Het Kringloop topic

Ooh die schoenen zijn leuk!

Is dat een baby yoda in de achtergrond :heart_eyes:

1 like

Jeetje, die ene knuffel lijkt op z’n chagrijnige oma

11 likes

Een spencer in paars!! Jeeej

17 likes

Heeft iemand tips voor goede kringlopen in het oosten van het land? Overijssel/Drenthe

Is dat het oosten tegenwoordig? Zwolle? Kampen? Wat is Deventer dan? Of Zutphen? Duitsland? En Enschede Polen? :joy:

In Almelo zitten er meerdere maar Wawollie vond ik erg leuk. Achter De Molen is een rotzooi, maar heeft wel pareltjes. Door de eigenaar moet je heenprikken.

Het Goeie Gevoel in Vroomshoop is ook erg leuk.

In Heino Tiramisu ook. Beide vestigingen daarvan. Het is niet echt het oosten, maar wel oostelijker dan Kampen en Zwolle…

Kringloop de Wolden in Meppel ook erg leuk! Maar Meppel is dan weer noord…

1 like

Welke? Daar zijn er meerdere, maar je moet die aan het spoor hebben en niet die massale die wordt platgelopen en niets te bieden heeft :grin:

Hetzelfde geldt voor Het Goed in Deventer, sla die over en ga naar die andere, de Cirkel.

2 likes

Kiekeboe in Goor!

1 like

Ik heb dit vitrinekastje vandaag gekocht. Met glazen plaatjes. Heb hem nu helemaal schoongeboent (bovenste plank is nu ook schoon, geen groene vlekken meer haha. Wel slijtage plekken!) en is al aardig opgeknapt. Ik twijfel alleen… zo houden of verven? En zo ja (voor verven), welke kleur?

13 likes

Ja neig ik ook naar. Het bovenblad is alleen wel best beschadigd. Iemand een idee hoe ik dat kan opknappen of wat voor beits ik dan nodig heb? Haha. Of moet ik dan naar het klustips… :see_no_evil:

Ik weet niet hoe groot en opvallend de beschadigingen zijn maar je hebt meubelmarkers waarmee je kleine beschadigingen en krasjes kunt bijwerken. Dat zijn gewoon een soort stiften.
Dit is een random setje maar je kunt ze bij kluswinkels volgens mij ook wel los kopen. Voor kleine stukjes op donker hout werkt het best goed
https://www.amazon.nl/Meubelreparatieset-houten-markers-waxstiften-puntenslijper/dp/B07PHQCH4C/ref=asc_df_B07PHQCH4C/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430556795493&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=15279694022129874306&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065071&hvtargid=pla-698808571835&psc=1

1 like

Is het fineer of massief hout?

Thanks! Ik ga daar eens even naar kijken!

Ehmmm goede vraag haha. Bovenste plank is gewoon een houten plank, maar ik denk wel een donkere beits overheen gegooid, waardoor dit nu de kleur is. De rest van het kastje is van bamboe volgpens mij. Daar is ook een donkere kleur lak overheen gegooid. Weet niet of je hier wat mee kan?:joy::see_no_evil:

Hier even een close-up van het bovenste blad…haha. heeft dus wel wat liefde nog nodig…

Probeer eens met een halve walnoot? Dat lukte hier heel goed!

2 likes

Ik zou dan wel het hele kastje schuren en opnieuw beitsen, want anders krijg je kleurverschil. Ik heb een blik donkerbruine beits van Rambo staan en die lijkt hier qua kleur wel erg op, maar bij de bouwmarkt kun je sowieso staaltjes bekijken.

In dit soort gevallen wrijf ik het hout in met olie of bijenwas.
Knapt het heel simpel echt van op!

Hier team zwart haha, maar ik verf het liefst alles zwart (of wit). Maar ligt ook maar net aan de rest van je interieur en of het past. Of misschien emerald green?

2 likes

Slechte foto want het is al aardig donker nu, maar de kap en de voet apart van elkaar gekocht (wel zelfde kringloop) en ze staan best leuk samen :smiling_face_with_three_hearts:

17 likes