Het leed dat single zijn heet

Altijd die eeuwige vraag:“moet je niet eens aan de man?”

Nee optyfen met dat gemekker.
Ik doe dat wanneer ik iemand tegenkom die ik leuk vind. Niet die jij denkt dat ik leuk vind.

11 likes

“Hoe kan het dat zo’n leuk iemand als jij, vrijgezel is??”

Pleur op. Ik ben gewoon een trut

22 likes

Amen

1 like

En paar dagen geleden vroeg een collega: “maar Filia, hoe komt het dan dat jij nog nooit een vriend heb gehad?”

Uhm weet ik veel???

Ik vind het btw wel jammer dat ik nog nooit een vriend heb gehad.

5 likes

Wat een aso vraag!
(een soort van minivariant van: wanneer ga jij aan kinderen beginnen?)

Ik vind trouwens dat er traditioneel over dit onderwerp wordt gedacht. Single zijn moet ook niet als leed gezien worden. Begrijp wel dat het een tegenhanger van topic over relatieleed is en dat sommige mensen zich echt kut kunnen voelen, maar ik hoop echt dat het een dipje van korte duur is of zo…, vind het altijd zo zonde als mensen geluk af laten hangen van een eventuele partner. En gek ook.

13 likes

Het enige wat ik soms mis is non-seksuele intimiteit eigenlijk, de rest van een relatie heb ik nooit behoefte aan.

5 likes

Ik ben eigenlijk best blij dat ik mijn familie niet heel vaak zie… Ik ben de enige vrijgezel volgens mij van de jongeren in de familie en dat is te merken ook.

2 likes

Dat collega’s denken dat ik wel even langer kan werken of extra dagen omdat ik single ben. Dus niet he. Heb al genoeg gezondheidsklachten waardoor ik juist minder ben gaan werken. Maar iedere keer is het weer: oh ja sazie doet dat wel want die heeft thuis toch niemand waar ze rekening mee moet houden.

1 like

Dit inderdaad. En dat mensen dan mee gaan zoeken naar een potentiële vriend, echt laat me met rust.

Ik mis iemand waar je lekker mee kunt knuffelen aan het einde van de dag of op een saaie zondag.

4 likes

Samen slapen! Dat mis ik echt, ik haat alleen slapen.

4 likes

Mensen hebben altijd medelijden met me. Van oh… ja jij bent natuurlijk alleen…
Ik vind het geen probleem maar het wordt me wel aangepraat.

Wat ik wel oprecht kut vind is dat ik nu zelf de boodschappen moet doen nu ik de griep heb.

6 likes

Ik heb dit al eerder gezegd maar ik vind het echt een aanrader: kijk eens Jigsaw van Daniël Sloss. Het is een stand up comedy show maar het gaat over verwachtingspatronen vanuit de maatschappij over relaties en dat veel mensen singles zien als “falend” of “niet compleet”. Ik vond het echt super fijn om eens een ander perspectief te zien en hij verwoorde precies hoe ik er over denk.

Het staat op Netflix, het is het tweede deel van zn show, zn eerste is ook goed maar minder relevant op dit gebied.

8 likes

Thanks voor de tip! Ik heb nu aan het kijken, ben maar gewoon met deel 1 begonnen en doe straks deel 2 erachteraan. (Zit wel op mn werk en moet echt mn best doen om niet hardop te lachen haha :zipper_mouth_face:)

1 like

Omg ik raad iedereen aan om de tip van @Zemraluani te gaan kijken. Ik ben nog helemaal niet bij iets over relaties of single zijn of wat dan ook maar ik ga echt dood van het lachen :joy: Echt perfect voor als je een avondje op de bank hebt en opgevrolijkt moet worden. Als je geen man hebt om dat doen, dan kan je altijd bij Daniel Sloss terecht haha

1 like

Ha pardon?!
Ik zou daar echt niet tegen kunnen, als dat vaker gezegd zou worden. Wat een stomme opmerking.

2 likes

Ik ben toen ook wel even echt kwaad op haar geworden. Stom mens dat het is.

2 likes

Pff ik wil met dit weer een warm vriendje.
Man : Hey.
Nee jij niet wegwezen, ik blijf lekker forever single!!!

Every fucking day.

4 likes

Ik mis het ook elke nacht en nu het kouder is helemaal :disappointed_relieved:

2 likes

De grootste bs vond ik dat vriendinnen zeiden dat single zijn super leuk is en ze jaloers waren dat ik het was terwijl zij in een relatie zaten. Ik had helemaal geen behoefte aan rondsletten en alleen maar doen waar ik lekker zelf zin in had (hun definitie).

1 like

Bedankt voor de tip, heb de 2 delen gekeken en dat tweede deel is inderdaad zo raak! Was echt aan het lachen en huilen tegelijk omdat het zo herkenbaar is :stuck_out_tongue:

1 like