Ik zou zeggen te weinig water, heb deze vlekken ook op deze cactus helemaal onderin. Toen ik m heb overgenomen en regelmatig water heb gegeven nooit meer gehad
Ik heb trips in huis gehad door basilicum plantjes van de Jumbo. ![]()
Geen trips, die zijn langwerpig en zwart/wit meestal. Dit ziet eruit als een soort luis?
Wij hebben een klimplant, ff geen idee hoe die heet, die kwam al met mosstok uit de winkel alleen groeit echt super hard dus we willen er een nieuwe mosstok in zetten. De huidige is al zoān 1,5 meter dus we zoeken een grotere, maar ook een bredere en alles wat ik vind is vrij dun. Weet iemand waar ik een mospaal van minimaal 2 meter en zeker 10cm breed kan kopen? Gewone tuincentra lijken het niet te hebben.
Misschien is zelf maken een optie?
Er zijn ook mospalen die je op elkaar kan doen.
Een houten plank is wellicht beter en makkelijker. Cederhout is het fijnst gezien deze goed tegen vocht etc kan. Wel zo fijn in een pot met grond.
Zelf had ik en stuk vurenhout gebruikt omdat ik even niets anders had en zelfs dat ging prima.
Mān monstera krijgt opeens een blad, geheel onverwachts zo in november ![]()
In de tuinland in Groningen staan kleinere Monstera Thaiās voor 12,95 voor de liefhebbers. Ze waren bestickerd als Monstera Deliciosa, dus denk dat ze een vergissing hebben gemaakt. Die van mij kostte vorig jaar nog 80 euro haha.
Dat is tegenwoordig best een normale prijs toch, als het een kleine plant is. De prijs is echt heel erg gezakt.