Beetje late reactie maar ik vind dit zo’n mooie boodschap ️
Ik heb het er al eerder over gehad in verschillende topics, maar het doet me veel meer dan dat ik hoopte. Vanochtend, toen we pauze hadden, wilde ik ff wat te eten halen maar toen barstte ik in huilen uit en kon ik niet meer stoppen? Heb zeker 4 uur lang non-stop gehuild en dit is pas de derde dag op school. Ik hou dit echt niet lang meer vol.
(In het kort: nieuwe klas, ik ben +/- 10 jaar ouder, anders dan de rest en mijn klasgenoten negeren me, doen alsof ik niet besta en met het voorstelrondje waren ze allemaal beter, intelligenter en cooler dan ik. Als ik actief meedoe in de les gaan mensen facepalmen en zuchten. Het negeren gaat zelfs zo hard dat klasgenoot a aan klasgenoot b vroeg hoe dit of dat nou zat met die Gast. Ik zat naast ze.)
En ik vraag me ook af wat die mensen denken? Zijn ze bang voor me? Jaloers? Ben ik lelijk? Saai? Oud? Zijn ze bang om buitengesloten te worden als ze met mij omgaan?
Het gaat zelfs zo ver dat iemand heeft gelogen dat die mijn ‘hobby’ ook doet midden tijdens een voorstelrondje terwijl die de dag ervoor heeft gezegd dat het haar totaal niet interesseerde?
Normaal gesproken met dit soort jonge mensen ben ik altijd ‘de saaie meid die uiteindelijk stoer blijkt te zijn’ en dan hebben ze opeens respect voor me (ook niet leuk hoor, maar het is logisch). En nu zou ik van bungeejumpen of parachutespringen nog een saaie hobby kunnen maken, puur omdat ik het doe.
Naja, weet niet wat ik met dit bericht wil bereiken eigenlijk. Het zit me in ieder geval ongelooflijk dwars.