Ik heb hier denk ik eerder gepost dat ik een paar maanden geleden in een groot tuincentrum een grote monstera gevonden met een hele streng/plant die variegata vertoonde (“sport varigation”). Ik heb er destijds stekken van gemaakt en tot nu toe heeft alles geworteld en heb ik zelfs op twee van de stekken al nieuw blad. De bladeren hebben niet super veel variegata, maar wel nog steeds wit in het blad, dus ik had er vertrouwen in dat er nog meer kan komen. Nu is er één van de planten weer een blad aan het uitrollen en ik heb het heel voorzichtig al wat open gerold en er lijkt echt veel meer variegata in te zitten
. Ik vind dit zo’n leuk proces! Vooral omdat het zo’n verrassing is wat eruit komt. Als jullie het leuk vinden wil ik soms wel updates plaatsen van mijn resultaten.
Mocht je trouwens meer willen weten over sport varigation, dan kan ik de guide op deze pagina van Tyler Trasher aanraden;
Hij heeft ook echt al hele bijzondere varianten ‘opgekweekt’ inmiddels!
Ik heb ook een aantal wetsticks die nu eindelijk blad beginnen te maken dus ik ben ook heel benieuwd hoe die plantjes het gaan doen.