Het kamerplantentopic #3

Ik zeg doen!! Ik ga sowieso kijken dan. Leuk!

3 likes

Hmm ik vind 1x per week ook wel veel hoor! Hij ziet er ook uit alsof hij een beetje veel water krijgt… zou het blijven doen zoals jij het doet, maar misschien even 1x in de twee weken proberen?

Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat 1x per week teveel is. Het klimaat is hier ook anders dan Nederland natuurlijk, kan me voorstellen dat je daar minder snel water geeft.

Hier staat ook 5-6 dagen.

Als ik hem check is hij ook gewoon droog, ik geef uiteraard geen water als de aarde nat is. Maar ik zou 1x per 2 weken kunnen proberen want zoals hij nu is is hij toch niet mooi en heb ik een hekel aan die plant dus waarom ook niet :joy:

Ik heb ook wel eens gelezen dat de bladeren kunnen gaan krullen bij een te droge lucht, zou dat misschien kunnen?

Hij komt van de bouwmarkt he? Misschien hebben ze er ook wel eens chemische middelen op gespoten om het blad meer te laten glanzen, maar dan zou het nieuwe blad niet meer moeten krullen lijkt me.

Edit; heb je de stam al eens gecheckt op scale? Ik heb dat ooit eens op een plant gehad en dat was toen al heel ver gevorderd omdat het me gewoon niet was opgevallen haha. Het ziet er uit als een soort kleine bruine bultjes/schildjes, vaak op de stam. Ik heb zelf toen gedacht dat het bij de structuur van de stam hoorde haha

Hahaha, oja jij zit ook niet hier! Weet niet of dat uitmaakt, maar goed soms heb je geen idee waar het aan ligt.

Ik heb het met die spinnenplant, die lichtgroene, die vindt ook iedereen makkelijk maar hier sterven ze aaaaltijd.

Grappig om te lezen dat iedereen dit met een andere plant heeft. Ik heb dit met de pannenkoekplant. Die van mij heb ik al 3 of 4 jaar maar ik heb nog nooit meer dan 5 bladeren aan de plant gezien.

Oh je zei net dat je water gaf als de bovenste laag droog is, dat is wel anders dan als de hele aarde kurkdroog is natuurlijk :slight_smile: dan zou ik eerder wat meer water geven :joy: lastig zo van een foto te beoordelen! Heb je de wortels al eens bekeken? De hele aarde vervangen wil ook nog wel eens helpen als je die aarde al lang hebt.

Het komt wel eens voor dat hij veel droger is ja, maar ik probeer in het algemeen water te geven als de bovenste laag droog is!

Maar geeft verder niet, ik ben niet echt gehecht aan deze plant. Ik vind het gewoon grappig dat veel mensen zo’n plant hebben die het bij hen gewoon niet goed doet ofzo.

Zo groeit mijn pannenkoekplant juist de pan (pot :joy:) uit!
@medusa

Zo wil mijn monkey mask niet echt. Hij doet gewoon niks? Gaat niet dood, groeit niet. Zit daar gewoon te zitten.

Zo gek hoe dat verschilt! Ik kan mijn monkeymask niet bijhouden, zo hard dat hij groeit… heb laatst al een hele lange stengel met meerdere stekjes weggegeven via Facebook, omdat ik niet weet wat ik ermee aan moet :rofl: Ik heb ook moeite met m’n pannenkoekplant want hij is ontzettend kaal :slightly_frowning_face:

Heeft iemand nog tips voor het verhuizen van planten? Over 3 weken ga ik op mezelf wonen en ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ze het niet overleven. Alle tips of ervaringen zijn welkom!

Kan ik deze het beste gaan stekken nu? Mijn moeder heeft ‘m verkeerd water gegeven en de bovenkant gaat helemaal rotten.

En dan stekken als in op natte grond leggen? Wat zijn jullie succeservaringen met deze plant? :joy:

1 like

Denk eerder dat ie teveel water gehad heeft ipv verkeerd en rot. Ik zou hem zeker stekken. Ik heb zelf een aantal staan die ik over de aarde gelegd heb, maar dat schiet niet op. Op water duurt het trouwens ook eeuwen voor 'ie wortels krijgt. Ik heb ook maar gewoon 2 nieuwe gekocht :sweat_smile:

2 likes

Thanks haha. Ja sowieso teveel water. Hij is nog niet droog en ik heb 'm al drie weken geen water gegeven.

Deze was 35 euro, die koop ik niet nog een keer opnieuw en ik wil 'm niet dood haha.


Sorry, ik kon het niet online vinden, maar is er mogelijk iets aan de hand met mijn tetrasperma? Deze vlekken zijn niet te vinden op mijn andere bladeren. Ik zie geen beetjes en heb vanochtend water gegeven (geeft 1x per week een halve glas).

Plnts.com (weet niet of dat zo mag?) heeft babyplantjes van oa deze voor een paar euro. :slight_smile:

1 like

Oh dat scheelt wel, dit is de variegata ervan, dus daarom ook duurder haha.

1 like

Geef je hem wel eens voeding?

Mijn tradescantia Pallida groeit zo goed en mooi! Hij heeft echt groot blad en een diepe paarse kleur (komt helaas niet zo goed over op foto vind ik). Echt een van mijn favoriete planten momenteel :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb de laatste tijd ook best wat plantenswaps gedaan (of eigenlijk stekjes) en ik vind het zo leuk! Wil dat echt vaker gaan doen

23 likes

Nee eigenlijk nooit :sweat_smile:

1 like

Op vochtige grond leggen. Plastic zakje er omheen. Op een zonnige plek zetten en niet meer naar omkijken :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like