Het legpuzzel-topic

Voor alle fans van legpuzzels. Of je nou enkel warm wordt van puzzels vanaf 1000 stukjes of stiekem ook met veel plezier de puzzel met 10 stukjes van je kind of nichtje maakt. Het mag allemaal!

15 likes

Ik weet niet waar ik dit anders kan posten, dus ik doe het maar hier:

Iemand interesse om onderstaande puzzels te ruilen? (mag ook per stuk) ik heb deze af en heb zin in nieuwe puzzels!

3 likes

Jaaa yes! Ik ben helemaal into puzzelen de laatste tijd, eigenlijk het enige waardoor ik tot rust kom… Ik heb recent ook een puzzelmat (de portapuzzle) gekocht en dat is echt een aanrader, je kan je puzzel zo snel opbergen waardoor ik sneller geneigd ben ‘even’ te puzzelen. Vroeger lag het anders altijd ergens in de weg…

2 likes

Ik heb helaas nog niets om te ruilen! Ik ben bezig met een Wasgij puzzel. Die vind ik altijd zo leuk! Ik ruil ze ook vaak via marktplaats.

1 like

Yesss vorig jaar meegedaan aan het NK Legpuzzelenmet drie vrienden :joy:. Binnenkort de voorrondes voor dit jaar. Vind het heerlijk maar doe het niet zoveel meer. Alleen af en toe om te oefenen.

6 likes

Een vriend van me heeft die gemaakt, ik heb nog een keer een zondag geholpen. Echt een megaproject, maar wel heel gaaf!

2 likes

Ahh, supergaaf! Hoe groot was de puzzel uiteindelijk? En hoe lang heeft hij erover gedaan?

Hij is echt enorm, 544 x 192 cm (heb even gegoogled). Hij komt wel in 4 zakken met 8000 stukjes, dus het is iets makkelijker dan daadwerkelijk een grote berg met 32000 stukjes. Hoelang het uiteindelijk heeft geduurd weet ik eigenlijk niet meer, maar ik weet wel dat er een hele hoop avonden en weekenduren in zijn gaan zitten…

1 like

Ik krijg van m’n zusje ook een aantal puzzels voor tijdens m’n zwangerschapsverlof. Heb er nu al zin in om lekker te puzzelen met een kopje thee erbij :blush:

1 like

Ik ben hier al twee keer aan begonnen maar mijn puzzelmat is zoek en de katten slopen ‘m iedere keer. Dus toch maar eerst een nieuwe mat halen.

Oh ja, ik maak eigenlijk alleen kunst of natuur puzzels. Alle anderen vind ik stom #puzzelsnob

1 like

Ha wat leuk, een puzzeltopic. Ik maak ze ook regelmatig. Liefst van 1000/2000 stukjes. Heb er nog een paar van Jan van Haasteren liggen maar ga nu een een Jumbo puzzel met afbeelding van Anton Pieck beginnen.

Natuurpuzzels vind ik juist helemaal niks maar kunst is wel heel leuk! Ga eens op zoek naar kunstpuzzels voor op m’n verlanglijstje :slight_smile:


Dit is de laatste die mijn vriend en ik hebben gemaakt.
Kwaliteit is wel echt beroerd.
Stukjes die kromstonden en heel slap karton.
erg zonde want het is wel een leuke puzzel!
We gaan van de week beginnen aan een van Jan van Haasteren met kruidvat thema.

Deze is zo gaaf! 40000+ stukjes. Maar waar laat je hem? :joy: En die prijs :sweat_smile:

4 likes

Hoe maken jullie ze: eerst de randjes en dan verder? Of alles op kleur/onderdeel? En hou je de deksel erbij met het voorbeeld of puzzel je uit je hoofd? Even benieuwd, haha.

Ik heb puzzels liggen om te ruilen. Ik heb wasgij en Jan van haasteren.

Wat fijn een legpuzzel topic! Zat er pas nog over te denken om er eentje te openen.

Ik puzzel pas sinds kort en ook meteen erg fanatiek haha, vooral Jan van Haasteren puzzels en dan 1000 stukjes

1 like

Ik doe altijd eerst de rand inderdaad. Anders weet ik niet waar ik moet beginnen :sweat_smile:

3 likes


Ik ben met deze bezig. Maar het gaat nog niet zo vlotjes. Ik begin ook altijd met de omranding. En heb nu een deel van rechtsonder en linksboven.

2 likes

Ik heb vanmiddag deze gekocht en ben net begonnen!

4 likes