Het legpuzzel-topic

Goede vondst! Ik had vorige week een nog nieuwe wasgij in de kringloop gevonden voor 2,50 wist niet dat ik zo hyped kon worden van een puzzel in de kringloop.

1 like

Haha, hier hetzelfde!
En nieuwe vinden is al helemaal geweldig.

Ik ben nu bezig met een escape puzzel, maar weet (nog) niet zo goed wat de raadsels zijn. Het is wel de eerste keer dat ik een puzzel maak zonder echt voorbeeld (of ja, je hebt wel een afbeelding als aanwijzing, maar de details zijn anders) en dat is leuker dan ik dacht (ik heb altijd die Wasgij-puzzels om die reden vermeden). Maar het escape-aspect lijkt vooralsnog behoorlijk overdreven.

Heeft iemand hier ooit de 1000 stukjes Nachtwacht puzzel gemaakt? Ik word echt levensmoe van die puzzel, hij is zo moeilijk

Hebben jullie ook een bepaalde tactiek met puzzelen? Behalve dan beginnen met de randjes? Ik puzzel niet zo heel vaak, maar heb soms echt geen idee wat nou het handigst werkt ofzo. Ben dan echt als een kip zonder kop bezig voor m’n gevoel :sweat_smile:

Kleuren/patronen bij elkaar leggen. Als je de randjes hebt gelegd goed kijken of je details kunt zien (van bepaalde kleuren of vormen) en mij helpt het om niet te lang achter elkaar te zitten want dan zie ik het vaak niet meer. Als ik dan na een tijdje weer begin, kan ik vaak meteen alweer wat stukjes leggen.
En soms sta ik wel eens ipv dat ik zit haha, heb ik ook meer overzicht.

2 likes

woooooooow! Dat is echt een goeie vondst!

Vind het zo jammer dat de kringloop hier niks is. (Al heb ik hier twee stapels met puzzels die ik nog moet maken yikes)

@Flopsyunicorn en @Hinkje, Ik ben gisterenavond ook begonnen met een escape puzzel en weet ook niet zo goed wat de raadsels zijn en wat ik er mee moet. Voor mij ook de eerste keer dat ik een puzzel maak zonder echt voorbeeld, ik vind het best wel moeilijk (ik zal misschien er bij zeggen dat het al lang geleden is dat ik nog een echte puzzel gemaakt heb, ik puzzel vooral met de kindjes op het werk :smile: )
Ik denk wel dat ik deze ga proberen afmaken maar inderdaad niet zo snel terug 1 ga kopen. De wasgij van hierboven met de dieren spreekt me wel aan, dus misschien die eens proberen :slight_smile:

@Ananas, ik ben gisteren ook begonnen met de randjes maar dat liep al verkeerd, ik was echt gefrustreerd dus ik volg graag mee voor tips :smiley:

@Calypso en @Kraanvogel, bedankt voor de tips, als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

1 like

Iemand tips voor fijne puzzel sorteerbakjes? Makkelijk stapelbaar en niet te klein :slight_smile:m

@Calypso @Kraanvogel dank voor jullie reacties! Op kleur sorteren vind ik soms ook wel lastig, gezien er soms meerdere kleuren op 1 stukje staan :sweat_smile:
Maar verder zijn er niet echt tips dus, behalve gewoon doen haha.

Ik kan er idd ook niet te lang aan “zitten”. Maar heb ook niet zoveel geduld. Kan me dan ook echt frustreren als het me niet lukt ofzo :joy:

3 likes

Ik gebruik zelf van die bewaardoosjes van de Hema. doorzichtige met die blauwe deksels. genoeg ruimte en nog plek om er door heen te hosselen.

1 like

Ik let soms ook wel eens op patronen. Als er bijvoorbeeld op een stuk van de puzzel bepaalde lijnen/vormen staan, zoek ik die bij elkaar en zet ik dat in elkaar. Dit doe ik wel alleen als dit tegen de rand aan zit. Ik werk namelijk wel van buiten naar binnen. Verder ook niet echt een tactiek.

2 likes

Haha omg ja dit is echt de horror :joy:
Respect voor degenen die de volledig gouden/zilveren puzzel gelegd hebben :scream:

:sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Die rol vind ik echt irritant!
Bleven allemaal stukjes aan haken

1 like

Onlangs eindelijk weer eens gepuzzeld:

11 likes

Ik heb deze en vind die echt super fijn.

1 like

Ik heb deze voor mezelf besteld voor in de zak :laughing:

1 like

Wasgij heeft er een paar en die zijn bij Kruidvat nu in de aanbieding. Maar weet niet wie er allemaal mee moeten puzzelen haha.

1 like

Ik ook , haha. Nu al zin om te puzzelen, vooral fijn dat ik hem op kan bergen als ik even geen zin meer heb.

1 like