Het kamerplantentopic #3

Ik ben opzoek naar planten niet dood te krijgen zijn. Nu heb ik alle soorten sanseveria’s en cactussen. Hebben jullie eventueel tips voor andere planten die vooral er van houden als je er 0 moeite instopt?

Aloe vera. Ik had er één, nu heb ik 4 potjes staan én ik heb er tussen ook nog weggegeven. En ik geef ze incidenteel water.
Mijn tradescantia nanouk is ook heel makkelijk.

1 like

ZZ-plant is ook super easy, die kunnen vrij lang zonder water omdat ze veel opslaan in een soort van wateropslag knolletjes onder de grond.

4 likes

En in één nacht inderdaad een nieuwe blad!

16 likes

Aaah heerlijk hè al die nieuwe groei, hier gaat het meeste ook heel hard. Er zijn nog een paar die nog wakker moeten worden, maar heb twee weken terug oid voeding gegeven dus hoop dat het gauw gebeurt.

Wel nice dat die Alocasia een nieuw blad geregeld heeft haha, die ene kleine verschrompelde was wel erg sneu haha.

@kali is het geen Iris Japonica (Japanse Iris)?

Had hier trouwens ook een hele fotoshoot gehouden met alle nieuwe bladeren enzo, helaas wel met lelijk kunstlicht mgoe. Ik zet er voor de geïnteresseerden de naam van de planten bij (brace yourselves, ik post niet eens alles :smiling_face_with_tear:):

Syngonium Ice Frost

Syngonium Red Arrow

Syngonium Mottled

Syngonium Confetti

Hoya Parasitica Black Edge

Peperomia Pepperspot

Alocasia Portadora

Monstera Deliciosa

Monstera Adansonii

En een stekje ervan (die al veel te lang staat en dus blad verloren is, maar nu weer nieuwe terugkrijgt haha)

Epipremnum (Aureum?) stekje (moederplant had ik vermoord maar had nog één blad kunnen redden, inmiddels is dit het derde nieuwe blad en heb ik hem dus in de grond gezet)

Philodendron Melanochrysum

Philodendron Micans, deze heb ik verpot en die gaat echt heel hard nu, dit is maar een klein deel van alle nieuwe groei. Hij had ook één lange tak die ik nu met de bobbypin methode in de grond heb gezet, dus ik hoop dat dat ook aanslaat zodat 'ie wat voller wordt.

15 likes

Een iris soort denk ik?

3 likes

Al mijn planten zijn ook heel enthousiast nieuwe bladeren aan het maken! M’n baby monstera krijgt nu zelfs haar eerste met een gat :heart_eyes:

12 likes

1 like

Whuut haha

1 like

Ik stond me hier dus net in de Intratuin ook over te verbazen. Wtf?

2 likes

Haha wat een grappig toeval.
Nou moet ik zeggen: ik ben de trotse bezitter van een cactusje met opgeplakte bloem :laughing:

6 likes

Ben een beetje unsure wat er met mijn grote Alocasia aan de hand is. Hij laat steeds het oudste blad vallen (terwijl er een nieuwe aan het opkomen is momenteel), dus dacht eigenlijk dat dat het natuurlijke proces was. Maar er is nu al een derde onderweg en nu twijfel ik of er niet meer aan de hand is (ik denk misschien een magnesiumtekort). Beetje een wazige foto maar goed:

Heeft iemand van jullie wellicht een idee? Ik heb hem nog niet zo heel lang :no_mouth:

Lijkt trips?

Heeft ‘ie spint?

2 likes

Mijn nieuwe appartement heeft heel veel licht, en nu is de splash op mijn Hoya carnosa roze geworden :smiling_face_with_three_hearts: vind die sun stress op Hoya altijd zo tof. Ik zal later vandaag een foto maken!

5 likes

Ik heb echt ruzie met mijn tradescentia. Heb ‘m net gesnoeid (alle dode takken en bladeren weggehaald) en zit nu weer met dit: een kale bovenkant en volle onderkant. Gaat al jaren zo, vorig jaar nog stekjes gemaakt en bovenin gezet om m voller te krijgen maar het mag niet baten. Hij is ook plakkerig van anti trips spray (daar is ie ook niet mooier van geworden) en ik ben er eigenlijk gewoon klaaaar mee!!! Heeft iemand tips of zeggen jullie ook “pleur maar weg”

6 likes

Hij krijgt weer een nieuw blad. Waar moet ik dit monster straks laten :sweat_smile:

50 likes

Ik heb geen tips maar ik heb precies hetzelfde met deze plant, takjes knakken snel of breken snel af, en dan ga je maar weer stekken, maar dan groeit het weer krom en alle kanten op, ben er eigenlijk ook klaar mee maar kan t niet over m’n hart verkrijgen om een plant weg te gooien.

1 like

Afknippen, kale stuk verwijderen en weer in de pot steken. Maar grote kans dat ie uiteindelijk weer t zelfde doet

1 like

Blij dat ik niet de enige ben!!! Haha. Wat een gezeik he? Weggooien vind ik eigenlijk ook zielig.
@Snork ja precies, heb ik dus ook al eerder gedaan. Misschien dat ik me er nog een keertje aan waag.

2 likes