Het kamerplantentopic #3

Oh dit is een heeeeele goede, dankjewel!

2 likes

Kun je misschien regenwater opvangen?

2 likes

Inderdaad, dat doe ik ook veel @Eileen. Elk emmertje en bak in de regen naar buiten :slight_smile:

3 likes

Oke het blad is bijna ontvouwen, maar moet wel nog uitharden. Het eerste blad is het “orginele” blad, het tweede is dus het eerst volgende blad na het stekken, en de laatste is het meest recente blad. Echt veel verschil in variegatie dus

7 likes

Intratuin had 2 of 3 white fusion calathea’s. Zo mooi! 32.99

7 likes

Mijn geldboom/pachira doet al een hele tijd raar. Ik heb m 2 maanden geleden ofzo 180 graden gedraaid, niet verplaatst, en sindsdien blijft hij uitvallen. De bladeren worden geel, krijgen spikkels, worden bruin, en vallen vervolgens af. Echt wel minimaal 1 blad per dag valt uit. Ik zie verder 0 rare dingen, geen beestjes (heb echt goed gekeken) en wat me vooral verbaast: hij blijft gewoon nieuwe bladeren maken. Iemand enig idee/tips? Zou hij voeding nodig hebben ofzo?

Hij is blut :frowning:

(heel flauw sorry)

11 likes

Deze hebben vaak een veel te strak bandje rond de basis van de stammen, net boven de wortels, misschien deze ook en zo ja meteen verwijderen.

1 like

Weet iemand wat voor plant dit is? En zo ja, hoe kan ik ‘m wat voller / minder zielig krijgen :pleading_face:

1 like

Een peperomia en volgens mij doet ie het juist prima!

2 likes

Thanks! Vind ‘m zo smal met twee kleine stammetjes…

2 likes

Een raindrop peperomia, die van mij ziet er ook zo uit!

2 likes

Mijn erwtjesplant #4994959595 is dood en krijgt geen opvolger meer. Ik heb de pannenkoekenplant uit de keuken maar verpot en in de woonkamer gezet.

1 like

Thanks! Dan ga ik binnenkort deze ergens anders neer zetten en een vervanger zoeken, in de deze pot vind ik ‘m zo een beetje karig.

1 like

Ik heb hem gekocht! Bedankt voor de tip :heart:

20 likes

Oh zo mooi! Superleuke pot ook!

1 like

Het blas is uitgehard. Ik vind het lichtgroene echt heel mooi :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Wow een pannenkoekenboom!

4 likes

Mijn monstera is echt bizar groeiend, maar heb hem te laat in een kleine binnenpot laten staan. Er zitten nu ontzettend veel dunne en dikke wortels die erdoorheen groeien. Heb nu (eindelijk) grotere binnen- en buitenpot, maar weet niet hoe ik m uit de kleine (plastic binnen)pot krijg? Moet ik die maar kapot gaan knippen oid? :smiling_face_with_tear:

Mijn hoya is gaan bloeien! Heb hem al jaren en bloeit nu voor het eerst.

Ik baalde een beetje van mijn monstera, had hem al een tijdje maar maakte geen nieuw blad aan. Een maand geleden heb ik hem verpot en rigoureus best wel wat wortels weggeknipt, het was 1 grote warboel. Nu staat ie een maandje in een nieuwe pot met mosstok en maakt op 3 plekken nieuwe bladeren aan :smiling_face_with_three_hearts:

35 likes