Had deze week wel wat spanning, het was druk op werk en kon het moeilijk loslaten. Toen stootte ik vlak voor het rijden super hard m’n hoofd, dat was de laatste druppel schijnbaar
was er naar van. Gelukkig heb ik morgen niks op de planning.
Ik baal dat ik helemaal niet zo lijk te kunnen genieten van de zomer, het mooie weer en de zon als andere jaren. Heeft denk ik te maken met dat ik al 15 weken thuis werk en daar best wel een mentale klap van heb gehad. Zoveel structuur die wegviel, alle sociale contacten ineens digitaal en al die dingen die ineens niet meer mochten. Voel me eigenlijk heel naar terugkijkend van maart tot nu.
Ja dat had ik nu ook! De laatste nachten onrustig geslapen, nu eindelijk rustig wakker geworden.
@Maria-Andrews dat is verdrietig om te lezen. Misschien proberen te concentreren op de kleine dingen van het lekkere weer. Dus dat dit de tijd is om je favoriete ijsje te eten, of zomergerecht. Ik vind het altijd heel prettig om de zon echt op je huid te voelen en bv een boek te lezen. En verder mediteren om het gevoel even los te kunnen laten.
Dat zijn lieve tips, dank je wel
Lief van je! En zoals jij het omschrijft is het ook zo ontzettend herkenbaar. Ik merk dat het bij teveel inderdaad rap bergafwaarts gaat, maar ook als ik teveel thuis ben en te weinig uitdaging heb. Maar die balans is ontzettend lastig. Ik vraag me wel af hoe het zou zijn als die mist eens wegtrekt.
Mensen vinden mij altijd de jolige in de groep en ik treed best wel op de voorgrond maar van binnen voel ik me altijd te veel, vooral achteraf, dan overdenk ik alles wat ik heb gezegd en gedaan. En bovenal voel ik altijd een bepaalde somberheid (waar ik eigenlijk over kwam posten, dat ik de afgelopen weken thuis echt het liefst uren slapend in bed door breng)
Wat is het toch kut dat (bijna) iedereen intern een ‘gevecht’ vecht en we toch vaak het gevoel van onbegrip hebben 
Hai iedereen, mag ik hier meeschrijven?
Het is geen besloten gemeenschap waar je eerst toestemming hoeft te vragen hoor! Je kan gewoon zeggen wat je kwijt wil
Tuurlijk!
Fijn!
Merk aan mezelf dat ik me een stuk somberder voel door dit weer. Voel me opgesloten. Hekel aan blote benen en armen (want onzeker). Verder heb ik autisme en ik vind het moeilijk om dingen te relativeren. Herkent iemand dit? Ben je ook prikkelbaarder door dit hete weer?
Heel erg. Dat kleffe zweterige gevoel maakt me oncomfortabel en ook dat opgesloten zitten herken ik. Ik vind de lente heerlijk maar als het zo klef wordt voel ik me er niet beter door. Dan heb ik nog liever dat het regent, het is nu toch te warm om buiten te spelen met de kinderen, wandelen gaat niet, ergens naartoe is lastig want overal te warm en een autorit is niet prettig nu. Bleh.
Precies pffffff. Voel me zo veel beter in de herfst en winter. Dan kan ik mezelf verstoppen in dikke oversized truien. Dit speelt echt al sinds de puberteit. Mis door Corona ook de regelmatige gesprekken met mijn psych. Ik weet mezelf gewoon even geen raad. Ik ben op mijn werk ook zoooo ontzettend overprikkeld dat ik mezelf soms een kwartiertje opsluit in de toiletten. Even rust en geen small talk. Klinkt echt heel droevig, en dat is het eigenlijk ook wel.
Even een upje. Weet niet helemaal of dit niet een beetje te ver reikt voor dit topic maar kon geen apart depressie-topic oid vinden.
Anyway, ik vroeg me af of er hier meiden zijn die ervaring hebben met ECT. Mag ook in PB natuurlijk.
Sorry geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd dus even een upje!
Heeft een van jullie ervaring met EMDR therapie? Mijn psycholoog heeft na aanleiding van het gesprek van vandaag voorgesteld dat ik daar over twee weken mee ga beginnen. Ik ben benieuwd of het niet te belastend is en of het helpt.
Ik heb ervaring met EMDR therapie. Vond het eerst echt als abracadabra klinken en zag er de eerste keer ook erg tegenop. Was nadien ook erg moe. Maar merkte al wel meteen verschil na de eerste keer. Heb nu 4 x gehad en ben nu klaar met EMDR en kan zeggen dat het mij op persoonlijk vlak echt geholpen heeft!
Ik was na 1x al ‘klaar’! Hangt natuurlijk heel erg af waarvoor. Wel goed plannen inderdaad, was op die avond
Wat de rest ook aangeeft, het zijn wel intensieve sessies. De dag er na vrij zijn is niet verkeerd, althans dat vond ik. En niet teveel tegelijkertijd overhoop halen is ook wel handig.
Brr de laatste week heb ik hoofdpijn en voel ik zoveel stress, ik kan niet duiden waar het vandaan komt😩
Ik heb vier keer emdr gehad. Vond het verbazingwekkend laagdrempelig gezien het effect en het werkte voor mij erg fijn en snel. Was erna vaak inderdaad vrij moe, maar niet moe-er dan normaal na een dag piekeren als ik weer zo vaak aan de situaties moest denken waar ik emdr voor kreeg. Ik merk ook dat de beladenheid van die situaties zo goed als weg is, ik kan mezelf in sommige situaties niet eens meer echt neerzetten als ik er nu aan denk.