Ik kom hier ook even binnenvallen.
Ik heb jarenlang geen contact gehad met mijn familie, met niemand dus. Sinds een paar maanden heb ik weer contact met mijn ouders en met mijn zus.
In mijn jeugd heb ik te maken gehad met verwaarlozing en huiselijk geweld. Op mijn 15e ben ik uit huis gezet en heb ik in tehuizen gewoond. Weinig contact gehad met mijn familie destijds.
Op mijn 23e pleegde mijn jongere zusje zelfmoord en heeft het weer 6 jaar geduurd voor ik contact opzocht met mijn ouders. Via mijn zus hoor ik dat mijn moeder nog steeds op verschillende manieren wordt mishandeld. Zo hoorde ik gister dat er weer wat was voorgevallen.
Mijn ouders wonen in een dorp met mijn jongste autistische zusje (23). Zij is erg beschermend opgevoed en is verre van zelfstandig. Ze heeft een uitkering, heeft geen vrienden en dus geen contact met de buitenwereld. Basisvaardigheden als fietsen heeft ze ook niet.
Ik merk dat mijn mentale gezondheid achteruit gaat. Ik huil veel, krijg last van paniekaanvallen en voel mij machteloos tegenover mijn moeder. De hele situatie is verschrikkelijk. Heb ook aangegeven bij mijn zus dat ik er liever niks meer over wil horen.
Mijn leven is prima en beter dan het ooit geweest is. Ik heb een lieve vriend, fijne vrienden, een leuke baan, lieve katjes, etc.
Alleen voel ik mij nu zo klote. Ik voel mij ook een aansteller omdat ik zelf zoveel heb om dankbaar voor te zijn, maar ik voel me zo verdrietig en alleen. Sorry voor het lange verhaal, ik vind het wel fijn om het hier kwijt te kunnen.