Het kamerplantentopic #3

Het blas is uitgehard. Ik vind het lichtgroene echt heel mooi :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Wow een pannenkoekenboom!

4 likes

Mijn monstera is echt bizar groeiend, maar heb hem te laat in een kleine binnenpot laten staan. Er zitten nu ontzettend veel dunne en dikke wortels die erdoorheen groeien. Heb nu (eindelijk) grotere binnen- en buitenpot, maar weet niet hoe ik m uit de kleine (plastic binnen)pot krijg? Moet ik die maar kapot gaan knippen oid? :smiling_face_with_tear:

Mijn hoya is gaan bloeien! Heb hem al jaren en bloeit nu voor het eerst.

Ik baalde een beetje van mijn monstera, had hem al een tijdje maar maakte geen nieuw blad aan. Een maand geleden heb ik hem verpot en rigoureus best wel wat wortels weggeknipt, het was 1 grote warboel. Nu staat ie een maandje in een nieuwe pot met mosstok en maakt op 3 plekken nieuwe bladeren aan :smiling_face_with_three_hearts:

35 likes

Voorzichtig kapotknippen inderdaad! Mijne gaat ook al zo hard, vorig jaar is hij kapot gegaan (viel een zware doos op tijdens de verhuizing…) maar er komen nu hele grote bladen aan!

Oh God, ik heb nog verder gekeken en het zit ook onder het plateau in de buitenpot. Bizar dit haha, ik ben beetje bang dat ik iets fout ga doen. Snap niet hoe deze plant nog leeft en verder mega gezond oogt (op twee gele bladeren na).

Foto's plant en wortels

Fijn dat de jouwe ook zo hard groeit :biggrin:

11 likes

Wauw wat mooi!! :heart_eyes:

3 likes

Plaats eens wat foto’s! Ik ben benieuwd! Ik heb mijn monstera variegata ook helemaal opgeknipt in stekken, heb er ook lol in om ze helemaal op te kweken :heart_eyes:

1 like

Mijn zebrina heeft opeens een baby naast de volwassen plant haha :relaxed:

19 likes

Ik ben nu even heel druk met tentamens, maar als ik die heb gehad zal ik foto’s delen! Er zijn er nu ook veel een blad aan het aanmaken, dus tegen dan zijn die hopelijk weer wat verder!

2 likes

Ik heb best veel planten maar doe eigenlijk maar wat, hopelijk weten jullie wat ik met deze gevallen moet doen :smile:

Een tijdje geleden brak er een stengel van mijn philodendron af en die heb ik toen in een vaasje gezet. Inmiddels zitten er al best wat nieuwe wortels aan en ik vroeg me af of het nu al tijd is om hem in een pot te zetten?

En deze kreeg opeens bloemen, best leuk maar ik het heb idee dat de bladeren sindsdien sneller geel/licht worden. Misschien omdat die bloemen teveel voedingsstoffen/energie vragen? Is het beter die bloem af te knippen?

7 likes

Hebben jullie misschien een idee van welke boom deze stekjes zijn?

1 like

Via Google lens kom ik uit bij een zwarte els.

3 likes

@pantalones Thanks! Ik laat de bloemen nog even zitten, de bladeren zien er de laatste dagen ook best ok uit.

@mango ze zijn al heel lang, zitten helemaal opgedraaid in de vaas. Ik had al gegoogled maar niet specifiek voor deze plant (had niet bedacht dat er een verschil in zou zitten, zo goed ben ik met planten haha)

2 likes

Ik heb groene schimmel in de grond van mijn lepelplant! Op internet lees ik dat schimmel niet zo heel erg is, maar het is echt neon groen. Iemand een idee wat ik kan doen?

Op de foto is het minder spannend dan in het echt.

1 like

Ik had dat een keer met een vetplant en heb hem verpot en daarna goed laten opdrogen. Is niet meer teruggekomen en volgens mij niet veel schade gedaan.

2 likes

Ik heb een monkey mask/adansonii die binnenkort gaat omvallen omdat 'ie zo lang is geworden. Weet iemand of heeft iemand ervaring met het stekken van langere stengels van deze plant? Dus niet een stukje met 2/3 bladeren, maar een stuk van een halve meter met veel blad. Merkte namelijk zelf dat als ik een stuk met meer blad wilde laten wortelen, dat gewoon niet ging, of heel langzaam.

Foto's

Incl. pot ongeveer 2 meter lang en ons hele appartement staat vol met stekjes. :sweat_smile: Ik kan de plant natuurlijk overpotten in een grotere pot, zodat 'ie stabiel staat. Maar met oog op verhuizen lijkt het me handiger om er 2 planten van te maken.

Edit: Andere ideeen over wat te doen met deze plant zijn ook zeer welkom.

15 likes

Ik ben weer helemaal in m’n planten obsessie, bleek dat een tripje naar global garden daar voor nodig was. Heb de planten die ik nog had weer een beurt gegeven door dorre bladeren weg te halen en ze allemaal even voeding gegeven.

Blijkbaar is m’n monstera delicosa variegata wel gek op verwaarloosd worden want die doet het eigenlijk best goed.

1 like

Nadat ik m’n aloë vera had gered van wortelrot heeft hij weeeeeer wortelrot. Heb eigenlijk echt weinig zin om er weer energie in te steken dus ga hem maar negeren?

4 likes

Dat werkt bij mijn aloe vera het beste. Ik negeer (vergeet) ze steevast en heb echt 1000 stekjes gehad.

2 likes