Ik weet niet of je hem nog zoekt, maar ik kwam net dit tegen! Komt vanuit Duitsland en we ze hebben nu ook 30 procent korting zag ik
Ok, dank je wel!
Heeft iemand dé tip voor heel hard water? Als ik kraanwater gebruik dan worden de bladeren van mijn planten bijna direct bruin en planten met fijne bladeren of stam gaan vrijwel altijd dood. Als ik demi-water gebruik blijven ze prima in leven (en groeien), dus ik gok dat het dan niet aan de hoeveelheden ligt. Maar dat vind ik een vrij duur grapje worden, vooral omdat mijn collectie steeds groter wordt. Internet is niet mijn vriend omdat het daar vaak over Amerikaans kraanwater met chloor etc gaat.
Heb je een condensdroger? Dan water uit die bak gebruiken als alternatief?
Oh dit is een heeeeele goede, dankjewel!
Kun je misschien regenwater opvangen?
Oke het blad is bijna ontvouwen, maar moet wel nog uitharden. Het eerste blad is het “orginele” blad, het tweede is dus het eerst volgende blad na het stekken, en de laatste is het meest recente blad. Echt veel verschil in variegatie dus
Mijn geldboom/pachira doet al een hele tijd raar. Ik heb m 2 maanden geleden ofzo 180 graden gedraaid, niet verplaatst, en sindsdien blijft hij uitvallen. De bladeren worden geel, krijgen spikkels, worden bruin, en vallen vervolgens af. Echt wel minimaal 1 blad per dag valt uit. Ik zie verder 0 rare dingen, geen beestjes (heb echt goed gekeken) en wat me vooral verbaast: hij blijft gewoon nieuwe bladeren maken. Iemand enig idee/tips? Zou hij voeding nodig hebben ofzo?
Hij is blut
(heel flauw sorry)
Deze hebben vaak een veel te strak bandje rond de basis van de stammen, net boven de wortels, misschien deze ook en zo ja meteen verwijderen.
Een peperomia en volgens mij doet ie het juist prima!
Thanks! Vind ‘m zo smal met twee kleine stammetjes…
Een raindrop peperomia, die van mij ziet er ook zo uit!
Mijn erwtjesplant #4994959595 is dood en krijgt geen opvolger meer. Ik heb de pannenkoekenplant uit de keuken maar verpot en in de woonkamer gezet.
Thanks! Dan ga ik binnenkort deze ergens anders neer zetten en een vervanger zoeken, in de deze pot vind ik ‘m zo een beetje karig.
Oh zo mooi! Superleuke pot ook!