Het nieuwe vrienden topic

Als je beiden wat gezegd hebt, verdwijnt de match niet meer, behalve als je zelf ontmatcht of als iemand z’n profiel verwijdert.

Volgens mij kun je dat niet zien, nee. Bij mij reageren sommigen ook niet meer :joy: Kan misschien ook aan de notificaties liggen. Misschien later nog eens proberen? In mijn stad/dorp ook niet echt veel, vooral in de nabijgelegen steden.

1 like

Heb ook even gebruik gemaakt met Bumble BFF met wisselend succes. Vanavond komt er iemand (van Bumble) die ik voor de tweede keer ga zien, echt een leuke meid!

Door een domme fout van mij ben ik helaas geblokkeerd op Bumble. Naar mijn idee heb ik de app in mijn buurt al uitgespeeld maar het blijft jammer dat ik er niet meer op kan.

2 likes

Ik was mijn bedrijf een beetje aan het promoten door het in mijn bio te zetten (de website van mijn bedrijf), dat mag helemaal niet. Achteraf gezien kon ik het weten maar ik zag de ernst er niet van in. Dat hebben mensen blijkbaar gemeld.

Een vriend van mij was geblokkeerd op Tinder en heeft speciaal voor Tinder alleen een nieuwe telefoon gekocht. Een Tinder telefoon. Ben bijna aan het overwegen hetzelfde te doen. :joy: :sweat_smile:

1 like

Hahaha ja ik ben ook geblokt op tinder en helaas kan je daar echt niet omheen werken want je kan niet aanmelden met een email. Ik heb wel eens telnrs gebruikt van vriendinnen met een relatie of die niet op zoek zijn/daten via tinder/whatever en dat werkte ook altijd wel. Wel extra goed opletten dat je dan niks strafbaars doet hahaha

Hahahah, waarom was jij geblokkeerd?!

Ik mag dus op mijn vriend zijn mobiel op Bumble, denk je dat dit gaat werken? Wel met dus zijn mailadres en telefoonnummer.

Ja denk het wel! Ehm ja ik heb tinder een keer gebruikt omdat we een nieuwe huisgenoot zochten en dat leek me een leuke manier en een keer een tikkie gestuurd en toen was mn account weg hahah

1 like

Shiiiit, balen dat je dan om zoiets geblokkeerd wordt! Wel een leuke manier idd om op zoek te gaan naar een huisgenoot, dat heb ik nog nooit eerder gehoord!

Ik snap wel dat Tinder bedoelt is voor mensen om met elkaar te daten maar vind het wel jammer dat het onmogelijk is om voor andere doeleinden de app te gebruiken.

Zo wil ik eigenlijk ook wel op Tinder om daar ook op zoek te gaan naar nieuwe vriendschappen, maar ik ben al bezet en om iedereen dan te friendzonen is ook raar en onoprecht van mij. :sweat_smile:

2 likes

Jammer dat je niet in de buurt van Rotterdam woont, kunnen we samen falend zo een app ontwikkelen.

1 like

Heel iets anders, maar dit heb ik ook altijd op LinkedIn. De ene na de andere prestatie, studie of master afgerond. Omhoog klimmen op het werk. Altijd maar berichten over wat mensen bereikt of behaald hebben op carrière gebied

Ondertussen heb ik “gewoon” alleen MBO gedaan, ben ik tevreden met m’n werk hoe het nu al jaren is en heb ik geen ambities om hogerop te komen of nog meer studies te gaan doen :grimacing: voelt soms ook echt alsof je verder niks bereikt in je leven ofzo. Terwijl ik het voor nu gewoon prima vind

3 likes

Nou wat je schrijft resoneert helemaal met hoe ik het zie hoor. Ik ben zelf ook niet heel carrière gericht. Ik heb 2 mbo diploma’s, werk parttime, heb een hele fijne baan maar geen ambities wat betreft hogerop komen oid. Ik vind het prima zoals het is en daar ben ik best heel gelukkig mee!

4 likes

Herkenbaar! Ik vond studeren heel leuk, maar ik heb nu een gewone kantoorbaan en vind het eigenlijk wel helemaal prima zo, in ieder geval voor de komende paar jaar.

3 likes

Dit is zo herkenbaar! Ik werk en lig op de bank, dat is het wel zo’n beetje. En dat vind ik prima✌️

Of daar ze dan van die foto’s hebben met hele groepen mensen, ik heb alleen maar een vriend(in) hier of daar.

3 likes

Hebben jullie of je vriend misschien hobbies waar je gericht naar een clubje op zoek kan gaan? Bijvoorbeeld voor spelletjes zijn vaak online wel sites waar mensen op zoek zijn naar een groep om regelmatig bijeen te komen. En iedereen kan spelletjes! Of misschien iets anders wat jullie allebei leuk vinden. Of je zou Tinder/bumble bffs kunnen proberen, ik heb het zelf nooit geprobeerd maar misschien kun je daar ook als stel een profiel aan maken. Maar ja, nieuwe vrienden maken is lastig, dat is een feit.

1 like

Als sporten te intensief is misschien een cursus, bijvoorbeeld tekenen of pottenbakken of een muziekcursus…

Een leesclub? Of een bioscoopclubje?

Anders misschien de plaatselijke kroeg?

Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben of je vriend heeft, misschien vrijwilligen bij een stichting, museum, (sport)vereniging of moestuin.

Heb je buren in jullie leeftijdscategorie, kan je ze uitnodigen voor een borrel?

Veel opties en klinkt heel makkelijk, maar nieuwe vrienden maken is inderdaad niet makkelijk. Helemaal niet als je niet lekker zit en je in een bepaalde leeftijdscategorie komt.

2 likes

Zijn er Facebook-pagina’s van jullie woonplaats of van plaatsen in de buurt? Dan kun je een beetje in de gaten houden wat er georganiseerd wordt en waar je eens bij aan kunt sluiten. Of facebookgroepen over bepaalde hobbies/activiteiten in jullie regio waar hij vrijblijvend eens een kijkje kan nemen. Of deelnemen aan een activiteit van nieuwe mensen leren kennen.nl

2 likes

Ik heb me bij nmlk ook wel een tijdje aangemeld en heb geen hbo+. Verder vind ik die site moaw.

Ik ken een aantal mensen (merendeel geen vrienden alleen nog) via een oproepje in de lokale fb groep.

2 likes

Sinds een aantal jaar woon ik in mijn huidige woonplaats, maar ik merk dat ik het nog steeds lastig vind om nieuwe mensen te leren kennen. Vriendinnen uit mijn vorige woonplaats spreek ik nog wel, maar het is allemaal wat minder spontaan helaas. Vandaar mijn berichtje in dit topic. Zijn er mensen die in de omgeving van Alkmaar/ Haarlem wonen en het leuk vinden om eens af te spreken?

5 likes

Oké gekke vraag, maar ik probeer me een weg te banen door bumble bff. Doordat ik geen meldingen aan heb staan ben ik wat gespreksmatches misgelopen (wat is dat voor kut-functie ook, reageer binnen zoveel uur). Maar eentje leek me dus wel leuk/chill, hoe zeg je dat met vriendinnen, dus dat vind ik wel jammer. Maar je kunt dus niet rematchen want dat kost geld. Kan ik hier nog iets aan doen?

Lokale topics van het forum, bumble bff?