Het niet zo lekker in je vel-topic

Wat afschuwelijk. Sterkte

3 likes

Oh wat triest en verdrietig… sterkte

2 likes

Push jezelf niet tot het uiterste! Als je nu al goed aanvoelt dat je rust nodig hebt probeer hier, zoals hierboven gezegd, op te anticiperen. Ik weet niet of het lichamelijk of mentaal is waar je aan onderdoor gaat maar op den duur gaat dat allemaal door elkaar lopen. En als je door gaat denderen ben je straks veel verder van huis. Iig al heel fijn dat je partner je hierin wel steun kan bieden, dat scheelt gelukkig een beetje. Maar echt zet jezelf op één. Niet je werk, of andere zaken. En als jij op de rem moet, al is het op kosten van je baas dan is dat zo. Zijn ze ook voor verzekerd als het goed is.

1 like

Ja, ik vind het wel lastig om het via de bedrijfsarts te doen omdat ik dit dan moet aankaarten bij mijn leidinggevende. De relatie daarmee staat al wat onder spanning. Ik hoef natuurlijk niet alles met haar te delen maar ze gaat dan ook wel speculeren. Heb geen zin in nog meer een gespannen sfeer. @TanteBetje maar misschien is de huisarts wel een goed idee. Alleen ik heb niet het idee dat ik een soort hulpvraag heb maar gewoon even behoefte aan rust en ruimte om wat dingen voor mezelf op een rijtje te zetten. Maar misschien wel fijn om een keer met iemand van buiten af het erover te hebben.

@Krelis bedank voor je lieve reactie! En hierboven natuurlijk ook

5 likes

Ik zou dit sowieso eerst met je huisarts bespreken. Die heeft mij destijds geholpen om bij de bedrijfsarts aan te geven dat ik arbeidsongeschikt was wegens (psychische in mijn geval) ziekte. Anders had ik met heftige PTSS-klachten diezelfde maand alweer moeten werken, althans dat gevoel gaf de bedrijfsarts mij, terwijl ik met hulp van mijn huisarts pas na acht maanden ben gaan re-integreren, toen was ik daar pas écht weer klaar voor.

Maar eigenlijk heb je je hulpvraag hierboven toch al aangegeven.

“Ik merk dat ik al langere tijd op mijn mentale reserves teer en dat die nu beginnen op te raken. Ik pieker veel, slaap slecht en heb moeite om mentaal tot rust te komen, vooral rondom werk en toekomstkeuzes. Ik wil graag bespreken wat ik nodig heb om weer ruimte en rust te krijgen en te voorkomen dat ik vastloop.”

6 likes