Oh ik vind dit echt een mooie birkin!
Ik heb ongeveer een maand geleden een plant gevonden op straat. Hij stond met een kweekpotje in een gesloten sierpot en het had de afgelopen 24u bijna non-stop geregend. Ik heb hem uit de sierpot gehaald en gekeken naar de onderkant van de kweekpot en daar zag ik dat er heel veel wortels uit de gaatjes waren gegroeid. Ik heb hem meegenomen en hij zag er destijds zo uit (sorry voor de slechte foto haha)
Ik heb - uiteraard - gekeken of ik beestjes zag, maar die ontdekte ik niet direct (de zwarte stipjes op het blad zijn aarde, en ik had trouwens toch al een dikke trips uitbraak
). Ik heb de plant uit de pot gehaald en hij bleek heel erg aan een verpotting toe, maar de dikke aarde die er nog een beetje tussen zat was natuurlijk doorweekt. Ik heb zoveel mogelijk weggehaald, vervolgens in keukenrol gerold en zoveel mogelijk vocht laten opnemen en daarna in hele luchtige aarde gezet, in een terracottapot en dan nog op een warmtemat. Ik heb ook een beetje radicaal alle bladeren afgeknipt (later een beetje spijt van gehad maar ik had vertrouwen in de wortels en wilde ook geen risico nemen met de trips. Het meeste blad zag er toch al niet goed meer uit). Inmiddels zijn we een maand verder (zonder een enkele waterbeurt haha, het bleef echt lang nog nat) en hij begint op verschillende plekken uit te lopen 
Ik vind het zo’n tof proces! Ik denk dat hij er nog een aantal maanden heel awkward bij gaat staan, maar hopelijk wordt het weer een gezonde, gelukkige plant. Ik denk trouwens dat het een Thaumatophyllum is, maar ik weet niet goed welke.
Goed verhaal, lekker kort