Heb je echt een andere soort of zijn ze gewoon nog klein?
Marktplaats staat er nu vol mee!
Er schijnt wel verschil te zijn tussen een normale Monstera en echt de giants. Ik heb alleen maar variegated Monstera’s in huis en die blijven echt steken op de normale maat.
Ik zie alleen maar variegated monstera’s zonder bijzondere grootte. Wil je eens een linkje sturen van wat jij ziet?
Ik heb wel stekken van mijn Monstera Deliciosa, maar die hebben nog kleinere bladen die net gaten gaan maken. Worden dus uiteindelijk met geduld wel groot. Mag je gratis ophalen in Utrecht als je wil, stuur maar een berichtje als je wat wil hebben.
Den Bosch toch? Dat is precies de richting waar ik nooit kom
Ik heb een behoorlijk domme vraag maar ik weet echt niets van planten
Wat is dit:
En mocht iemand het weten: is het giftig voor katten?
Zijn het geen krokussen? Die zijn giftig volgens internet
Oke helaas. Ik had ze al buiten gezet maar dan moet ik op balkon ook uitkijken met mn kat. Als cadeautje gekregen maar ik heb nooit bloemen of planten (alleen nep )
Btw nu ik toch op jou reageer: zo ontzettend blij met die voerautomaat
Een krokus is echt zo’n voorjaarsding in lentestukjes volgens mij.
Fijn om te horen! Gelukkig niet meer bang voor ‘t geluid dus
Dit zijn geen krokussen volgens mij. Die van mij hebben iig allemaal witte streepjes en donkergroene bladeren. Volgens mij zijn het narcissen. @Hippe_kikker
Dit zijn blauwe druifjes, over het algemeen niet giftig voor katten maar ze moeten er geen kilo’s van eten.
Nee blauwe druifjes hebben toch veel dunnere blaadjes, en zijn al zichtbaar als blauw druifjes vanaf dat ze de plant uit zijn.
Narcissen! Midden voor zie je in het midden al een narcis opkomen tussen de blaadjes.
2-3 jaar geleden had ik een kleine collectie kamerplanten. Toen helaas alles overleden winter en over watering denk ik, achteraf stonden ze toen veel te donker. Lang andere hobbies opgepakt maar nu paar weken terug weer eens wat planten gekocht online. Had een kneusjesbox waar een alocasia in zat maar die was niet zo happy. Voeding gegeven maar nu vanmiddag na lang twijfelen overgezet in pon. Zat 1 grote en 1 kleine plant in, 2 baby planten en 2 corms. Mijn onderbuikgevoel zat goed, want de aarde was 1 dikke dichte klont. Denk dat ik 3 stukjes perliet en boomschors had gevonden in de hele pot 🫣 wortels waren wel nog mooi wit dus gelukkig nog geen rot.
Ben er wel lang mee bezig geweest om de wortels schoon te krijgen. En nu twijfel of ik komende dagen ook de andere moet herplanten, in ieder geval in een luchtigere mix. Want ik verwacht eigenlijk dat ze allemaal alleen maar in de potgrond zitten, geen luchtige mix.
Ohja ik had geen andere doorzichtige bak dus deze van snoepjes van mijn dochter gepakt het etiket aan de bovenkant krijg ik er niet af, lijkt geen sticker. Hopelijk krijgen ze genoeg licht zo.
Hier stond de alocasia nog in de originele pot. Heb al deze drie planten ook ingespoten met pokon spray want er zat spint op de Alocasia bij aankomst.
Dinsdag komen er nog wat baby plantjes die ik besteld heb. Die ga ik denk ik gelijk bij aankomst overzetten in pon.
Mijn monstera die ik al 3 jaar heb en 2 jaar terug van trips heb gered heeft nu dopluis echt laat opgemerkt ook, ik dacht hij is wat treuriger vanwege de winter maar nee.
Iemand tips wat daar goed tegen werkt? Ervaring met InsectWeg of Promanal-R?
Doordat je dopluis noemt ben ik er nu achter dat de mijne dat ook heeft. Ik sproei de monstera in met een mix van water gemengd met groene zeep en spiritus en veeg de dopluis dan van het blad af met een microvezeldoekje. Dat heb ik nu twee keer gedaan. Het blijft wel in toom. Maar zou liefst ook willen dat het helemaal weggaat. Ik lees met je mee welke tips er komen.
Hoe komt dopluis überhaupt op onze plant terecht?
Edit: Kan je hier wat mee? Plantziekte: Dopluis - Plantsome
Promanal werkt goed!
Plnts had gister een aanbieding 30% korting op hun baby plantjes. En ik vind baby plantjes zo leuk dat ik 8 nieuwe gekocht heb ook een Hoya stekje van werk gekregen die nu beginnen te wortelen. De alocasia stratum is aan het overleven na meerdere keren verpotten en wortel rot, nu in veel kleiner potje gedaan. Hopelijk krabbelt hij op.
De orchidee van mijn oma is alle wortels verloren, die was lang teveel gewaterd. Heeft 1 kleine lucht wortel dus heb nu een constructie met hoge luchtvochtigheid gemaakt (en 1x per dag even folie eraf) in de hoop dat ik hem kan redden.
Ga een gebrek aan ruimte hebben in de vensterbanken als ze allemaal even snel groot worden
Ik heb een stukje van een hoge kast wat vlak bij een dakraam zit. Wil daar graag een klein plantenjungletje maken, beetje deze vibe
Maar ik struggle met welke planten het hier nou echt leuk gaan hebben? Het is er snel warm door de ramen en groot deel van de dag zon. Ramen staan op het zuidoosten.
Op deze foto’s lijken allerlei soorten er te staan waarvan ik toch echt geloof dat ze niet zoveel zon willen… Heb nu een alleen nog maar een Chinese Lantaarn maar die matcht de vibe nog niet helemaal in z’n eentje haha.
Hebben jullie ideeen?