Het nieuwe vrienden topic

Volgens mij is dit topic er nog niet en na de zoveelste kutopmerking van een “vriendin” dacht ik wie weet. Misschien zitten hier wel meer mensen die nog nieuwe vrienden kunnen gebruiken. Aangezien deze tijd ook veel vriendschappen op scherp zet is dit misschien een manier gelijkgestemden te vinden.

Over mij, 30 jaar, woon in Noord Holland. In deze tijd aardig werkloos. Ik haak, maak sieraden en bijna alle oma hobbies vind ik wel leuk. Verder ben ik vrij introvert en van nature pessimistisch. Ben pro coronamaatregelen, mondkapje en vaccin.

Wat zoek ik? Gezellige mensen (maar niet te😂) die enigszins hetzelfde denken over bepaalde dingen. Die mijn creaties geen dure zooi noemen (aanleiding van het openen van dit topic) en ook nog wel een vriendin kunnen gebruiken.
Verder kom ik op dit forum over als een coronabange oma met een hamster, maar dat valt best mee en ben echt wel leuk.

36 likes

Hi!
Ik ben 29, net verhuis naar Heemskerk. Hou ook van haken en heb twee idioten konijnen.
Ga geregeld de duinen in voor een goede wandeling, puzzel verder graag.
Mocht je in de buurt een haakmaatje zoeken, let me know!

1 like

Leuk topic, zat er toevallig ook aan te denken een zelfde te openen!
Zou ook graag nieuwe vriendinnen willen maken/ mensen ontmoeten in omgeving Utrecht.
Ik ben 30 jaar en heb al jarenlang een aantal vaste vriendinnen alleen zie ik ze tegenwoordig ongeveer 1 keer per maand. Vind het lastig om nieuwe vriendschappen aan te gaan en nu helemaal in deze periode, maar merk dat ik wel echt behoefte aan meer sociaal contact heb.
Ik werk 5 dagen in de week en zit savonds en ook in het weekend veel thuis.
Het lijkt me leuk om te kletsen met iemand bijv samen te eten, koffie/ thee/ wijn te drinken, wandelen/ sporten.
Als iemand nog tips heeft om nieuwe contacten te leggen hoor ik het graag!
Zag zelf de site sportpartner en ik weet op bumble zit er een functie naast dating ook een best friend functie.

2 likes

Leuk! Ben ook de enige die ik ken met een oma hobby😂 Woon wel wat noordelijker.

@Pookie tips zijn inderdaad ook handig ja.

2 likes

Leuk topic!
Het is in deze periode inderdaad niet eenvoudig om nieuwe mensen te leren kennen en ik merk ook dat sommige vriendschappen wel wat verwateren nu.

Ik woon in België, Oost-Vlaanderen, en woon heel dicht bij de Nederlandse grens. Ik ben 27 jaar, werk in het onderwijs en ben graag creatief bezig. Ik zou graag leren haken maar kan het niet :sweat_smile: dat ik linkshandig ben maakt het niet makkelijk om het te leren. Ik wil graag mensen leren kennen om iets te gaan drinken, eten, dagje weg,… Een appgroep lijkt mij ook al een heel fijn begin in deze periode! Want afspreken is nu wat lastiger.

Een appgroep lijkt mij ook al leuk ja. Ben niet zo sociaal in t echt. Lukt t haken ook niet mer linkshandige filmpjes? Staan wel op youtube.

1 like

We kunnen eventueel een Whatsapp freubekclubje vormen?
Mits jullie dat leuk vinden natuurlijk!
Ik zit ook in een andere groep met ff omaatjes :slight_smile:

3 likes

Ja ik ga inderdaad nog eens wat filmpjes kijken. Maar ja je moet dus die haak in een lus steken maar ik steek de haak steeds verkeerd :joy: of dan zeggen ze ‘nu heb je 3 steken gedaan’ en dan weet ik gewoon echt niet of ik het juist heb… binnenkort kerstvakantie dus dan kan ik het nog eens proberen. Maar ik doe dus wel een poging om creatief te zijn haha.

Ik vind het leuk.

@Serendipity hoewel t in coronatijd niet handig is maar heb je geen oma of moeder die kan haken. In het echt zien werkt toch het handigst. Al is dat misschien anders als je t van een rechtshandige ziet. Je kan altijd om hulp vragen in het oma topic! Eventueel foto’s waar t misgaat neerzet. Soms moet t net ff klikken in je hersens

1 like

Iets lastiger in deze tijd, maar ik heb zelf de afgelopen paar jaar wel wat mensen leren kennen via Facebook, via verschillende groepen waar meiden dingen organiseerden als etentjes, naar de film, bowlen etc. Met de een klikt het meer dan met de ander, maar heb daar wel wat vriendinnen aan overgehouden. Misschien iets om naar te kijken!
Heb ook veel dingen gehoord over Vriendinnenonline.

Ben zelf overigens niet van het fröbelen maar een appgroepje lijkt me wel gezellig!

Wat leuk dit :blush:Ik wil ook wel in het appgroepje, Ik ben bwn de regio Zuid Holland

Heb je een voorbeeld van zo een groep? Ik weet niet goed waarop ik moet zoeken maar klinkt wel leuk!

Ik ben ook helemaal voor een appgroepje!

1 like

Ik zou het ook erg leuk vinden om in contact te komen met nieuwe mensen om gezamenlijk leuke dingen te doen, of gewoon wat te babbelen/appen. Voor een appgroepje meldt ik mij zeker ook aan!
Ik ben net verhuisd naar regio Utrecht Houten, ben 27 en werk in de gezondheidszorg. Ik kan niet haken of breien, maar wie weet heb ik er een enorm talent voor :grinning:

Haha haken of breien is zeker geen voorwaarde hoor.

Zal ik anders een groepje maken? Dat jullie je nummer in een dm sturen? Als je dan een appje van een marmot zien verschijnen ben ik t. Identificeer me als marmot momenteel, wil ook een winterslaap :joy:

5 likes

Mij lijkt een app-groep ook leuk! Ben ook van het freubelen, maar het maakt niet uit als dat niet de insteek van de groep wordt.

Ik ben sinds kort verhuisd naar de regio Amsterdam, heb Bumble BFF geprobeerd maar vond dat meer voor expats. Heb daar wel wat leuke contacten aan overgehouden.

1 like

Ik ben 26, student en woon regio Amsterdam. Pessimistisch, introvert, een oma en dol op dieren. En eeuwig tijd tekort, daarom deze snelle reactie zodat ik dit topic niet kwijt raak :joy:

Bij mij staan helaas ook wat vriendschappen onder spanning door een verschillende mening over covid. Ik kan niet zo best tegen ontkenners.

Graag zou ik ook in het app groepje willen!

Stuur @Whoopdidoo alvast een berichtje met telefoonnummer! Hopelijk mag ik erbij.

1 like

Oh dit vind ik ook leuk! Woon zelf dan in omgeving Utrecht, maar ben ook altijd creatief bezig. Hoewel ik niet haak, borduur ik wel.

Ik ben ook geinteresseerd! Niet in haken of breien helaas, wel in nieuwe mensen leren kennen. Ik kom uit Arnhem (nog even) en ben 25 jaar en student.

Ik zou ook heel graag in de appgroep willen! Dan kan ik mij daar ook uitgebreider voorstellen. @Whoopdidoo ik stuur je een berichtje!

Oh dit lijkt mij ook wel leuk! Ik woon zelf in (provincie) Groningen, maar de meeste studievrienden zijn inmiddels verhuisd naar andere plekken in het land en door de jaren heen zijn een aantal vriendschappen toch aardig verwaterd. Het lijkt mij leuk om zo nieuwe mensen te leren kennen!

4 likes

Ik weet niet meer precies waar ik op zocht, maar als je op Facebook zoekt naar ‘vriendinnen’ komen er wel wat dingen (groepen) omhoog! En via zo’n groep ben ik dan weer bij wat andere groepen terechtgekomen met leuke meiden, maar dat is dan wel omgeving Amsterdam dus daar heb je dan niet zoveel aan… maar volgens mij is er voor meerdere regio’s wel wat te vinden!

En verder hoor ik dus ook wel wat mensen over vriendinnenonline.nl maar dat ken ik zelf niet.

1 like