Dit is zo herkenbaar. Ergens ben ik wel ‘blij’ te lezen dat meer mensen hier last van hebben, want voel me altijd zo sociaal incapabel. Opzich heb ik heel aardige collega’s, kan met iedereen best overweg, maar heb altijd het idee dat mensen nooit zo goed weten wat ze met mij moeten. En eerlijk: dat snap ik wel. Als iemand een beetje probeert te grappen met mij, zoals ze onderling ook vaak doen, dan ga ik altijd maar een beetje awkward lachen, of ik zeg een keer wel wat, maar dan slaat het eigenlijk nergens op. Het stomme: met mijn vrienden kan ik dit wel. Maar met werk lukt dit me gewoon nooit en ben ik één of ander anti-sociaal awkward geval.
Inderdaad ook wat meer mensen hier zeggen: de meeste mensen vinden het prima als ik er wel ben, maar denk niet dat ze me missen als ik er niet was. Merk dat het bij mij ook ligt aan wie ik tegenover me heb. Als ik met één van de sociale, energieke, spontane meisjes werk, voel ik me een soort van geïntimideerd ofzo? En dan ga ik me extra awkward gedragen. Terwijl als ik met een wat meer introverte, rustige collega sta, kan ik prima leuk praten en lachen. En dan denk ik: als ik nou bij iedereen zo kon zijn, dan paste ik er wél helemaal bij. En nu is het altijd gewoon zo net niet.