Het kamerplantentopic #3

Misschien heb je hier wat aan

1 like

Thanks! Heb m’n Aloe Vera erbij gezet, die is ook vrij hufter proof. En wat denken jullie van een orchidee-achtige? Die willen graag verwaarloosd worden toch? Weinig water weinig aandacht? Lijkt me perfect voor daar :joy:

Zijn deze foto’s niet AI?

2 likes

Klinkt wel leuk, er bestaat een soort orchidee die hangend is. Volgensmij uit mijn hoofd de vanda

Geen idee, nu je het zegt denk ik de eerste en de derde inderdaad. Doet niet af aan dat dit de vibe is die ik zoek maar verklaart wel waarom ik allerlei planten zie die huilen in de zon

1 like

Misschien pothos of Scindapsus planten die je kan laten hangen?

1 like

Kan eindelijk de Monstera burle marx flame afstrepen :heavy_check_mark: Vond ze hiervoor echt te duur maar dit was een goeie inkoopprijs. Dus die gaat mee naar huis. Zo op de foto lijkt het weinig maar hieronder een groter, meer volwassen exemplaar.

14 likes

Oh nooit gezien maar wow wat mooi! Neem je zelf vaak planten mee naar huis?

Nee eigenlijk bijna nooit. Alleen dus die burle marx en een tijdje geleden een philodendron strawberry shake. Maar daarvoor 1,5 jaar niks.

14 likes

Vanwege de uitgestelde bouw van mijn zus haar woning ‘logeren’ haar planten voor de komende maanden bij ons. Waaronder een vrij grote ( 1,5 meter) Ficus Lyrata. Wij hebben alleen nog plek in de woonkamer, waar het neerkomt op ofwel 3,5 meter van het raam of bij het raam in het hoekje. Deze kant van de woning ligt op het zuid- westen.

Heb dus voornamelijk in de middag zon. Als ik hem bij het raam in dat hoekje zet komt dat neer op vanaf een uur of 4 op dit moment.

De voorkeur heeft het plekje op 3,5 meter van het raam, alleen ben ik bang dat hij dan te weinig zonlicht krijgt.

Hij komt van een plekje op 2 meter van een raam op het noorden overigens.

Iemand een advies? :blush:

2 likes

Ik vier donderdag het 3-jarig bestaan van de winkel. Dus heb een hele speciale koopavond bedacht met hapjes en drankjes. En heb echt hele toffe planten ingekocht. Hoop alleen dat er ook mensen gaan komen. Heb totaal geen idee namelijk. Want normaal ben ik ‘s avonds gesloten op donderdag. Nou ja, anyway… hieronder een deel van de buit die verkocht gaat worden.

Anthurium Veitchii

Philodendron Caramel Marble

Monstera Peru variegata

Monstera Mint

Philodendron Burle Marx Fantasy

En zoveel andere dingen. Houd het liefst alles zelf :laughing:

19 likes

Omg love deze planten!

2 likes

Die Veitchii en Mint zijn wel echt prachtige exemplaren! :heart_eyes:

1 like

En de Spiritus Sancti maar die moet nog ff groeien voordat ‘ie tot zijn recht komt.

7 likes

Hoe was je feestje?

Ja was heel leuk en gezellig! Super dat er gewoon zoveel mensen speciaal naar de winkel toe kwamen :smiling_face:

5 likes