij de karwei twee nieuwe ballen (huisjes) gehaald in de sale:

10 likes

Ik vind het zo leuk hier naar kerstbomen te kijken dat ik mijne ook maar plaats!
Hij staat dit jaar voor het eerst (ik had hiervoor een kleine van 90 cm) dus ik kon ook alle hangers etc nieuw kopen, keuzestress!!

Uiteindelijk is het een beetje van alles wat geworden en ik had eigenlijk groene slingers gewild maar die hadden ze bij de Intratuin ineens niet meer, misschien volgend jaar alsnog

Detail van de dingen die erin hangen

15 likes

Vandaag voor het eerst weer een kerstfilm gekeken op Netflix: The holiday calender. Ik vind het een aanrader.

6 likes

Wow dat zijn echt super veel lichtjes! Ik had een snoer met 320 lampjes gekocht en dat was echt veel en veel teveel voor mijn boom. Leuke hysterische boom trouwens, ik heb ook met die hanger met de auto en de boom in mijn handen gestaan!

Ah ik word ook elke keer zo vrolijk als ik naar mijn boom kijk

1 like

Ik heb Christmas Ever After en The Christmas Set-Up gekeken op Videoland, beide leuk! Die laatste was blijkbaar de eerste gay kerstfilm van Lifetime.

3 likes

Ja dit @Bedroomeyes, volgens mij is het ook een kwestie van geluk.
Ik heb dit jaar op dezelfde plek een boom gekocht als vorig jaar. Toen heeft 'ie zes weken gestaan en vielen er nauwelijks naalden uit, nu valt ‘ie al half leeg als je hem per ongeluk aanraakt :’) (Maar oké hij staat ook wel alweer een maand haha.)

Zo leuk trouwens om jullie bomen te zien!

2 likes

Heel herkenbaar dit, zo ging het bij mij vorig jaar ook! Dus dit jaar toch maar een neppe gekocht omdat ik geen zin meer had in die naalden door heel mijn huis.

19 likes

Ik heb 2400 lampjes en 58 meter snoer.
Mijn boom is ongeveer 2 meter denk ik.

Vind het lelijk als je het snoer ziet lopen zegmaar.

48 likes

Oh ik zou zweren dat ik hem ook bij die kerstwinkel in de herestraat gezien heb! Nee ik vind die lampjes bij jou echt leuk! Helemaal niet te veel ook. Misschien dat ik een kleinere en smallere boom heb

Ja ik hou niet van slingers dus heb alleen maar ballen. En hou ook niet van gekke dingen zoals een hotdog in de boom.
De boom zelf en ik denk 90% van de ballen is van marktplaats. Daar kun je echt veel mooie dingen vinden!

3 likes

ik heb er al mijn ballen vandaan haha! Hij is echt mega hysterisch, maar wel praktisch, want in elk kleurschema heb je allerlei ballen.

2 likes

Neppe bomen zijn vaak mooier vind ik, de takken zijn beter verdeeld en je hebt geen kale stukjes.
Veel is van glas maar er zit ook zat plastic tussen!

4 likes

En @pastelzwart dit is de Romagne van Intratuin. Ik heb degene van 185 centimeter in het groen, hij is er dus ook nog in een meer blauwe tint. Je kan ze zelfs kopen met de lichtjes er al in, maar dan betaal je 100 euro meer. Ik had toevallig twee jaar terug nieuwe lichtjes gekocht, dus ik heb de versie zonder lichtjes genomen. Het is wel even een klusje met opzetten, maar ik vind hem voor een neppe wel heel mooi!

5 likes

De piek die ik gekocht heb past alleen voor geen kant hierop, dat gat lijkt te klein. Of ik weet niet hoe ik het er op moet krijgen.

Boom is alleen een beetje heftig uitgevallen met deze grote lichtsliert.

14 likes

Zo mijn kerstdorp en boom staat er ook weer. Ik heb trouwens ook de romagne! Vond dat in de winkel toch wel de mooiste voor een ‘redelijke’ prijs.

29 likes

Ik ga zo lekker met wat warme chocomelk mijn kerstkaartjes schrijven :heart::heart:

Ik heb er trouwens nog 0 ontvangen🧐

3 likes

Hier ook nog geen kerstkaart voorbij zien komen!

2 likes

Wat accent foto’s van de boom, wat krijg hem in z’n geheel echt niet lekker op de foto.
M’n kleurschema is lichtroze/bronze met zilver.

Verschillende vogels, jurk en glitter hert van tuincentrum Osdorp.
Ballerina van Global Garden.
Losse zooi van de HEMA

19 likes