Ik wil je nog even bedanken voor je hele fijne en uitgebreide reactie, ik zie hem nu pas (insomnia ftw).
Met vlagen ben ik actief en minder actief op social media/internet en ben erg vergeetachtig. Dat was ik al voor de burn-out/depressie trouwens, lol. Maar nu is het nog een tikkeltje erger.
Ik ga hierna zeker weer verder met mijn PhD, stoppen is geen optie voor mij, ik was echt ver, de laatste paar maanden. Er moest feitelijk nog een paper af en het boekje bij elkaar schrijven. Maar die paar maanden waren blijkbaar niet haalbaar meer in mijn mentale/fysieke toestand. Collegaâs en zelfs mân baas hebben mij moeten dwingen om te stoppen, ik vrees dat ik anders gewoon was proberen door te gaan, tegen beter weten in.
Het gaat okĂ©. Lief dat je dat vraagt! Maar vind het nu (na al die maanden) nog steeds bijna onmogelijk om het werk uit mijn gedachten te zetten. Ik blijf op âlichteâ manieren met mijn proefschrift bezig (cover, lay-out, dankwoord) en ik kan ook mijn mailbox niet negeren. De huisarts is not amused hierover maar het lukt me gewoon niet om het uit mân gedachten te bannen. Heb het gevoel dat ik niet naar huis (NL) kan voor het af is en zodra mân ziekteverlof af is heb ik geen inkomen meer zonder te moeten solliciteren terwijl ik in mân eigen tijd alles nog af moet maken en over al dat soort dingen blijf ik me zorgen maken.
Achteraf vind ik dat mijn werk mij qua begeleiding totaal heeft laten vallen in een cruciale periode (kort: een zeer, maar dan ook echt zeer ernstig ongeluk van een collega dat voor mijn ogen gebeurde - ik haal dit later mogelijk weg wegens herkenbaarheid) maar het slachtoffer uithangen heeft geen zin. Ik zie achteraf bovendien ook waar het bij mijzelf verkeerd is gegaan en dat meerdere dingen, en dus niet alleen werk, tot dit punt hebben geleid.
Ik ben over het algemeen niet iemand die graag âklaagtâ en ik ga liever over moeilijke dingen heen met de nodige nuchterheid/humor (daarom voel ik me ook wat ongemakkelijk bij de benaming burn-out/depressie, het klinkt zo als een âmodeverschijnselâ, zelfs nu weet ik mezelf er soms van te overtuigen dat ik maar klaag). Maar ook van dat âdoen alsof er niks aan de hand isâ is gebleken dat het niet - altijd - werkt. Het is zwaar (geweest). Tijd om dat toe te geven.
Misschien daarom wel fijn om er eens met iemand over te praten! Hoeft niet al te dramatisch (haha, kijk, daar begint het alweer) maar ben ook wel benieuwd wat jij precies doet en hoe het bevalt! Sowieso altijd fijn om te merken dat je niet alleen staat in hoe lastig dit wereldje soms is (hoewel ik het natuurlijk niemand gun dat een PhD in een soort âlijdenswegâ verandert). Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen daarmee omgaan. Ik heb dat duidelijk niet erg effectief/gezond gedaan dus kan wellicht van anderen leren.
Ik hoor wel of je PB-box nog open is na al deze tijd. Maar hoe dan ook bedankt voor je meelevende reply!