Al mijn erwtenplantjes gaan om deze reden dood. Laatst weer gekeken in het tuincentrum en de grond was overal zoooo nat. Durfde ze niet mee te nemen. Zou er eigenlijk garantie op een plantje zitten? Misschien kun je terug?
Ik heb het bonnetje niet meer en ik betwijfel het, haha. Maar wel echt stom.
Staan ze licht genoeg? Lijkt me sterk dat ze na 6 weken geen water het opeens te nat hebben. Of hij moest al rot zijn geweest in het tuincentrum.
@Marsepein als er schimmel in zit geef je (veel) te veel water in verhouding met hoeveel licht de plant krijgt.
De ene sowieso wel, de ander stond wat donkerder, dus die heb ik nu lichter gezet en hoop dat hij het nog gaat doen. Maar ik heb het al vaker gehad dat er eentje licht stond, uit het tuincentrum kwam en dus alsnog doodgegaan is.
Even hier van jullie expertise gebruikmakenâŠ
Ik heb last van rouw vliegjes en dacht dit eerst wel op te kunnen lossen met kaneel⊠Helaas niet dus nu net aaltjes binnengekomen.
Kan ik de aaltjes gewoon âoverâ het kaneel doen of moet ik eerst dat laagje aarde met kaneel weghalen?
Edit: ik ga stuk. Lees nu dat ik kaneel water had moeten maken. Haha. Tot zover deze plantennoob.
Leest alleen het woord âkaneelâ en strooit gewoon de halve bus kaneel over de aarde heen. Wauw.
Is niet gek hoor! De tip âgewoon kaneel strooienâ heb ik vaker gelezen, maar heb er zelf geen ervaring mee. Is het nog gelukt met de aaltjes?
Ik doe altijd gewoon kaneel erop, gaat prima 
In welke stad is jouw plantenwinkel
?
Omdat ik ga emigreren heb ik vrijwel mijn hele collectie verkocht. Deed wel een beetje pijn. Behalve toen ik het geld voor mân Monstera Deliciosa Aurea op mân bankrekening zag staan. 
@Lula heb zaterdagavond je winkel gezien. Dacht eerst, wat een hoop planten voor een kapsalon en toen pas viel t kwartje
wil vd week misschien ff komen kijken als ik er zin in heb met de drukte
Wat een cliffhanger! Aan welk bedrag moet ik denken? 
Hopelijk verzacht het de pijn. Succes met verhuizen, spannend!
1200 euro
Ik heb allemaal knolletjes in mijn Frydek gevonden. Zou dit goed gaan op natte watten?
Wat is jullie beste knolletjestechniek? Ik zag op youtube ook in mos laten groeien.
Ik heb echt even een vreugdedansje gedaan haha.
gewoon in de aarde laten!
Mijn vriend wil heel graag een monstera variegata, dus ik dacht dat dat misschien wel een leuk kerstcadeau zou zijn. Maar, waaaat??? 100 euro voor een stekje? Is dat normaal?
Helaas wel ja. Maar op marktplaats zijn ook stekjes te vinden tussen de 40-50 euro.
In welke potgrond verpoten jullie een philodendron?
Ik heb 4 stekjes van mijn philodendron silver sword gemaakt. En ik heb een tijdje gelden een kleine pink princess philodendron gekocht in de webshop van @Lula . Nu wil ik de stekjes met genoeg wortels in de grond gaan zetten en de pink princess gaan verpotten naar een iets grotere pot. Ik loop alleen een beetje vast met welke potgrond ik moet gebruiken. Lees veel over zelf samengesteld potgrond, al koop ik het liefst iets kant en klaar.
Alle andere planten deed ik altijd verpotten met potgrond van het tuincentrum. De philodendron silver sword deed het altijd goed op de bio potgrond van het tuincentrum.