Het kamerplantentopic #3

Ik heb veel rouwvliegjes dus ben nu in de aanslag met kaneel, plakplaatjes en sinds vandaag aaltjes. Hopelijk snel beter!

Ik had hier een klein plantje van en die deed het super goed, en ineens kwamen er allemaal witte haartjes op? Weten jullie wat dat is?

1 like

Oh ik ben echt aan het sukkelen met mijn Alocasias de laatste maanden. Ik dacht dat ik ze inmiddels wel onder de knie had, maar helaas. Ik weet dat ze in winterslaap kunnen gaan, maar helaas is dat maar bij één daadwerkelijk het geval, en hebben de anderen echte problemen :sweat_smile:. Ik probeer de knollen nog wat te redden maar ik denk dat het voor een groot deel verloren zaak is.

Vind het zo jammer want ik had er twee al best lang en één ervan heb ik nog van mijn zus gekregen, dus ik was er best wel emotioneel aan gehecht merk ik haha. Gelukkig zijn het maar planten

1 like

Dat geval met halfwitte bladeren doet het goed :heart_eyes:

5 likes

Leuke tip die ik net tegenkwam; bij Dille & Kamille organiseren ze dit weekend een stekjesruil in de winkels (behalve in Deventer en Middelburg)! Ik woon zelf in België en het is mij niet helemaal duidelijk of de winkels in mijn stad meedoen (normaal zijn ze deze zondag dicht namelijk). Vind het wel een heel leuk initiatief!

3 likes

Sh vandaar! Ik zag gisteren al een tafel met stekjes staan. Jammer dat het alleen dit weekend is.

3 likes

Is dit nou spint? Sommige bladeren van mijn monstera worden geel en anderen hangen. En hebben dus deze zwarte puntjes.

1 like

Zijn het puntjes of bewegen ze
Ik denk eerder aan trips

2 likes

Dti ziet eruit als aarde maar ik zou ook zeggen trips.

1 like

Dank jullie wel! Dan ga ik de plant daarvoor behandelen.

1 like

Werd hier wel hebberig van zeg, toch maar laten staan toen ik de prijzen zag :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ik heb het topic al even niet bijgehouden (misschien is het al gezegd) maar wilde deze even wilde tippen. Verschillende soorten maranta’s, waaronder de lemon lime voor ongeveer 10 euro. Bij de intratuin.

11 likes

Ik vind dit echt een leuke plant! Die van mij heeft ook constant nieuwe blaadjes. Ben benieuwd of ie in de zomer nog harder groeit. Ik heb niet zoveel verstand van planten dus vind het leuk om te zien dat ie het zo goed doet.

2 likes

Als het blad zacht was dan stond hij te nat waarschijnlijk (hoe gek dat ook klinkt omdat je hem in water hebt laten wortelen), als hij krispie was dan was het te droog (of de zon), maar als ik de foto zie dan zeg ik rotting.

Minder witte bladeren zou hij moeten krijgen als hij donkerder staat. Ik ben wel lichtelijk jaloers op je bladeren, de mijne staat op de lichtste plek maar heeft maar weinig wit.

En je pannekoekjes :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Dit zat tussen de wortels van mijn Alocasia zebrina. Kan ik hier iets mee, kan ik nieuwe zebrina’s kweken of is het niks?

2 likes

Ja, als je even op Youtube zoekt, vind je een heleboel turtulio’s over ‘corms’ opkweken.

1 like

Ik heb er eentje succesvol opgekweekt! Vooral doen en het is heel makkelijk :slight_smile:

1 like

Ik haat zebrinas. Mijne is al gestorven 🫠

3 likes

Bij mij werkte het in vochtig perliet stoppen in een kasje/kweekbak het beste om ze te laten groeien.

4 likes

Hahahaha jij vermoord of verminkt al je planten onderhand, net als je monstera😂

1 like

Hou je bek gek :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: heb echt tering hard m’n best gedaan op m’n levende mosstok :sob::sob:

2 likes