Het niet zo lekker in je vel-topic

Dat heeft niks te maken met mijn post, vooral lekker doen als je alleen bent. Iemand die in een soort dal belandt omdat haar vriend er niet is vind ik echt iets totaaaaaaal anders dan eten bestellen als je even geen zin hebt om dan te koken

8 likes

Mijn opa is in maart overleden en ik was heel close met hem. Natuurlijk heb ik daar veel verdriet van. Maar ik merk ook dat ik in mijn dagelijks leven sindsdien bepaalde mentale klachten heb. Lusteloos, geen concentratie, geen overzicht kunnen houden, soms ook moeite met naar buiten gaan of persoonlijke verzorging. Werk is heel begripvol gelukkig maar het is meer dat ik mezelf bepaalde verwachtingen opleg omdat ik niet anders gewend ben, en dan weer gefrustreerd raak als dat niet lukt. Er zitten echt nog wel veel dagen tussen dat ik helemaal niet productief ben en gewoon veel naar mijn laptop zit te staren. Ik weet echt niet zo goed wat te doen om hieruit te komen. Ik heb de bedrijfsarts een paar weken geleden gesproken en die gaf aan dat het tijd nodig heeft. En de praktijkondersteuner zei hetzelfde, dat het niet gek is dat ik me zo voel en mijn verwachtingen even moet parkeren om aan verwerking toe te komen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan… ik plan leuke dingen met vriendinnen en dat helpt wel een beetje, maar ik woon alleen en ga al heel snel veel in mijn hoofd zitten. Ik wilde dit even van me afschrijven en mocht iemand nog tips hierover hebben dan houd ik me zeer aanbevolen :sweat_smile:

3 likes

Als ik een neerwaartse spiraal heb, ga ik lopen. Gewoon zonder plan en dan zie ik wel waar ik uitkom. Neem wel een telefoon mee, want ben een keer verdwaald. :sweat_smile:

2 likes

Tip vanuit mijn eigen ervaring, makkelijker gezegd dan gedaan: proberen je eraan over te geven. Accepteren dat je je zo voelt, niet teleurgesteld zijn in jezelf omdat je zou willen dat je je anders voelde. En als je dan zit te staren naar je laptop en er niks uit je handen komt: dan even iets anders doen, want werken lukt blijkbaar niet. Rondje wandelen is altijd fijn om even uit een situatie te stappen vind ik.

En wat goed dat je er zo open over bent op je werk! Dat neemt hopelijk een beetje druk weg?

2 likes

Bedankt! Ook @Telefoonnummer . Ben net vanochtend even een rondje gaan lopen, het lekkere weer helpt dan ook wel mee om toch wat makkelijker het huis uit te gaan. Merk wel dat het me goed heeft gedaan om even los te laten dat ik nu aan het werk MOET zijn.

En ben idd mega blij met hoe mijn werkgever er mee omgaat, dat neemt zeker wat druk weg maar ondanks dat wordt er wel wekelijks het team rondgestuurd wat er aan werk weggewerkt dient te zijn en ook per collega uitgesplitst hoe die ervoor staat en dat vind ik best lastig om los te laten

2 likes

Misschien is dat in deze situatie ook wel iets te veel gevraagd. Zou je werkgever jou tijdelijk kunnen overslaan met deze overzichten?

1 like

Sterkte met het overlijden van je opa allereerst. Er is al een aantal goede tips gegeven volgens mij hoe ermee om te gaan, misschien is het ook nog een tip om elke dag even een incheckmomentje bij jezelf te doen en dan even echt de ruimte te maken voor je verdriet, een mooie herinnering aan je opa, een foto bekijken oid. Zodat je verdriet op dat moment even flink de ruimte krijgt en dan misschien de ā€˜druk’ er voor dan/die dag een beetje van af is. Dat er op werk momenten dan wat meer ruimte en focus is voor werk.

3 likes

Dat zal ik komende week aangeven! Dan heb ik weer een incheck moment met mijn leidinggevende.

@SummerDressed dat raadde de praktijkondersteuner ook aan inderdaad, af en toe wat meer de rouw opzoeken in die zin dan dat het er alleen maar is op de momenten dat het me ā€˜overkomt’. Ergens voelt dat wat geforceerd en onnatuurlijk maar ik ga wel proberen dat wat vaker te doen!

3 likes