Het niet zo lekker in je vel-topic

Een hele dikke knuffel voor jou. Wat akelig dat je deze gevoelens hebt. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve sterkte met alles!

1 like

Ik weet niets van jouw situatie, maar ik wens je het allerbeste. Of dat nu komt doordat er een nieuw begin zal aanbreken, of net omdat je rust vindt in een einde :heart:

1 like

Wat heftig. Ik heb verder niet veel meegekregen van jouw situatie, maar ik wens je veel sterkte! Ik hoop dat je in jouw omgeving genoeg support en liefde hebt.

1 like

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen en ik ken je situatie niet, maar ik vind het zo erg voor je dat je deze keuze moet maken. :heart:ļø :pensive: Heel veel moed en sterkte gewenst.

2 likes

Moeilijk is dat heā€¦ Heb je dan die volgende afspraak weer met degene in opleiding of wel echt met de praktijkondersteuner of misschien weet je dat niet. Ik ben toen ik jonger was ook naar de praktijkondersteuner geweest en vond dat ook niet echt je van het. Het bleef best vlak en ik merkte dat ze je inderdaad zo snel mogelijk willen helpen (duh wel logisch) maar dat het soms een beetje te gehaast is en dat je er wel in mee gaat.

Ik zou zelf denk ik het volgende gesprek afwachten en dan de dingen aankaarten die voor jou gevoel nu relevant zijn en dan kijken hoe je je er dan bij voelt.

1 like

Wat een super lieve reacties allemaal, echt heel fijn om te lezen!
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb meerdere traumaā€™s, ik zit vanaf mijn 10de bij therapeuten e.d, heb helaas last van depressies en heb meerdere zelfmoordpogingen gedaan. Ik heb zoveel hulp gehad (en nog steeds) voor mijn problemen, maar 12 jaar na alle hulp voel ik mijzelf nog steeds erg slecht dus ik hoop echt dat mijn huisarts mij serieus neemt.

Echt bedankt iedereen!

3 likes

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen :(. Maar ik hoop dat de huisarts je serieus neemt, je steunt krijg van je omgeving en dat je rust vindt op welke manier dan ook en waar dan ook! :hibiscus:

1 like

Vind het zo naar voor jou en wil je een hart onder de riem steken. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar ik wens je heel veel sterkte. :heart:

1 like

@Flamingo Ik hoop heel erg voor je dat je huisarts je serieus neemt. Ik vind het lastig om er iets van te zeggen, want ik ken je natuurlijk niet, maar als jij hier goed over na hebt gedacht dan is het jouw keuze en dat moet gerespecteerd worden. Ik hoop dat je steun krijgt van je omgeving, en rust kan vinden - op welke manier dan ook. Heel veel sterkte morgen alvast :heart:

2 likes

@anon81733682 stom dat het zo is gelopen! Wat wil je zelf? Je bent natuurlijk wel met een reden naar de huisarts/praktijkondersteuner gegaan, dat is niet ineens weg toch? Ik denk dat ik het gesprek wel door zou laten gaan, het kan sowieso geen kwaad natuurlijk. Maar snap wel dat je deze gang van zaken niet prettig vindt.

@Flamingo wat vreselijk dat je je zo voeltā€¦ ik hoop dat je je rust kan vinden op welke manier dan ook. Sterkte.

Ik ben net bij de huisarts geweest en ga over twee weken naar de praktijkondersteuner!

3 likes

@Flamingo Vond het zo heftig om te lezen! Er heerst best een taboe op euthanasie als methode bij psychische klachten en dan zeker als men nog jong is, dus je bent erg moedig dat je die taboeā€™s doorbreekt. Ik begrijp dat je het berichtje niet geplaatst hebt als opener voor discussie, en bovendien ken ik jouw situatie helemaal niet, dus ik ga nu hier ook niet staan roepen ā€˜maar je bent nog zo jong en je hebt nog zoveel om voor te levenā€™. Wij als mens doen er altijd zoveel aan om maar niet dood te gaan, dus als iemand zegt dat diegene juist dood wilt welt dat zoveel onbegrip op.
Maar toch wil ik zeggen dat hoe ik je ken van het forum, je ook een kant lijkt te hebben die wel optimistisch kan zijn. Ik heb bijv enorm moeten lachen om je verhalen in het ā€˜ongemakkelijke verhalen topicā€™, en je kan echt leuke droge grappen maken. Ik hoop heel erg dat dat optimisme toch ergens een gaatje weet te scheuren in die poel van somberheid.
Ik hoop dat de huisarts je heeft kunnen helpen!

3 likes

lieve @Flamingo wat een heftig verhaal, hopelijk heb je een goed gesprek gehad bij de huisarts. Weet dat we hier aan je denken, sterkte en een dikke virtuele knuffel!

1 like

Bedankt voor de lieve berichtjes weer. Ik zit er vandaag weer eens heel erg doorheen, ik durfde niet naar de huisarts te gaan dus ik had afgebeld. T taboe wil ik zo graag doorbreken maar ik durf gewoon niet, en daardoor voel ik me alleen nog maar meer mislukt. Lastige dag vandaag helaas.

Loop je momenteel bij een hulpverlener/psycholoog/psychiater?
Iemand die je kan bellen in noodsituaties?
Lijkt me namelijk wel van toepassing hier?
Zou fijn zijn als je morgen bij hem/haar terecht kan

Edit: ik heb ergens een beetje spijt van mn berichtje, omdat ik hem achteraf wat te stimulerend vind voor euthanasie. Mijn bedoeling was om over te brengen dat ik het goed vind dat je het bespreekbaar maakt, en ik wil je gevoel van uitzichtloosheid niet bagatelliseren. Maar natuurlijk hoop ik dat je voor leven kiest! En hoop ik dat je kans hebt om te herstellen zodat je die uitzichtloosheid gewoon niet meer hoeft te ervaren.

1 like

@Flamingo ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar vind het zo erg voor je. Heel veel sterkte en dikke knuffel!

1 like

Voor degene die het willen weten: Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Ze willen niet meewerken omdat ik te jong benā€¦ Voel me totaal niet gehoord, ze willen zich niet eens in mijn dossier duiken. De volgende stap is de levenseindekliniek, maar daar zal ook wel geen gehoor aan gegeven worden, zit met mn handen in mn haar.

5 likes

Ik kan de juiste woorden niet vinden om iets tegen je te zeggen maar ontzettend vervelend dat je je niet gehoord voelt. Heb je mensen in je omgeving die op de hoogte zijn en waar je bij terecht kunt? dikke knuffel :kissing_heart:

@Flamingo wat rot voor jeā€¦ ik wilde ook een second opinion opperen inderdaad. Sterkte.

Hoe gaat het met de rest hier?

Ik ga maandag dus voor het eerst naar de praktijkondersteuner en wil ook aankaarten bij mā€™n baas dat het niet goed gaatā€¦ maar ik zie er zo tegenop. Vooral omdat het werkgerelateerd is.

Ik blijf het zo moeilijk vinden allemaal.

3 likes

Ik snap je helemaal. Ik zit er ook al weken tegen aan te hikken, maar heb het nog steeds niet gedaan. Ik zei al tegen de psych, ik wil eigenlijk die gevoelens helemaal niet delen met iemand waarmee ik er niet over wil praten, maar helaas wel noodzakelijk :frowning: Denk je dat je baas er wel goed op gaat reageren? Ben je eigenlijk ook op zoek naar ander werk of denk je dat dat niks oplost? Heel veel succes maandag!