Het kamerplantentopic #3

Ik heb twee van deze avocadopitten. Op water zetten of in de grond potten?

1 like

Ik heb allemaal knolletjes in mijn Frydek gevonden. Zou dit goed gaan op natte watten?
Wat is jullie beste knolletjestechniek? Ik zag op youtube ook in mos laten groeien.

Ik heb echt even een vreugdedansje gedaan haha.

5 likes

Heb ze inmiddels in perliet! 9x frydek en 2x black velvet

1 like

gewoon in de aarde laten!

2 likes

Heeft mijn Anthurium Botanical beestjes ofzo dat deze scheurtjes er in zitten?

Mijn vriend wil heel graag een monstera variegata, dus ik dacht dat dat misschien wel een leuk kerstcadeau zou zijn. Maar, waaaat??? 100 euro voor een stekje? Is dat normaal?

Helaas wel ja. Maar op marktplaats zijn ook stekjes te vinden tussen de 40-50 euro.

In welke potgrond verpoten jullie een philodendron?

Ik heb 4 stekjes van mijn philodendron silver sword gemaakt. En ik heb een tijdje gelden een kleine pink princess philodendron gekocht in de webshop van @Lula . Nu wil ik de stekjes met genoeg wortels in de grond gaan zetten en de pink princess gaan verpotten naar een iets grotere pot. Ik loop alleen een beetje vast met welke potgrond ik moet gebruiken. Lees veel over zelf samengesteld potgrond, al koop ik het liefst iets kant en klaar.

Alle andere planten deed ik altijd verpotten met potgrond van het tuincentrum. De philodendron silver sword deed het altijd goed op de bio potgrond van het tuincentrum.

1 like

Ik was vandaag bij een kweker, waaaauw wat gaaf is dat. Daar wil je echt een keer shoppen ipv bij de tussenhandel!

22 likes

Dat is wel een duurder stekje, ik heb mijn stekje gekocht bij wonderwoud, dat was rond de 40 euro!

Mijn pannenkoek is niet happy. Nieuwe bladeren komen al met zwarte plekken ter wereld en de bladeren staat hol.
Is dit een teken van nog steeds te weinig water?

Wie weet welke paradijsvogelplant dit precies is? Ik dacht een Strelitzia augusta maar volgens mij toch niet

1 like

Sterlitzia nicolai denk ik!

1 like

Ah volgens mij ook ja. Dank je!

1 like

Ik heb een plant op een logeerkamer die ik af en toe een scheutje water geef en daar is hij heel mooi groot mee geworden. Nu zag ik net ineens een blad met een bruin randje, dus ik dacht al gelijk aan trips. Maar nu zie ik op een ander blad een soort spinrag en op weer een ander blad zwarte puntjes. Weet iemand of ik nou serieus meerdere soorten beestjes op mijn plant heb zitten?

Foto’s

Edit: De lichte puntjes op het blad recht komt doordat het blad daar lichter van kleur is en de lamp er nu precies op staat.

1 like

Ik denk dat je plant spint heeft.

1 like

Heb je een kat? :sweat_smile:

1 like

Zo te zien spint. Onder de douche zetten en inspuiten met groene zeep helpt meestal en over twee weken herhalen .

1 like

Ja! Maar volgens mij zit hij er niet aan. Ik zag gister 2 plantenverzorgers op m’n werk en heb het ze gevraagd. Er gaan gordijnen langs dus ze gaven aan dat het daar door kan komen.

Ben blij dat het geen spint is, ben al 3 planten eraan verloren en ook doordat ik ze teveel water gaf :cry:

2 likes

Thanks @Philo en @Anna-Maria, ik ga ermee aan de slag!

1 like