Het niet zo lekker in je vel-topic

Vandaag eindelijk een goede dag. Mag ook wel na een dal van een paar weken. Veel gepraat met vrienden en vriendinnen. Helpt wel. En nu ik me wat beter voel ga ik maar eens de achterstallige afwas en was doen. En proberen m’n half dode planten te redden.

1 like

Zo lief :heart: Het examen ging niet zo goed. Had heel weinig concentratie ook. Ik heb net contact opgenomen met iemand van de universiteit die zich bezighoudt met functiebeperkingen. Ik hoop dat ze mijn situatie wat begrijpt. Ook aangezien ik op
Zich die faalangst niet kan bewijzen en ik hier zo laat mee kom. Hoe ging jij om met je faalangst?

1 like

Alle mensen hebben regelmatig hulp nodig in hun leven. Bij van alles. Juist daarvoor zijn we er met elkaar. Zelfs dieren helpen elkaar en vragen ook hulp. Ik probeer alleen maar te zeggen dat hulp vragen het meest natuurlijke is dat je kan doen.

5 likes

Ik verwacht donderdag een mailtje terug. Het is inderdaad doodeng. Die grote zaal, al die studenten… Ik zou zeker iemand contacteren van studiebegeleiding! Heb er echt spijt van dat ik hier zelf zo lang mee heb gewacht.
Succes!

1 like

Oké, ik hoop echt dat het bij mij ook zo zal gaan! Goed dat je uiteindelijk die kans gekregen hebt. Ik denk dat er sowieso al veel meer over gesproken zou moeten worden. Er heerst nog zoveel schaamte over studies en faalangst.

Ik mag me niet opnieuw inschrijven voor mijn opleiding door bindende voorwaarden. Het kan niet erger meer. Kan enkel maar huilen.

Sorry dat ik binnenval, maar wat ontzettend kut :pensive: Gaat het inmiddels ietsje beter? Sterkte…

Ik wist niet dat dit kwam. Wel dat er een bindende voorwaarde was, maar niet dat het van deze twee vakken zou afhangen. Ik ben kapot en weet helemaal niet meer wat te doen

Is het niet mogelijk om de opleiding aan een andere school te doen en dan te kijken of je vakken kan compenseren? Vind het echt een rot situatie voor je.

Kan je ook niet in hoger beroep omdat het nog maar twee vakken zijn?

Ik moet hier nog voor kijken. Heb nu allemaal mails verstuurd en hoop dat ik mijn verhaal kan doen…

Geen idee. De mailtjes zijn verstuurd. Hopelijk nu snel antwoord.

Ja, ga ik sowieso doen! Het is gewoon zo kut dat faalangst zo moeilijk te zien is voor een buitenstaander :cry:

Ik merk dat ik toch graag een keer advies zou willen vragen. Afgelopen jaar ben ik bij de huisarts geweest met depressieve klachten. Die heeft mij hieropvolgend doorverwezen naar de ggz praktijkondersteuner. Vanaf het begin ging dit eigenlijk al niet geweldig, als ik iets vertelde schreef ze dit altijd verkeerd op en er zat nergens structuur in. Ik ben onder andere daarom gestopt erheen te gaan na twee maanden. Nu mijn studie weer begonnen is, merk ik dat ik mij weer steeds slechter voel. Ik weet nu alleen niet zo goed waar ik nu heen kan gaan. Bij de praktijk was er maar 1 ondersteuner, maar daar ging het dus niet goed bij.

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en ik weer langs de huisarts moet. Het was al de tweede keer dat ik bij de POH zat, dus misschien wel tijd om andere stappen te nemen

@TheeTijd je kan via de huisarts een doorverwijzing krijgen voor ggz. Als het goed is krijg je een intakegesprek en zal de behandelaar van daaruit kijken wat nuttig voor jou is.
Heb je laten weten dat je teleurgesteld ben in de praktijkondersteuner?

1 like

Er blijkt nu dat ik te weinig leerkrediet heb. Ik heb maandag een afspraak met de dokter om een verslag te maken van mijn faalangst. Dus hoevaak ik langs geweest ben, welke medicatie ik gebruik,… Daarna moet ik onmiddellijk opnieuw een aangetekende brief versturen en kijken hoeveel leerkrediet ik precies wil terugvorderen. Heel vervelend allemaal.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet omschrijven maar ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik overal een beetje buiten de boot val. Bij collega’s, bij vriendinnen, thuis, soms zelfs hier op het forum. Alsof niemand me aardig vindt. En ik ben ook bang dat iedereen over me praat dat ik raar ben of niet zo sociaal of weet ik veel.

En dan ga ik piekeren hoe dat komt

Dat is een heel naar gevoel, ja. Heb je het al lang of is het iets recent? En heeft iets het getriggerd? Misschien kun je het er een keer over hebben met een vriendin die je vertrouwt. Ik weet dat dat ook niet makkelijk is, maar dan heb je die gedachten er alleszins een keer uitgegooid.
Voor zover ik je trouwens ‘ken’ van je posts hier op het forum, vind ik je heel aardig overkomen!

Hm ik weet niet. Ik heb wel ‘ruzie’ met een goede vriendin en ik heb nooit ruzie eigenlijk. En ik heb een vriendinnengroepje en 2 vriendinnen werken nu ook samen dus ik merk dat zij nu wel heel erg close zijn. En ik vind dat niet erg maar wat ik al zei, ik val een beetje buiten de boot. Zij zien en spreken elkaar elke dag en als we dan samen zijn weet ik soms niet waar ze over praten.

Ik vind het wel lastig want ik ben niet zo’n prater en ik wil ook heel graag aardig gevonden worden.