Haha ja helaas werkt stekken van een strelitzia niet zoals een monstera
anders was het een goed idee natuurlijk. Maar strelitzia kun je alleen zaadjes (als je eens een keer bloemen hebt) zaaien, of de kluit splitsen. Dus daar wordt ie niet kleiner van. En ik denk niet dat hij het leuk vindt als ik continu z’n nieuwe bladeren ga afsnoeien en ik denk ook niet dat hij daar mooier van wordt. 
Haha ja zei ik ook al tegen m’n vriend
Maar gezien die vercrackte huizenmarkt acht ik de kans dat dat gaat gebeuren vrij klein hahaha
Mijn plant is ook niet te groot, mijn huis is te klein.
Shittt geef me de link
Hahaha ik app je 
De nieuwe bladeren zien er wel mooi groot uit! Die van mij maakt alleen kleine nieuwe bladeren en de grote zijn inmiddels allemaal afgestorven. Ik weet niet hoe ik er voor kan zorgen dat die weer grotere nieuwe bladeren krijgt. Dat als iemand tips heeft graag!
Ik gaf de mijne 2 x per week een klets water en stond niet in direct zonlicht. Daar doet die het goed op. Nu geef ik hem ongeveer 1 x per week wat water en draai de plant om de zoveel tijd een kwart. Ik heb ook een zebrina gehad die meteen kapot ging dus dat deze het zo goed doet is een wonder haha
Heeft iemand enig idee waarom deze dieffenbachia het zo slecht doet? Alle bladeren hangen slap en haal regelmatig bruine bladeren weg. Ik kan er geen beestjes op ontdekken (afgezien van irritante rouwvliegjes maar die kunnen niet echt kwaad dacht ik). Ik geef deze altijd water via zo’n bal, dus ook niet teveel of te weinig volgens mij. En hij staat op een lichte plek zonder direct zonlicht. Twijfel nu of ik m maar op moet geven of dat ik hem toch nog kan oplappen
tips welkom!
Ik vermoed te nat? Zeker ook met die watering ball. In het geval van te nat zou ik hem nieuwe aarde geven en rotte wortels verwijderen.
Ahh ik had zo gehoopt dat zo’n bal overbewatering juist een beetje zou voorkomen, ben zelf soms iets te enthousiast met water geven. Maar dank voor de tip, ik ga m maar even verpotten!
Planten op het werk gekocht voor mezelf en m’n broer/ouders. Voor al deze planten maar €87,- betaald 
Wat doen jullie met lange wortels van je monstera?
Ik denk dat deze inmiddels 1 meter is en knippen is zielig.
Eerder de grond in stoppen! Je kan deze bij je tabaksplantje doen, maar dan zitten ze wel aan elkaar 
Iemand enig idee wat er met dit blad van m’n strelitzia is? En kan ik deze er gewoon vanaf knippen? De rest is gelukkig wel mooi groen en hij groeit gewoon goed door.
3 jaar geleden een half vergane calathea gekocht van 15 cm groot. En kijk m nu toch eens zn best doen met bladeren van meer dan 30 cm
(die witte dingetjes op het blad zijn geen beestjes maar mijn poging om het stof eraf te vegen).
Soms heb je een dood blad. Hoeft niet iets te betekenen. Gewoon eraf knippen.
Hebben jullie tips voor mijn Monstera? Er groeit al even geen nieuw blad meer en ik vind de bladeren redelijk geel geworden… die wortelstengels (hoe heet dit?) groeien wel hard.
Geel=teveel, is de potgrond erg nat? En hoeveel licht krijgt ie? Ik kan niet goed zien hoe groot het plantjepotje/hoe ruim de plant staat.
Is hij niet toe aan een grotere pot?
Ik wil deze gaan stekken, de reden spreekt voor zich 
Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb ooit ook stekjes proberen te maken, maar die waren mislukt allemaal:(
En wat moet ik doen als de aarde is gaan schimmelen? Zag opeens best veel planten met plekjes witte schimmel in de aarde.
Erwtenplantjes zijn zoooo vervelend. Ik heb er 2 een week of 6 geleden gehaald. Van mij hebben ze nog geen water gehad, maar ze vinden nu toch dat ze teveel water gehad hebben en zijn nu dus te nat. Bij de ene is het erger dan bij de ander.
Dan zouden ze dus verzopen moeten zijn bij het tuincentrum.